Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Su-7 a Su-22 - podklady

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 517 • Stránka 9 z 35 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35
  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 19 bře 2017, 05:40

To Harvy, všechny exportní mašiny od Su-22 po Su-22M3 včetně spárek měly motory R-29. V roce 1976 ministerstvo leteckého průmyslu SSSR zakázalo vývoz motorů Al-21, protože jich mělo nedostatek vzhledem k potížím ve výrobě a potřebovalo je pro vlastní Su-17, Su-24 a MiG-27. Není tedy pravda, že si zahraniční zákazník mohl vybrat, jaké motory si přeje, jak se někde píše. Zákaz byl odvolán až v roce 1984, takže Su-22M4 a Su-22UM3K už měly motory AL-21. Maďarské Su-22M3 byly dodávány s protiradiolokačními raketami CH-25MP a Vjugou, irácké a syrské Su-22M3 s raketami CH-28 (nikoliv CH-22). Nikam jinam Su-22M3 nebyly exportovány (mylně se někdy uvádí Lybie a další státy, ty ale měly Su-22M). Nedávno jsem objevil na internetu způsob ovládání rakety CH-28 na prvních sérií Su-17M3 s kontejnerem Metel-1A. Su-22M3 neměly zaměřovací indikátor Luč místo TV obrazovky jako Su-17/22M4 ale jiný indikátor místo ovládací skříňky zaměřovače PBK-3 vlevo dole na palubní desce..
Přílohy
17m3mietla.jpg
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod harvy5 » 19 bře 2017, 09:38

Dik za upresnenie,tak nejako som si to aj myslel.No a sry s rachejtlo,ze som si ich pomylil.Ked sa vratis o2:00 z klubu den pred sutazou.... :-D
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Jarda Špaček » 19 bře 2017, 11:11

Pavol.F píše:je to síce Su-20, ale autor je asi mimozemšťan :shock:
http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=40472

Kdyby někdo ten základ v podobě Pantera Su-20 "Ostatní lot" chtěl, je u mě za dvě kila k mání ;-)
Uživatelský avatar
Jarda Špaček
 
Příspěvky: 3223
Registrován: 19 črc 2004, 14:45
Bydliště: Čehovice u Prostějova
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 20 bře 2017, 04:26

To Harvy, ještě palubní deska Su-22M3 s vyznačením ovládací skříňky zaměřovače PBK-3, kam se vkládal indikátor pro zaměřování rakety Ch-28. Palubní deska a kabina Su-17M3, Su-22M a Su-22M3 je prakticky stejná jako přední kabina našich spárek Su-22UM3K. Všechny modely těchto letounů, které jsem na internetu zatím viděl, mají ale kabiny ze Su-17/22M4.
Přílohy
M3.png
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Tango » 20 bře 2017, 08:57

Johny22 píše:To Harvy, všechny exportní mašiny od Su-22 po Su-22M3 včetně spárek měly motory R-29. V roce 1976 ministerstvo leteckého průmyslu SSSR zakázalo vývoz motorů Al-21, protože jich mělo nedostatek vzhledem k potížím ve výrobě a potřebovalo je pro vlastní Su-17, Su-24 a MiG-27.

Obávám se, že jsi to trochu pomotal, MiG-27 má motor R-29, nikoli AL-21.
Ohledně motorů R-29 v Sučku se dá jednoduše říci, že je měly pouze Su-22M-3 dodané do Maďarska, Libye a do Peru. Všechny ostatní měly AL-21.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 20 bře 2017, 11:02

Omluva, MiG-27 měl motor R-29. Motory AL 21 měly všechny Su-22 (Peru, Libye, Jemen..) Su-22M (Libye, Peru, Vietnam, Sýrie....), Su-22M3 (Maďarsko, Irák, Sýrie) a spárky Su-22U (Peru, Libye, Irák, Vietnam....) a Su-22UM3 (Maďarsko).
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Tango » 20 bře 2017, 12:59

Johny22 píše:Motory AL 21 měly všechny Su-22 (Peru, Libye, Jemen..) Su-22M (Libye, Peru, Vietnam, Sýrie....), Su-22M3 (Maďarsko, Irák, Sýrie) a spárky Su-22U (Peru, Libye, Irák, Vietnam....) a Su-22UM3 (Maďarsko).

Nikoli, právě že peruánské, libyjské a maďarské Su-22M-3 měly motor R-29.
U starších verzí teď z hlavy nevím.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 20 bře 2017, 14:01

Omluva, správně má být, že uvedené letouny měly motory R-29. Asi mám den blbec.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 20 bře 2017, 14:19

U Vietnamu jsou s motorem R-29 celošedivé mašiny (M3 a UM3). Al-21 mají modrý námořní M4 a pak ty ex slovenský UM3 co mají střepinovou kamo.

Angola používala před Su-22M4 verze Su-20 s mototem R-29 a minimálně jeden dvoumístný stroj asi verze Su-17UM3, u které předpokládám také použití R-29 (na fotce není zadek vidět.)

Sice to nepatří mezi ty starší verze ale pro kompletní přehled má verzi 22M4/ UM-3 ještě Angola (část mašin je ex českých a slovenských), čili motor Al-21 a stejnou verzi M4 používal také Afghanistán. Afghánský UM-3 byly pravděpodobně také s motorem AL-21.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod mrdetonator » 20 bře 2017, 22:37

Martin Černý 'Černoch' píše:U Vietnamu jsou s motorem R-29 celošedivé mašiny (M3 a UM3). Al-21 mají modrý námořní M4 a pak ty ex slovenský UM3 co mají střepinovou kamo.

Angola používala před Su-22M4 verze Su-20 s mototem R-29 a minimálně jeden dvoumístný stroj asi verze Su-17UM3, u které předpokládám také použití R-29 (na fotce není zadek vidět.)

Sice to nepatří mezi ty starší verze ale pro kompletní přehled má verzi 22M4/ UM-3 ještě Angola (část mašin je ex českých a slovenských), čili motor Al-21 a stejnou verzi M4 používal také Afghanistán. Afghánský UM-3 byly pravděpodobně také s motorem AL-21.


Kua, už ste ma úplne domotali s týma motorma a černoch tomu dal třešničku na dortu... :P
U Vietnamu jsou.... pak ty ex slovenský UM3 co mají střepinovou kamo.
ještě Angola (část mašin je ex českých a slovenských)

teda ex-slovenské vo Vietnamu a ex-české v Angole, to fakt? mi nejak ušlo.... :nuts:
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod DUNDR » 20 bře 2017, 22:41

Měl jsem za to, že české spárky šly do Vietnamu.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Raptor » 20 bře 2017, 22:50

Šly (co jsem slyšel tak Vietnamci za jejich prodej lobovali ještě před ukončením služby v AČR). Co se týče jednomístných, ty se vyjma několika sešrotovaných a tří muzeálních odvezly do Běloruska na generálku a odtud byly dodané do Jemenu (co z nich zbylo dnes je otázka).
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod DUNDR » 20 bře 2017, 23:56

Tři muzeální - Brno,Kbely a Náměšť. A torza - příď 3313, co vozí chlap na Aviatickou pouť s vykopávkama a "ocas" u Tarantíka v Air parku u Zruče.
Přílohy
1f7559e2bcd7372f6f293fe7f222a4dd.jpg
1f7559e2bcd7372f6f293fe7f222a4dd.jpg (13.85 KiB) Zobrazeno 5517 krát
Naposledy upravil DUNDR dne 21 bře 2017, 00:09, celkově upraveno 4
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Raptor » 21 bře 2017, 00:03

Ne ne, kompletní jsou tři:

4006 ve Vojenském leteckém muzeu Praha-Kbely
3402 v Technickém muzeu v Brně
4209 v Namu

Fota jsou (mimo jiné) tady

viewtopic.php?f=1&t=47997
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Tango » 21 bře 2017, 10:08

mrdetonator píše:teda ex-slovenské vo Vietnamu a ex-české v Angole, to fakt? mi nejak ušlo.... :nuts:

Nee, naopak, české šly do Vietnamu, slovenské do Angoly.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5190
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 517 • Stránka 9 z 35 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Kalousek Petr, MiroSurin a 16 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY