Další kořistí, kterou se komandu Rejsa podařilo "zajistit" bylo několik tanků E-75 s 128 mm kanónem (neboli Pz-IX Löwenkönig) v různém stádiu rozpracování včetně jednoho kompletního stroje a úplné výrobní dokumentace. Zlé avšak většinou dobře informované jazyky tvrdí, že součástí kořisti byl i jeden z šéfů montážní linky. Hlášení z akce se "kamsi" ztratilo, podrobnosti se tudíž nedají ověřit. Tak či onak, zhruba desítku vozidel se podařilo dopravit do ČSR Spojencům takříkajíc před nosem. Urychlenou výrobou chybějících dílů resp.montáží v závodech ČKD a Tatra se podařilo dokončit 10 vozů, které pod názvem TT-47 Svarog (Těžký tank vzor.1947) byly zařazeny do sestavy praporu těžkých tanků pluku útočné vozby č.1 v Milovicích právě včas, aby zasáhly do bojů v tzv. Druhé válce o Těšínsko (operace Gero) koncem léta 1947. Pro osádky polských IS-2 znamenal velmi nepříjemné překvapení a těžké ztráty, o mnoho lépe se nevedlo ani narychlo ze SSSR zapůjčeným IS-3. Bezprostředně po "ujasnění si průběhu čs.-polských hranic" byly Svarogy nasazeny i proti maďarským pokusům o revizi Trianonských dohod, tj opětné získání tzv. Horní země (operace Jiskra). Je známa epizoda, kdy trojice Svarogů napřed rozprášila a pak vyhladila maďarskou útočnou skupinu, narychlo složenou z 25 tanků Toldi, Pz-IV a T-34. Traduje se výrok velitele jednoho z TT-47 po několika násobném zásahu 75 mm kanónem: "Akorát nám oklepal bláto z plechů, jede se dál !"Operace Jiskra tímto v podstatě skončila. Po zabezpečení jižní hranice Svarogy dosloužily na východní hranici ČSR, kde byly připraveny pro případ, že by se Sověti nespokojili s Podkarpatskou Rusí. Do dneška se bohužel žádný nedochoval, všechny byly sešrotovány...
Přiložené kamuflážní schéma je rekonstrukcí, žádné foto se zatím nenašlo. Velitelský stroj č. 01 (německý originál) byl stejně jako ostatní TT-47 opatřen kamufláží tvořenou nepravidelnými poli zelené, hnědé a okrové barvy oddělenými černou linkou. Číslo 01 se opakovalo na bocích i zadní straně věže, na bocích věže byly výsostné znaky praporového typu a znak útočné vozby. Na čelním a zadním pancíři byla registrační značka ÚV157. Zajímavostí byl výsostný znak "leteckého typu" dodatečně namalovaný jinými odstíny barev na horní straně věže. Zřejmě šlo o opatření pro snížení rizika "přátelské palby" čs. letadel.
What-If CZ
Každý člověk musí být každý den aspoň chvíli blázen, jinak se zblázní doopravdy...
Na stole: Ornitoptéra z fimu Duna. Meng 1/300
Každý člověk musí být každý den aspoň chvíli blázen, jinak se zblázní doopravdy...

Na stole: Ornitoptéra z fimu Duna. Meng 1/300