Ondro,fakt paráda. Jak naživo. Jen mám odtázek.Co ta páka regulátoru ?? Mi se zdá jak kdyby byl otevřen už skoro aj velký regler.Rozvod nemáš vyložen,ale regulátor už docela fest natržený ?? To má 43-ka takhle i v reálu ?? Nebo prohříváš válce před rozjezdem ??
No, čekal jsem že se na to někdo zeptá. Důvod je prostý, nepozornost. Protože jsem skutečnou páru nikdy neovládal a jsem pouhý teoretik, tak mi při slepování nedošlo, že mám vlastně napůl otevřeno. A když mi to došlo, byla jediná cesta, vyrobit to znovu. Takže jsem se to rozhodl akceptovat, stejně jako ty nesprávné prkna na podlaze. U druhého Papoucha si už dám majzla. A na ohřívání válců se taky nemůžu vymluvit, protože mám na manometru šoupátkové komory nulu
Tak, konečně je jeden kousek dokončený. 477.043 je hotová a více fotek bude v samostatné galerii tady
Zároveň se všem moc omlouvám, že jsem nenašel dost síly sebrat foťák a udělat pár fotek z mezikroků Bylo tam pár infarktových momentů, jako třeba když jsem zjistil, že mi levý napaječ koliduje se schůdkama a musel jsem ho o dva milimetry posunout dopředu, tzn, vykuchat a předělat veškeré trubky k němu na skoro hotovém modelu. Jinak to šlo až nad očekávání hladce.
Protože jsem pár dní čekal na obtisky, pustil jsem se do reflektoru. Je hotový, napatinovaný a připravený dát Papouchovi jeho typický vízor (foto příště).
Pokračuji se stavbou 477.004. Na kotel jsem udělal nosiče bočních ochozů a nastříkal jsem ho. Bílé pruhy jsem nemaskoval, ale udělal jsem je obtisky. Byla to dobrá volba, usazení bezproblémové a zalakování taky. Ještě jsem musel opravit polohu napaječe na levé straně, kde jsem měl stejný kiks, jako na 043 (nevešel se mi tam žebříček do kabiny). Díky tomu, jsem musel udělat i nové trubky k napaječi, ale bylo to míň adrenalinové, než to dělat na skoro dokončeném modelu
Pomalu, ale jistě pokračuji dále. Mám již slepený kotel s rámem, hotové pískovací trubky (porod, jako obvykle) a nalepená kola (porod+adrenalin). teď si dávám po všem tom adrenalinu trochu klidnější fázi, brzdy. Na fotkách jsou vidět vložené nasucho a bez povrchovky. A taky jsem dodělal podvozky i s patinou.
Přílohy
Podvozky s nalepenými koly a patinou.
Spodní úchyt pískovacích trubek.
Pod budkou je kromě hromady trubek i parní stroj pro pohon mechanického přikladače.
Minule tu nikdo neslintal, tak rychle píšu, aby tě náhodou nenapadlo přestat tu dávat fotky . Pozorně to sleduju už celé roky a je to bomba Díky za to, že se s náma dělíš a těším se na pokračování. R
"Nejhorší je prvních třicet let... Ale ty, ty se budeš učit pořád...! Bílá 1930
Tak máme semafor, příští rok kus kolejí a za dva roky tady začne jedna parní stavbička 1:1. A nebo se konečně přiznáš, že už to 1:1 dávno děláš a oblbuješ nás těma maxišpendlíkama...
Díky, kluci, za komentáře. Radovan Š: nemusíš se bát, příznivé komentáře mě sice potěší, ale kvůli nim to nedělám. Jsem rád, když tady někdo najde inspiraci a i snad i nějaký ten tip co a jak udělat.
Všem, kdo ještě tohle vlákno sledují, přeji krásné a pohodové Vánoce, pevné zdraví, ať pod stromečkem najdete něco, co Vás potěší a pak taky ještě nějaký ten čas na svého koníčka
Ondro chci moc poděkovat za tvoji odvahu, že jsi Papoucha donesl na Panthers Cup. Tiše i nahlas jsme obdivovali a když jsem se před kolegy z klubu zmínil, že tam Papoušek stojí, tak zapomněli myšlenku v půli věty a hnali se taky podívat. Musím říct, že na fotkách si to užívám ještě mnohem víc, na celku spousta nádherných detailů zaniká, ale když člověk dopředu ví že tam jsou, tak si je tam najde. Je to opravdu impozantní kousek