Zdravím, můžu jeden dotaz ??? Zúčastnila se torpédová verze TU-2T bojových operací za . sv. války?? Pár kousků snad bylo koncem války na dálném východě. Děkuji
Tazko povedat, jednoznacne info som nenasiel. Tupolev predstavil projekt torpedovej verzie v juni 1944. Nasledne prislo formalne zadanie a oficialne vojskove skusky torpedovej verzie prebiehali od februara od aprila 1945 a bol doporuceny ako vhodny. Takze do kapitulacie Japonska na to mali 3 mesiace. V oktobri 1945, tj. uz po vojne, zahajili prace na vylepsenej verzii - projekt 62T:
62T absolvoval prvy let v auguste 1946 a mal lepsie parametre ako povodny Tu-2T. A potom nasledovali dalsie vylepsenia a modernizacie. A tiez nasledovali vylepsenia a prerabky standardnej Tu-2S na Tu-2T, ktore u zahranicnych uzivatelov vydrzali do 50-tych rokov (napr. Tu-2 z bulharskeho muzea).
Pokial viem, viacere Tu-2S prelietali po ukonceni vojny v Europe na Daleky Vychod a zhora niesli standardnu trojfarebnu kamo, vid napr. moj profil vyssie. Sedo-seda "stihackova" kamo bola sice predpisom formalne zavedena este za vojny, ale fotku s jasne viditelnou (zhora) dvojfarebnou kamo sa mi nepodarilo najst. Dokonca som na to nedostal odpoved ani na rukom fore. Takze neviem posudit, do akej miery je vierohodna sedo-seda kamo na stavebnici Xuntong 1/48.
Děkuji za odpověď, našel jsem pouze v časopisu Mir Aviacii 2/2000 fotku Tu-2T od 52 MTAB s popiskou konec r.1945 a uvnitř barevný bokorys v šedošedé kamufláži na černou 1.
Mohol by si, prosim Ta, sem dat scan tej fotky Tu-2T z Mir Aviacii 2/2000? Este by som povedal, ze to nie je MTAB, ale MTAP (минно-торпедный авиационный полк).
EDIT: Este toto som nasiel: "Ту-2Т серийно выпускался на заводе № 23 в 1946-1948 г. К 1950 году на Ту-2Т летали только три полка. Это были: 5-й МТАП черноморского флота; 66-й МТАП балтийского флота; 52-й МТАП тихоокеанского флота. Часть самолетов продали Болгарии, где они состояли на вооружении 25-го МТАП. 9 августа 1945 г. 18 ДБ-3т 52-й МТАП выполнили налёт... К 1950 г. 52-й гв. МТАП получил самолёты Ту-2 и летал на них ещё три года..."
Po nasom skratene: Tu-2T bol seriovo vyrabany v Zavode № 23 v rokoch 1946-1948. K roku 1950 nim boli vyzbrojene 3 pluky: 5 MTAP Ciernomorskej flotily, 66 MTAP Baltickej flotily, 52 Tichooceanskej flotily. Cast lietadiel predali do Bulharska, kde tvorili vyzbroj 25 MTAP. 52 MTAB este 9. augusta 1945 vykonal nalety s 18 DB-3T... v roku 1950 dostal Tu-2 a lietal na nich este 3 roky...
Stejnou fotku jaká je ve zmíněném Mir aviacii je i na tady http://mig3.sovietwarplanes.com/tu-2/tu ... -2camo.htm, skoro na konci stránky, Massimovi se zdá být modrošedý, nicméně v ruských publikacích se běžně objevují bokorysy Tůček v šedo šedé kamufláži ...
Jinak ta fotka šedo šedé pacifické je údajně až z konce čtyřicátých let. Asi to tak bude, jedno velké okno na trupu, místo tří malých se mělo objevit až od 44. série a ta se měla dostat do výroby až začátkem roku 1946, aspoň to tak píšou v Aviakolekcii.
Pokusil som sa vyskusat si nove funkcionality a napodobnit Majstra Arthura vo zvyrazneni nerovnosti a zaspineni povrchu. Este to nie je uplne ono, ale ucim sa...
S "3D" strukturou som to nechcel moc prehanat, kedze to nie je moc vidno ani na skutocnych lietadlach. Obrazok je vo vyssom rozliseni, ako obycajne, takze su tam vidno chyby, resp. chybajuce detaily, ktore by inac nevadili.
Michal paráda.... ešte nech sa pridá Peťo a Vlado .... a opäť bude nad čím slintať. Čo sa týka kreslenia, ste pre mňa "traja mušketieri", na ktorých výtvory sa vždy veľmi teším.
Super!!! To si sa posunul o poriadny kus vpred. Je mi jasné, keď robíš 10-20 kusovú sériu toho istého typu, ktorý v tlači nebude väčší ako nejakých 15 cm, nemá význam napodobňovať olietanie, špinu a iné serepetičky (v tej veľkosti sa aj tak stratia)...ale raz za čas urobiť výnimku...a keď to dopadne takto...ešte raz: SUPERRR!!!