Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto ‹ Kamiony a těžká technika ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

International Prostar

Odeslat odpověď
Příspěvků: 36 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 25 úno 2013, 00:43

firestarter píše:Karle, přeju ti ať máš ze stavby radost a ať to odsejpá - abychom měli na co koukat. Bude to rozhodně neokoukaný a v tvém podání jistě zajímavý, ačkoliv tady se s patinou moc nevyřádíš... :wink:


S tou patinou máš skoro pravdu. Já bych chtěl Prostar dělat jako asi jako dvouletý auto. Právě na dvouletým autě už jsou vidět nějaký první provozní neduhy (abych popradě řekl, chci trochu opisovat ze svého dvouletého DAFu s kterým jezdím).

Jinak ke stavbě.Stříkání motoru Maxxforce surfem sice nezabralo tolik času, a tak jsem se pustil do přípravy interiéru. Ten není až tak složitý na slepení. Některé díly jako palubní deska, volant, řadící páka a ovládací panely na stěnách „studia“ jsem připravil pro nalepení leptů, které budou totožné spolu s Lonestarem. Všechny díly jsou opět perfektně zpracované a není třeba usilovnějšího broušení. Jediným dílem, který bylo potřeba brousit jsou obě svislé skříňky. V zadní části směrem do „slajpru“ se vyskytuje dělící rovina, která sice vidět nebude, ale mně osobně vadila. Podlaha studia je velice pěkně zpracovaná, včetně imitace koberce. Jedinou vadou na kráse je rub této podlahy. Podlaha je zde nepatrně oproti skutečnosti zjednodušená (chybějící žebrování) a navíc je zde vyražený znak Moebius Models o velikosti 68 x 35 mm. Znak jsem sice vybrousil, ale mám pocit, že po nástřiku surfem poleze ven. Uvidíme, případně tento díl budu muset opravit jinak. Rozhodně bych chtěl toto místo doplnit tak jak je tomu i ve skutečnosti (vč. žebrování).
Abych , ale nepřeskakoval jako první vznikne motor Maxxforxce. Tento týden bude asi ve znamení nástřiku jednotlivých částí tohoto motoru. Ostatní díly interiéru a podvozku si budu připravovat tak trochu dopředu při čekání a schnutí.Sice vypadá,že Prostar budu dělat tak trochu chaoticky, ale zdání klame. Postupně jak se budou dodělávat na Prostar lepty, budou tyto díly potřeba na zkoušení.Je tedy možné, že se právě tyto díly objeví v předstihu i zde.

132273_640_480_024.jpg
Jedna ze dvou fotografií, kde jsou vidět žebra pod podlahou. Fotografie sice neni kvalitní, ale spolu s druhou se dá vypočítat počet a rozmístění.
Jelikož nejsem blázen, nebudu žebra dělat tak jak jsou a vzniknou bez otvorů.


P1011671.JPG
P1011672.JPG
P1011673.JPG
P1011674.JPG

Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod pavel behensky » 25 úno 2013, 16:45

No,Kájo vzhledem k tomu,že často auťáky vzhůru nohama neobracíme bych se na ty žebra vyprdl.Ale to pak člověk špatně spí s vědomím ,že to tam neudělal ,že? :-D Jestli vrtat či nevrtat,tak si myslím,že ano.Naboduj si je vteřiňákem na sebe a provrtej všechny najednou.Žiletkou to pak rozdělíš od sebe a máš ve všech stejní díry a jedním vrzem.Ty hranatý jsou jen v jedné přepážce,takže to dáš levou zadní.Jsem na to zvědavej.Pavel
Uživatelský avatar
pavel behensky
 
Příspěvky: 5780
Registrován: 03 zář 2010, 20:06
Bydliště: Svitavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod Peter Frišlovič » 27 črc 2013, 18:01

Ja by som mal jednu otázku ak smiem: Je možné za toto auto zapriahnuť náves na prepravu áut/auta?
Ak ano, tak aký?
Idea môjho známeho je zhruba taká, že za týmto kamiónom by bol náves a na ňom osobné auto...nejaká amerika ála show car.
Spomínal niečo o Elvisovom Cadillacu. Proste niečo na tento spôsob. Preprava jedného show auta. :-k :arrow:
Ďakujem.
Peter Frišlovič
 
Příspěvky: 3031
Registrován: 22 čer 2007, 05:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 10 lis 2015, 00:44

…. tak uplynula docela dlouhá doba, a asi bych trochu měl popojet. Než se začnu rozepisovat a pokračovat ve stavbě Prostaru (na kterém se mj. nyní intenzivně pracuje), musím tak trochu osvětit co vlastně vedlo k mému delšímu výpadku. Je to celkem jednoduchý. Dnes se musím přiznat, i když to není lehký, že jsem pocítil normální syndrom vyhoření. Po stavbě Superlineru, který trval bez přestávky více, jak 3,5 roku intenzivního stavění jsem se nedokázal dokopat do další pořádný stavby. Z počátku jsem rozdělal několik projektů, které skončily do jednoho ve skříni a staly se z nich normální kostlivci. V únoru 2013 jsem načal tehdejší novinku International Prostar. Vytvořil jsem si na něj lepty, nakoupil spoustu drobností a myslel jsem, že se konečně odrazím. Bohužel tento skok opět nevyšel a Prostar šel zpátky do krabice. V tu dobu jsem měl obavu, že do rozjetýho vlaku nelze naskočit. Nevím, ale vzpomněl jsem si na jistou radu, kterou jsem kdysi dostal. Normálně jsem vypnul a začal jsem se věnovat úplně jiným věcem a na lepení jsem tak trochu zanevřel. Jediný co mě v tu dobu drželo nad vodou, byly lepty. Ty jsme začali dělat s Honzou ještě intenzivněji a práce na nich mě začala bavit o to více. Chuť lepit se ale dostavila zpátky až za nějakou dobu. I když to nebylo tak rychle, musel jsem se i několikrát přemlouvat. Než jsem Prostara skutečně znovu vyndal z krabice, přece jenom uplynula nějaká doba. Mezitím jsem si dělal radost tím, že jsem si vybavil dílnu, nakoupil jsem nářadí od Proxxona a vyzkoušel jsem si několik málo experimentů na které nebyl před tím čas. Někdy během května letošního roku jsem udělal tlustou černou čáru a řekl jsem modelářskému zahálení dost. Opravdu to chtělo čas a chuť přišla sama.

Toto „nečinné“ období je doufám pryč a dnes bych ho nazval jako období tvůrčího hledání.

A nyní k Prostaru. Předem se omlouvám, ale z počátku jsem nechtěl moje nové nadšení zkazit jakýmkoliv psaním a popisováním stavby. Stejně tak nevzniklo ani moc fotografií. Pro tentokrát se omezím a popisování stavby přenechám na fotografie, které doplním případným textem. Jak napsal Honza, stavebnice se skutečně staví sama. To ano. Na rozdíl od něj jsem ale Prostar rozřezal na polosoučástky a začal jsem ho tvořit podle skutečnosti. To byl důsledek toho, že jsem měl pro tvorbu leptů staženo několik stovek detailních fotografií a několikrát denně jsem je měl na očích. To potom nejde, aby to člověk neudělal tak jak to je skutečně. Na rozdíl od Honzovýho Prostaru (který se mně samozřejmě také moc zamlouvá) je můj, víc detailnější. Proto stavba trvá delší dobu než normálně.

Září 2014 (pokus, který trval měsíc a půl)

První fotografie jsou asi rok staré, kdy jsem měl jeden z mála pokusů začít. Na fotografiích je vidět přepracování rámu a doplnění o nové příčky. Původní záměr nabídnout ke stavebnici leptané příčky ztroskotal na několika drobnostech a tím vznikly pouze prototypové lepty. Ty určitě dodaly Prostaru úplně jiný rozměr.

Leptané příčky ….

P1010047.JPG
Prototypový lept s díly pro rám (příčky)
P1011102.JPG
P1011106.JPG
P1011112.JPG
P1011119.JPG
P1011120.JPG

Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 10 lis 2015, 01:46

Fotografie příček sice nic moc neřeknou, ale přesto jsou zajímavým doplňkem. Během dne připravím několik fotek, kde jsou k viděni už nalepené v rámu. Slepené příčky byly osazené navíc šrouby od Plus Models.
Tolik rok 2014.
O tomto víkendu bych rád nafotil současný stav a samozřejmě připravím nějaký povídání. Přece jenom doba popoběhla a je potřeba ukázat, že se neflákám a také něco dělám.
Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod Kryšot » 10 lis 2015, 07:55

Tak vítej zpátky =D> A Kájo, vím o čem mluvíš, mě to stejné začalo loni v květnu a skončilo až tímhle podzimním Patkákem. :(
Ale dík za názory :) .............stejně vás neposlechnu :lol:
Uživatelský avatar
Kryšot
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 27 lis 2006, 20:01
Bydliště: Mordor :D
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod pavel behensky » 10 lis 2015, 15:25

Konečně se vzbudila posila do "Amerického teamu" :-D .Tak Karle,ať ti to staví,jsem na to zvědavej,i když už jsem něco málo viděl.PAvel
Uživatelský avatar
pavel behensky
 
Příspěvky: 5780
Registrován: 03 zář 2010, 20:06
Bydliště: Svitavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod neophyte » 10 lis 2015, 16:15

Super. :cool:
Obrázek
Uživatelský avatar
neophyte
 
Příspěvky: 3939
Registrován: 15 lis 2011, 11:47
Bydliště: Nitra
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod nedlloyd » 11 lis 2015, 07:53

No, i já se těším na plnotučnej Prostar!
Hotovo: Mercedes SK 1838 Somat
Uživatelský avatar
nedlloyd
 
Příspěvky: 8895
Registrován: 08 lis 2006, 20:46
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod koule84 » 11 lis 2015, 20:02

Paráda, trenére, už jsem se bál, že bez vedení zvlčím :grin: těším se na foto, páč už to, co jsem měl možnost vidět, byla velká paráda :-D
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. Říkají, že jsem odborník :-D
Uživatelský avatar
koule84
 
Příspěvky: 2803
Registrován: 11 bře 2010, 14:18
Bydliště: Kladno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 12 lis 2015, 00:29

Jak jsem slíbil přidám ještě několik fotografií, kde jsou příčky již v rámu. Později jsem přidal ještě několik drobností (ty bohužel nemám fotografované). Těmi drobnostmi jsem myslel aplikaci všech možných zkušebních leptů na rám a výrobu nové točny. Takto vyparáděný rám jsem odvezl na ukázku letos do Jabbeke a byl k vidění i na Pantherech.

P1010044.JPG
Rám s původními příčkami ...
P1010045.JPG
... a v detailu
P1011139.JPG
Rám s leptanými příčkami
P1011142.JPG
P1011190.JPG
Prachovka na kardanu, prach obyčejný brčko
P1011201.JPG


Tímto všechno až do konce května 2015 usnulo ...
Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 16 lis 2015, 15:48

Jak jsem psal dříve, nová a definitivní etapa nastala koncem května 2015. Rozepisovat se o každém postupu do detailu nebudu a raději dám více fotek.Po slepení rámu jsem jako první začal s přípravou točny (ta byla již rozpracovaná dříve), výfukového vedení vč. tlumiče a vzduchových ventilů.
Po dřívějším shlédnutí stavebnice jsem zjistil, že točna představující model Fontaine (přesný typ se nepamutuji) je docela zjednodušená. Já jsem si chtěl dokázat, že ji zkusím dodělat tak jak je ve skutečnosti. Předloh jsem měl dost a tak jsem ji zkusil dodělat tak jak je. Z původní stavebnice zůstala jen samotná točna, kterou jsem vybavil i zámkem (bohužel není funkční). Stejně tak jsem udělal scrath spodní desky. Jedinou chybou je, že výrobce stavebnice Moebius Models udělal točnu o 2 mm užší než je skutečnost. Jelikož byla točna už dokončená a tohoto detailu jsem se všimnul pozdě, již jsem ji nepředělával. Později jsem tento detail dokončil vč. barvy a pigmentu představují potřebení.

1-1.JPG
1-2.JPG
1-3.JPG
1-4.JPG
1-5.JPG
1-6.JPG

Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 16 lis 2015, 15:52

Jako další jsem upravil výfukové potrubí vč. tlumiče. Ta úprava byla podmíněná dvěma detaily, a to držákem tlumiče a samotným tlumičem. Ten je zhotovený znovu podle plánku skutečného tlumiče. Navíc dostal zadní „pertl“ a pásky, kterými je přichycen k držáku. Díky tomuto detailu bylo upraveno i zbylé potrubí. Na to abych trefil velikost, musel jsem slepit i motor s převodovkou.

1-9.JPG
1-10.JPG
1-11.JPG
1-12.JPG
1-13.JPG
1-16.JPG

Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 16 lis 2015, 15:55

Kabeláž a vzduchové vedení + další vedení (palivový systém atd.) je opět podle dostupných fotografií a dokumentace. Podle dokumentace jsem tvořil kohouty a vzduchové ventily. Se vzduchovým systémem souvisela i výměna brzdových válců. Ty byly použité z nějaké stavebnice Revell, ale nedalo mně, abych i tyto upravil pro použití na Prostaru. Veškeré vedení jsem svázal pomocí leptaných binderů. Do této chvíle jsem použil na Prostar cca 90 binderů, což je více jak 1,5 leptu CTM 24081 a 1 lept hadicových sponek CTM 24072.
1-14.JPG
1-15.JPG
1-17.JPG

Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: International Prostar

Příspěvekod karel53 » 16 lis 2015, 15:58

Motor Maxxforce 15 nebyl ve skutečnosti moc úspěšný (v dnešní době je International již do svých aut nemontuje). I můj motor v měřítku 1:25 dostal řadu změn. Mimo několika leptů, jsem motor dovybavil vzduchovým a palivovým systémem, dodělal jsem elektřinu a doplnil je řadu kabelů a hadic. Vše podle dostupných fotografií, které se hodně špatně hledaly. To proto, že dnes se montují hlavně motory Cummins ISX a nebo Maxxforce 13.

1-17.JPG
1-18.JPG
1-19.JPG
1-20.JPG
1-21.JPG

Uživatelský avatar
karel53
 
Příspěvky: 729
Registrován: 25 úno 2010, 20:57
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 36 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY