Další technické poznámky:
Délka fošen co největší - u jedlového/borovicového dřeva to nebyl takový problém, jako u dubu, tj. cca 30 stop (cca 9 m) na skutečné lodi, ne kratší než 20 stop (cca 6 m). Na modelu 1:55 cca 16 - 11 cm.
Spoje jak konců fošen, tak podélně na sraz, bez spár pro temování (caulking). Doporučuji jen lehce naznačit. Spoje opásání by měly být méně výrazné, než spoje původní obšívky v dolní části trupu, které byly temovány koudelí s dehtem.
U opásání (girdling) se střídání srazů konců fošen neřešilo, jako u planěk základní obšívky, jistě ale nebylo pod sebou. Doporučuji posun cca v 1/3, ale tak aby žádná fošna nebyla kratší než 6 m (cca 11 cm na modelu).
Nátěr samozřejmě stejný, jako celé ponořené části trupu, tj. bílošedý (bělavý).
Fošny byly přibity velkým množstvím hřebů po celé ploše, hlavy byly zřejmě zatlučeny téměř do roviny (flush). Dobové zdroje neuvádí, jak. Doporučuji jemně naznačit.
Plaňkování paluby např. dle Boyne z r. 1692:
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/410/media-410919/large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/collections/objects/65967.html
PS: jak vidno, dobový admiralitní model Boyne z r. 1692 tradičně neodpovídá informacím v moderních modelářských příručkách (Mondfeld, Curti, Cajthaml) - o tom, že paluby na skutečných lodích té doby neměly plaňky rovné, se modelářské bible nezmiňují vůbec, a dřevěná mřížovina na klounu Mondfeldovým a Cajthamlovým informacím přímo odporuje - ti tvrdí, že mřížovina se na klounech britských lodí používala až po roce 1750, zatímco se vesele používala již cca 100 let, a právě naopak se po r. 1750 používat přestala.
http://modelforum.cz/download/file.php?id=1227755
Naposledy upravil Kpt.KL dne 07 kvě 2017, 15:26, celkově upraveno 1