K modelu:
Airfix, so všetkým, čo k tomu patrí. Napriek istým nedostatkom však musím povedať, že nové Airfixy majú pre mňa isté neopakovateľné čaro. Ťažko povedať, čím to je, dosť nad tým uvažujem. Jednoducho keď otvorím krabičku s Fixom, tak mám okamžite chuť začať stavať a rozmýšľam, čo by sa ako dalo vylepšiť, s čoho použijem novú vrtuľu, ako zabrúsim rytie atď... Pri Tamke sa mi toto z nejakého dôvodu nedeje... Ale na druhej strane som si počas stavby celkom jasne uvedomoval, koľko času by som ušetril, keby som robil Tamku a nie Airfix...
Lepty: Použil som Zoom na Tamku
Povrch: Doryl som nejaké krytky, ďalšie zatmelil, celý povrch som prebrúsil aby som zjemnil rytie, onitoval som ho, prehĺbil som oddelenia klapiek od krídla, štetcom som surfom výraznejšie naznačil rebrovanie na pohyblivých plochách.
Úpravy: Vrtuľa je so stavebnice ICM, predok kužeľa s eduardej 110ky, kolesá sú upravené so starej Hasegawy, zadné koleso je z Tamyie (je trochu menšie), predok trupu je nadstavený asi tak o 1mm, chladiče sú zapracované do trupu a do krídel, podvozkové nohy som obliepal hliníkovou samolepiacou páskou, kryty podvozkových nôh sú stenčené, odvŕtal a znížil som výfuky, naznačil som zips a obšitie v šachtách, v šachtách som menil aj výstuhy. Vymenil som tiahla na smerovke. Guľomety v trupe sú Quickboosty, krídelné guľomety som vyrábal z in. ihiel a tá kužeľovitá časť je s plastu. Sklopené klapky sú už v stavebnici, ale už by som do toho nešiel, bolo s tým nenormálne veľa roboty, aby sa to aspoň trochu blížilo skutočnosti. Škára na vrchu krídla bola obrovská a po úpravách som zase nevedel dosiahnuť symetriu pravého a ľavého krídla. Nanovo som vyrábal ďalekohľad v kabíne aj so všetkými úchytmi. Vybavenie kabíny lepty plus samodomo. Zapotil som sa s tým lankom, čo drží kabínu. Doplňoval som aj nejaký malý bazmek, čo vidno cez otvor na spodku motora. Taktiež som musel nanovo na jednej strane vyrobiť to zosilnenie trupu pod kabínou, lebo v stavebnici bolo zle vylisované. V tých novších stavebniciach s E-7 už to ale napravili. Dorábal som vyvažovacie plôšky na krídelkách, úchyty krídelok, pozičky sú s priesvitného plastu. Doplnil som brzdové hadičky aj policajtov. Odvŕtal som tiež otvory na vypadávanie nábojníc (robil som to podľa výkresu v Modelári, neskoro som zistil, že mali byť až pri tých krytoch). Pôvodná kabína sa mi inak zdá celkom v pohode, nevymieňal som ju za acetát. Ideál to nie je, ale myslím, že sa dá.
Kamufláž: Popravde ešte nedávno bola 109ka Éčko pre mňa celkom okrajovým lietadlom. Momentálne mám ešte ďalšie tri v skrini - ICM, Tamku a ešte jeden Airfix. A keďže som si pred rokmi kúpil dekály od Techmodu, tak som ich chcel použiť, aj keď som čítal, že sa s nimi nerobí dobre. Galanda som vybral jednoducho preto, lebo sa mi s ponúkaných schém najviac páčil. Celkom som si ale zavaril, jednak preto, že som musel vyrábať ten nešťastný ďalekohľad a tiež preto, že Galand mal buď tých mašín viacero, alebo sa na nich stále niečo menilo, alebo obe možnosti spolu. A tak som hodiny čumel do fotiek a snažil sa zistiť aký má byť kužeľ, smerovka atď... Toto, k čomu som dospel je povedzme nekvalifikovaný odhad a určite bude kopec vecí zle. Ale snažil som sa mať všetko podložené nejakou fotkou, bohužiaľ len neviem, či toho istého stroja.
Striekané je to Tamkami, lak Sidolux. Patina olejovky a šminky od Tamky. Robil som aj postshading, len sa mi ako obvykle po laku trochu stratil a na fotkách nevidno ani to málo...
Dekály: S Techmodom sa naozaj robilo zle, ostáva mi len dúfať, že sa odvtedy polepšili, lebo zopár aršíkov ešte mám. Tieto boli strašne tvrdé a nereagovali ani na Hypersol. Musel som ich preryť a onitovať. Tiež mali hrubý krycí lak. Prvý krát v živote sa mi ale podarilo ich takmer úplne zabrúsiť. Je to ale riadna makačka. Lak, zabrúsiť, lak, zabrúsiť a tak stále dookola. Ešte dobre, že Sidoluch zaschne okamžite a hneď sa dá brúsiť. Na krídle som mal inak nehodu, tamyia páska mi strhla jeden znak, takmer vôbec na laku nedržal. Tak som strhol a zbrúsil aj druhý a dal som tam niečo z domácich zásob.
Fotky: Sú aké sú, lepšie zatiaľ nebudú. Fotené automatom pod lampičkou, veľa fotiek bleskom, aby bolo vidieť detaily, aj keď zaniká patina.
Tak snáď sa bude páčiť.
Naposledy upravil sesto dne 11 led 2015, 16:57, celkově upraveno 1
Hotovo: Aichi M6A Seiran, Mosquito Mk.IV, Polikarpov I-16; Fiat G-55 Centauro; Jak-3; Bf 110C; Bf-109E; Micubiši A6M2 Zero