Asi takto, mam doma tuhle ponorku ve všech dostupných podobách
1. raritu Alanger
2. hrůza Hloupý Boss. více zde včetně porovnání stavebnic
viewtopic.php?f=176&t=87395&p=1706024&hilit=941#p1706024
3 ukrajinský Mikromir
No nakonec jsem si řekl že dám přednost ukrajinské stavebnici.
Tomuto rozhodnutí jsem dlouho vzdoroval zvažoval jsem všechny pro a proti...
Důležité je že při hledání podkladů se hodně tápe... internet je zaplevelen spoustou kravin
často vychází z blábolů vymyšlených encyklopedii opírajíce se o více či méně kvalitní fotografie. dnes jsou dostupné fotografie z doků a odstavených plavidel a tak se dá vše porovnat...
1. kolik je vlsatně typhonů
no711 -TK-208 Dmitrij donskoj - měl by t modernizovaný na 941UM (raketový komplex Bulava)
no712 TK-202 sešrotován
no713 TK-12 Sibirsk mimo službu
no724 TK-13 mimo slžbu
no725 TK-17 Archangelsk vyřazen v záloze
no727 TK-20 Severstal vyřazen v záloze
no 728 TK-210 nedokončený
pro posouzení fotografii se vždy řidte provedení toho co není vidět
To rozhodlo že jsem zvolil Mikromir
Jestliže někdo lkal slzy nad sestavitelnosti modelů Mikromir tak nad Typhoonem to budou slzy krokodýlí.
Základní utrpení je trup .. skládá se totiž ze čtyř dílů.. kromě vodorovné dělící roviny je trup nejspíše s technologických důvodů rozdělen j těsně před věží.... jelikož se jedná o short run nejsou v dílech žádné zámky ani čepy které by fixovaly díly takže vše natupo...
Vše lepenío kombinací postupného lepení styčné hrany a spáry podél trupu s postupným tlakem na jednotlivé poloviny trupu a prolepeno vterinakem a zevnitř.. navíc veškeré spoje mají spostu výztuh ze zbytků rámečků.... pochopitelně první bylo vlepení sadrokatonových šroubovacích rozeviratelných paciček pro budoucí figaci na stojánek
Model nemá přední hloubková kormidla v otevřeném stavu je pouze naznačen tenkou nevýraznou linkou
bylo potřeba otevřít prostor a vnitřek zaslepit
Další utrpení jsou zaplavovaky, které jsou na trupu a všech částí naznačeny jen mělce a naryty velmi nevýrazně což se mě nelíbí... Takže každý jsem odvrtal zevnitř odfrezoval a nakonec jsem speciální obdélníkovou raznici prorazil. velké množství obdélníkových otvorů ..při tom počtu bych asi vyřezávání nožem dělal do vánoc....
Na dně ponorky jsem otevřel tři otvory manévrovacích Tzv dokormidlovacích zařízení v ruštině "rabočnyj vint" což jsou výsuvné malé vrtule, často poháněné samostatným pohonným systémem (většinou dieselovým (proto se i z atomových ponorek při plavbě na hladině v přístavu kouří)
vše z destiček
Původně jsem chtěl udělat i otevřené silo ale vzhledem na velmi specifický plast (tvrdý pružný) a tloušťku dílů jsem na tuto část rezignoval
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
http://www.zskopan.cz