Tohle je poměrně časté. Je to v drtivé většině u lokomotiv které mají šnekový převod. Jednou je hřídel motoru v tahu, při opačných otáčkách je hřídel tlačena do motoru což je právě dáno šnekovým převodem. Pokud není motor a jeho vůle (dané i konstrukcí !!!) ve 100% stavu děje se to. Zdá se to nelogické,chápu že je to i těžko představitelné,ale těm maličkým motůrkům některý smysl otáčení pro větší třecí odpor či přenos elektřiny ( třeba uhlíky - kartáčky) prostě nesedí. Rada je jednoduchá,nic s tím nenaděláš.
PS.: Do ložisek ( většinou takové ty zlatavé válečky skrz které vede hřídel) dej trochu oleje do šicích strojů,tak aby lehce provzlínal da druhou str..Tam je vetšinou taková plastovo-papírová podložka která se opírá o čelo ložiska z vnitřní strany. Budeš mít lepší pocit a možná lehce kultivovanější chod motůrku na druhou stranu.