Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Su-7 a Su-22 - podklady

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 517 • Stránka 10 z 35 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35
  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 21 bře 2017, 11:57

Tak jinak když jsem to napsal tak zmateně... :lol: část původně federálních Su-22M4 šly do Angoly a původně federální Su-22UM3 šly do Vietnamu....at si sám každej za domácí ukol dle trupových čísel určí který byly po rozdělení u AČR a u ASR. :)
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod harvy5 » 29 bře 2017, 18:06

Mam este jednu technicku otazocku.Bolo mozne pod Su-22M-4 naraz podvesit VJUGU pre Ch-25MP a DELTU pre MR?Teoreticky by to aj slo.Vjuga je pod trupom a Delta na jednom z podkridelnych zavesnikov.A k Delte sa pouzivalo nieco na opacny zavesnik ako v pripade SPS?
A este mala poznamocka k masinam s R-29.Pouzivalo ich aj Afganske letectvo.
P.S. a este otazocka k zavesnikom,boli to BD3-57 takze udrzali max 1000kg alebo viac?Na MBD-3 aspon na Su-25 sa daju podvesit max 2x500kg bomby(ale iba na upraveny BD3-25 a pri trupe) a navesenu Su-22 som vydel len 3x250 na vonkajsich kridlovych zavesnikoch.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 30 bře 2017, 05:23

To Harvy, systém ovládání výzbrje SUO-54 na Su-22M4 neumožňoval použití různých typů neřízených raket nebo protizemních střel v jednom letu. Po přepnutí voliče zbraní na kniplu do polohy S-60 bylo možno použít jen jeden typ neřízených raket nebo jeden typ řízených protizemních střel nebojen kanonové kontejnery SPPU.
Kontejner Delta-NG byl lehký a nevyžadoval použití protiváhy.
Angolské letectvo dostalo začátkem 80. let šest kusů letounů Su-22 což byla exportní verze Su-17M2 a dva kusy Su-22U, což byla exportní verze Su-17UM. Oba typy měly motory R-29. Později dodané Su-22M4, Su-17M4 a Su-22UM3K měly motory AL-21.
Závěsníky BD-3-57MT měly únosnost 500 kg bez omezení přetížení. Na sdružený závěsník MBD-3U6-68-1 bylo možno na Su-22M4 zavěsit jen 2 pumy ráže 250 kg. V tomto případě celková váha převyšovala 500 kg na závěsník a letoun měl omezené přetížení za letu.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod DUNDR » 30 bře 2017, 07:41

Tak jsi mne Honzo předběhl. Jožo by chtěl ze Sůčka dělat "multirole fighter", ale zapomněl, že je hlavně potřeba někam pověsit baky.
Přílohy
Su-22M4 s FOBOSy.jpg
Tady bez baků, ale toto nepřekročilo stadium zkoušek...
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod harvy5 » 30 bře 2017, 16:22

Takze SUO-54 ako Su-25,no co uz :( Jedine spravit ukazkovu masinualebo si vybrat tu spravnu bojovku.
To Johny22 BD3 boli urcene na 500kg vyzbroje,ale!!! Ved ked si len spocitame PTB800 a v nej 820l PL6,tak len samotne palivo vazi 672,4kg a pri PTB1150 je to 943kg a plus nadrz.Museli sme ju prazdnu vzdy dvaja nosit. :) No a co vazi taka Ch-29 alebo Ch-58?Zaujima ma to kvoli tomu ze som vydel na letke Su-22 vyzbrojne schemy na rozne poplachy a pri bomb bola 12x OFAB-250. A este otazocka k SPPU.Pokial viem na Su-22 mohli byt pre strelbu dozadu len na trupovych zavesnikoch.Kopec ludi ich ale dava na stredny kridlovy zavesnik,mam ale dojem ze keby to bolo podvesene,mal by problem podvozok zatiahnut.
To Dundr Phobos som vydel na mojich Hrablach,ked sme este v TN boli a PANI z Konstrukty si to dosli vyskusat.Vyzeralo to zaujimavo ale uz vtedy vedeli ze z toho nic nebude.V 98 alebo 99r ich prave z 1027 hadzali na B v Kuchyni.Bol to celkom pekny pohlad z veze. 8-)
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod DUNDR » 30 bře 2017, 18:57

Nemám předpis už po ruce, ale co si pamatuji tak SPPU se věšela dva pod trup pro střelbu dozadu a na vnější křídlové pro střelbu dopředu. To, že na fotkách z muzeí je vidět i na vnitřních křídlových pylonech, případně sdružený závěsník na vnitřních pylonech...??

Něco tady :

http://weaponsystems.net/weaponsystem/H ... PU-22.html

Ve 4+ je fotka , kde má na MBD-3 tři bomby 250 kg na vnějších křídlových pylonech.

PS: Střední křídlový závěsník je jen na R-60.
Přílohy
am_pod_sppu22_o1.jpg
images.jpg
images.jpg (20.91 KiB) Zobrazeno 7617 krát
am_pod_sppu22_v1.jpg
am_pod_sppu22_v1.jpg (29.25 KiB) Zobrazeno 7647 krát
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod harvy5 » 30 bře 2017, 20:47

Aspon ze si to dobre pamatam 8-) No PD-62 nepovazujem za zavesnik,je to len doplnok :) ale ano myslel som ten bombovy co je blizsie k trupu. Ono tu na westerne je celkom sranda ked ta zacnu ludia presviedcat ze tak to urcite bolo,lebo to tak v muzeu je.Najviac ma dojimaju odbornici na Soviet aircrafft ked ma o Hrablach zacnu poucat :grin: :grin: :grin:
Naposledy upravil harvy5 dne 31 bře 2017, 03:57, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 30 bře 2017, 21:43

To Harvy, vysvětloval jsem, že únosnost zavěsníku závisí na povoleném přetížení za letu. Rakety Ch-29 a Ch-58 se nevěšely na závěsník BD-3, ale na speciální raketový závěsník pod trup označovaný 1r a 2r. Nesmíš věřit všemu, co vidíš na fotkách z muzeí a z různých předváděček, tam je sposta nesmyslů.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod harvy5 » 31 bře 2017, 04:04

Johny22 to bolo len oznacenie zavesnych bodov.Su-22 ich mala pod trupom niekolko.Aj na bombicky ci baky sa pouzivali rozne adaptery pod zavesnik.No ale chces mi povedat ze na kridlach menili zavesniky ked namisto PTB800 dali PTB1150? :) Sry ale vydel som ze vzdy len 3ks manikov prehodili rucne bak a vsetko bolo OK. :)
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod mrdetonator » 02 dub 2017, 19:22

Johny22 píše:To Harvy, systém ovládání výzbrje SUO-54 na Su-22M4 neumožňoval použití různých typů neřízených raket nebo protizemních střel v jednom letu. Po přepnutí voliče zbraní na kniplu do polohy S-60 bylo možno použít jen jeden typ neřízených raket nebo jeden typ řízených protizemních střel nebojen kanonové kontejnery SPPU.


Avjacia a kosmonautika
Вооружение Су-17М4 размещалось на тех же узлах подвески, что и на Су-17МЗ, но управлялось новой системой управления оружием СУО-54, разработанной в ОКБ "Авиаавтоматика". Она обеспечивала сброс авиабомб (обычных и специальных) и блоков из КМГ-У, пуск НАР и УР, стрельбу из встроенного и подвесного пушечного вооружения, сброс смешанных подвесок с применением двух видов оружия в одной атаке, неуправляемый пуск УР, сброс ПТБ и блоков НАР одноразового использования, аварийный сброс всех подвесок, блокировку команд сброса и пуска, а также сигнализацию летчику о наличии оставшихся средств поражения. Пульт управления и индикации размещался на спецщитке на левом борту кабины.

ma zaujalo toto tvrdenie, že nie je možné použitie dvoch typov protizemných rakiet(tzv. zmiešané varianty výzbroje) na Su-22M4(Su-17M4), keď píšu opak. A taktiež nerozumiem prečo v predpise Su-22UM3K sú tie zmiešané varianty možné, tak prečo nie v Su-22M4? ....obrázok dole. Nejaké vysvetlenie páni ?

M
Přílohy
page137a.jpg
10-3.jpg
11-1.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 03 dub 2017, 05:11

To mrdetonator, použití smíšených variant na Su-17/22M4 je myšleno použití pum a neřízených raket v jedné zteči. SUO-54 umožňovalo tzv "ataku vtarovo vida", kdy po zamíření a odpalu raket držel pilot při vybírání zteče dál bojové tlačítko a ve vypočítaném okamžiku došlo k odhozu pum. Tento systém byl velmi přesný a při zkouškách v Malackách docházelo skutečně k přesnému zásahu cíle oběma druhy munice. Smíšená varianta tedy neznamená různé typy pum nebo různé typy raket v jednom letu a uvedený text tedy netvrdí opak mého tvrzení. Na Su-17/22M3 a Su-17UM/UM3, Su-22U/UM3/UM3K byl použit jiný systém řízení výzbroje, ne SUO-54. Pilot nevybíral výzbroj přepínačem na kniplu ale otočným voličem výzbroje na štítku výzbroje na levém svislém pultu vpředu a pilot mohl volit i některé smíšené varianty, které na Su-17/22M4 nebyly možné.
K fotografiím vysvětlení nemám, nevím, za jakých okolností byly pořízeny (ukázka, zkoušky???)
Přílohy
kg 001.jpg
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Martin Janoušek » 03 dub 2017, 11:58

A nejsou ty UB-32 na fotkách jen vyvážení esPéeSky?
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5532
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod DUNDR » 03 dub 2017, 15:35

Vyvažování SPSu nebylo pravidlem. Na fotce jsou větší B-8 ne UB-32. Pravda je, že jeden spínač na kniplu B-P / bomby nebo kanon / a R-60 / neřízené nebo řízené rakety/ a dvě bojová tlačítka moc kombinací nedávají. Nepamatuji, že by se kdy Ataka 2 vida u nás používala.
Přílohy
Su-22 SPS.jpg
Su-22 Clean Hunter 2000 b.jpg
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod mrdetonator » 03 dub 2017, 21:21

Johny22 píše:Pilot nevybíral výzbroj přepínačem na kniplu ale otočným voličem výzbroje na štítku výzbroje na levém svislém pultu vpředu a pilot mohl volit i některé smíšené varianty, které na Su-17/22M4 nebyly možné.
K fotografiím vysvětlení nemám, nevím, za jakých okolností byly pořízeny (ukázka, zkoušky???)


ATAKA 2 VIDA je popísaná v bojovom použití, súhlasím, je to presne to čo písali po rusky "сброс смешанных подвесок с применением двух видов оружия в одной атаке", aj keď ja som myslel to druhé, mať naraz protizemné riadené a neriadené rakety pri jednom lete ako na Su-22UM3K. Ohľadom vojenských predpisov Su-22M4(príručka pre osádku, bojové použitie, praktická aerodnamika, ......) doteraz mám dojem, že neboli kompletne preložené a zostalo veľa rukovodstv po ekspluatacii v ruštine, ako napr. použitie rakety Ch-58, možno aj ďalšie zmiešané varianty výzbroje, ďalej o použití CH-29T s monitorom IT-23M možno spôsobené že aj tým že sa najprv do čs. dostali Su-22M4-R(priezkumné), kabínu v úprave so špec.ščitkami na obsluhu KKR kontajnerov, či Vjugy s tablom LÚČ v tzv. "wild weasel" variante. Neskoršie vo vyšších sériách čo prichádzali do Náměšte už boli IT-23M, žiaľ v žiadnom predpise som o tom žiadnu zmienku nenašiel. A to nehovorím o špec. AB vybavení, blokoch BUSB-2, ktoré boli v niektorých mašinách zabudované aj s kabelážou.

k tým strelbám na strelnici v Malackách, počul som to nie raz od bývalých pilotov 22,25 že skvelých výsledkov sa tam dosahovalo hlavne preto, že dôverne poznali prostredie z výšky, doslova každý strom(tzv. vzťažné body), a preto vedeli kedy to majú stlačiť aby trafili......s tým že keby strielali inde tak netrafia ani holú riť... :)

Napriek tomu je to zaujímavé zistenie že spárka UM3K poskytuje viac zmiešaných variant výzbroje než Su-22M4.
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 04 dub 2017, 08:24

To mrdetonator, s těmi předpisy nemáš pravdu. Televizní střely jsme neměli ve výzbroji ale jejich použití bylo celkem jednoduché. Cíl musel být světelně kontrastní (tmavý na světlém pozadí nebo světlý na tmavém pozadí). Kamera v hlavici rakety měla dva úhly záběru, široký při vyhledání cíle a úzký před a po odpalu. Pilot vyhledal cíl, optickým zaměřovačem zamířil na cíl,přepnul na palubní desce do režimu Ataka, tlačítkem na páce ovládání motoru zapnul laser, když byl v povolené dálce odpalu podle stupnice na ukazateli dálky na dálkoměru optického zaměřovače (při použití ŘS byl rozsah dvojnásobný, tedy 0 až 7 km), uzamkl hlavici přepínačem Zachvat na speciálním štítku č.2 (režim úzký), pohledem na TV obrazovku se přesvědčil, že hlavice je uzamčena na cíli, provedl odpal a mohl provést odval, raketa už letěla na cíl autonomně.
Předpis pro použití CH-58 a Ch-25MP mám dodnes doma, použití laserových a povelových střel jsme taky teoreticky znali. Problém byl jinde. Neměli jsme cvičné rakety (registry) pro nácvik použití řízených střel, při nákupu výzbroje se "šetřilo" ](*,) , neměli jsme střelnici pro výcvik v použití těchto střel (na rozdíl od Poláků, Bulharů a endéráků), takže z našich Su-22 a Su-25 nikdy žádná protizemní střela odpálena nebyla. :cry:
Přílohy
TV.png
Obraz TV hlavice na IT-23M na zemi.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 517 • Stránka 10 z 35 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 18 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY