Beriem späť. Ako ma upozornil istý človek, ktorý je kapacitou v odbore, tak Milan Deák sa zabil pri Hraniciach na Morave a pravdepodobne o rok neskôr. Takže pardón, jeho pomník to nie je.
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT
No bližšího o nehodě nevím nic, ale podle rejstříku patřila mašina pod SSKA Banská Bystrica a od roku 1960 konkrétně do Žiliny. A po nehodě byla opravena, protože létá nebo létala i na slovenských registracích dál.
Potreboval by som identifikovať miesto pádu tohto MiG-15. Má to súvislosť s Košicami (možno Oddiel vlečných terčov na cestách), pravdepodobne 60. roky. Ideálne by bolo vedieť dátum, ale postačí aj miesto (Sliač?), mne to už do mozaiky zapadne. Mám aj tretiu fotku mŕtveho pilota v sedačke (možno pokus o katapultáž), ale nie je to pekný pohľad.
Přílohy
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT
- podľa tabuľky by to mohol byť MiG-15T (havária 6.5.1964 pri Zvolene, pilot npor. František Kakaš +) - aj tie okolnosti, ktoré popisuješ by zodpovedali; na lokalizáciu nehody sa ešte pozriem, ale podľa tej prvej fotky by to mohlo byť niekde pri Zolnej.
Fredy: Mýli ma tá železničná trať, ale charakter kopcov by mohol sedieť na okolie Sliača. Na tej tretej fotke je vidieť aj okolie ? Ak nie, ani ju nezverejňuj, nemám s tým dobré skúsenosti. (Kamarátka si na podobnej fotke z autonehody spoznala otca).
Vodítkom by mohla byť práve tá železnica a charakter krajiny (riečna niva a v okolí mierna pahorkatina, nie vysoké hory). Dlhé Klčovo je na rovine a železnica je na opačnej strane Tople.
Záhada objasnená. Vďaka ľuďom s dobrým postrehom a mojej detektívnej práci (aké neskromné sa podarilo zistiť následovné: Na fotografiách je MiG-15bis (0514) kpt. Jaroslava Němca (2.slp), ktorý sa 23.mája 1961 zrazil s MiG-15UTI (2619) kpt. Bártu a žiaka des. Josefa Šťávu na okruhu letiska Sliač. Bárta sa katapultoval a prežil bez väčších zranení. Šťáva zhorel po páde v lietadle a Němec zahynul pri dopade na zem taktiež v lietadle. Fotky mám z oboch mašín (žiaľ aj pilotov), no nevedel som, že to patrí k sebe. Všetkým vďaka za pomoc.
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT