reserve_22 píše:Je samozrejme na kazdom ci sa rozhodne pre modru -červenu.Pani z Japo su myslim dost velky odbornici a konzultuju veci s Ullmanom Merrickom(najvacsi odbornici na Lw farby).A co sa tyka tvrdenia verim ludom co tam boli je trochu diskutabilne.Niejeden krat sam pilot ktory na konkretnom stroji lietal udaval farby ktore podla fotiek a pouzivanych farieb,zvyklosti boli uplne mimo.Ked mas info o modrej 7 je najmenej poskytnut informacie dalej vydavatelstvu Japo nech to prekonzultuju pripadne opravia- myslim ze budu vdacni
Jak píšu, o barvách kamufláže nediskutuju, vadí mi když takoví odborníci ani nodokáží, podle fotek s velmi dobrými orientačními body,
umístit správně letadlo. Také mi vadí, že v každé publikaci, je to jinak. Dokážu pochopit, že výzkumy barev LW, jdou stále dopředu.
Ale to letadlo je pořád na stejném místě.
Manželka chodí do těchto míst běhat, tak jsem ji požádal o fotku. Letadlo byo o pár desítek metrů dál, ale pro ilustraci to stačí.
Dnes je letiště rovné, po stavbě ranveje v r.1968 ho hodně srovnali, osobně pamatuji ještě s tou původní boulí.
Pamatuji i dolík na Letňanském letišti .
Nezpochybňuj pamětníky, i takového krumbacha roznesli ohledně B 534. Mě taky, před 20-30 lety, každý říkal, že kecám, když jsem podle otcova vyprávění,
udělal na B534 šedomodrý spodek. Všichni"odbprníci " tehdy uznávali jen stříbrnou.
Dnes je to normální barva, použitá na spodky, některých serií.
Takto bych mohl psát celý den, stačí si přečíst odbornou literaturu o našich pilotech v RAF a jejich působení před válkou.