Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Ostatní ‹ Výrobci, Prodejci ‹ BRENGUN - HAULER - HQT
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Letov Š-16.1 BRP72014

Odeslat odpověď
Příspěvků: 85 • Stránka 4 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Radek A » 19 zář 2014, 18:50

Vím že je to jedna z nejotravnějších otázek, ale počítáte do budoucna s Turkem?
Radek A
 
Příspěvky: 918
Registrován: 14 bře 2008, 11:13
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Aleš Peřík » 20 zář 2014, 09:34

Momentálně plánujeme vydání Československých průzkumných/bombardovacích. Ve výhledu by mohli být exportní verze J,L,T, ale každý z nich se dost podstatně liší minimálně motorovou částí. A ten Jugoslávec je už kapitola sama o sobě. Vše bude záviset na prodejních výsledcích vydaných verzí. A než se někdo zeptá na Š-16R, tak tu v plánu určitě nemáme.
Královec Čechům!!
Uživatelský avatar
Aleš Peřík
 
Příspěvky: 1175
Registrován: 20 čer 2006, 21:19
Bydliště: Brno
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod JTB » 23 zář 2014, 22:51

To jsou skvělý zprávy. Tedy, pokud nemáte zrovna na stole původní KáPéčko a nepředsevzali jste si tak předevčírem, že zkusíte, co z něj vymáčknete...ano, mluvím o sobě. :)

Vypadá to na krásnej model a jste frajeři, že jste do něj šli. Ale na první pohled mě zarazily dvě věci:
- chybějící výřezy na odtokovce spodního křídla - doteď jsem myslel, že to měly všechny Š-16, a až teď mi při pohledu na fotky došlo, že minimálně na začátku výroby to tak nebylo. Kdy k téhle změně došlo? A trošku mě děsí, když vidím spodní křídlo na stejným rámečku jako trup - sériová verze asi bude obnášet dost dodělávek a nových forem, že?

- na fotkách ze zkušební stavby na webu Nymburáků mě zaujal poměrně vysoký podvozek - přitom na fotkách ten náhradní "Skálův" stroj vypadá, že musel skoro sekat vrtulí trávník.
http://ipmsnymburk.com/forum/pictforcla ... 273000.jpg
Stejně tak exportní verze vypadá, že má úplně jiný posez:
http://www.airwar.ru/image/idop/other1/ ... vs16-5.jpg
Naopak u sériových strojů pro čs. letectvo, které následovaly až nakonec, vypadá podvozek tak nějak obdobně vyšší:
http://www.gonzoaviation.com/AwEshop2Us ... ia-023.jpg

Těmi rozměry jste si fakt jistí? Vím, že se zrovna s podvozkem a délkou trupu dost laborovalo, třeba u verze Š-16R, ale stejně mi to přijde takové zvláštní a asi hodné pozornosti. Podotýkám: nejsem z rodu šťouralů a ten kit si určitě koupím.
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod JTB » 25 zář 2014, 00:38

Jo a ještě jedna fakt hnida - z boxartu a bokorysů na krabičce jsem myslel, že jste si nevšimli, že v Japonsku byla na výletě kovová vrtule á la Škoda D-1, ale v návodu je to už správně a jestli to chápu správně, bude přidaná jako resin. Tak až budete někdy přidělávat krabičky...stejně jako by snesl korekturu anglický popisek, ale z tohohle se fakt střílet nebude.

A aby se vám ta zásoba původních krabiček rychleji tenčila, vezměte mi jeden kousek na E-day, prosím. :)
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Jan Sobotka » 25 zář 2014, 09:35

Zdravím, krátký souhrn odpovědí..

Ten výřez nebude, některé jej měli, některé né. Kamo vybereme o sériové tak, aby to bylo to bez výřezu a pak asi i s výřezem, a v návodu to vyznačíme.

Co se posezu týče. Je to dělané na výkres. Hodně velké zkreslení dělá na fotkách pozice letadla a obligátní zkreslení objektivu. Jinak to vychází na mém fotoaparátu, jinak v reálu na foťáku co fotil na skleněné desky :-)). Na některých fotkách to vypadá vyšší a na jiných nižší. V článku LK je uvedeno, že existovalo více variant a že byly prováděny změny i během oprav v továrně. Určitě bude i rozdíl mezi naloženou a nenaloženou mašinou. Skála měl určitě kromě paliva i spoustu krámů v celkové váze na hranici nosnosti.

Verze Š-16R, to je zcela jiný trup, a neosvědčil se, špatná stabilita při letu. Dostal i vyšší podvozek.

Exportní verze, to je další příběh...

Co se týče vrtule, ano je tam resin na tu kovovou. Pokud bude i turecká, tak tam opět bude resin, ale zase jiný. Ta turecká je fakt hnusná, a věřím, že ti co to nebudou znát si budou myslet, že jsme to odflákli.

Na bokorysu jsou opravdu namalované obě dřevěné, V návodu je to ale dobře a je tam na to upozornění. Je tam také doplněno umístnění obtisku loga na směrovku. Anglický popisek , jasně jsem vůl, nové krabičky ale nebudou. Tyhle jsou natištěné a dotisk se dělat nebude. Tento model je celý koncipovaný jako limitka už proto, že nečekáme ve světě velký ohlas, je to prostě naše historie...

Toť asi vše..

HonzaS
Jan Sobotka
 
Příspěvky: 71
Registrován: 10 zář 2007, 08:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Filip Tomči » 25 zář 2014, 10:36

Pánové, opravdu jste mě nalákali. Šmolík půjde se mnou pokud zbyde. Pokud vyjde i ten plovákový, tak ten taky. ;-I
Filip Tomči
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod JTB » 25 zář 2014, 11:53

V pohodě, díky za odpověď. Šlo mi o to, jestli jste se při studiu podkladů nedostali k nějakému pravidlu. Protože u těch podvozků nevěřím tomu, co tvrdíte. Rozdíl o polovině výšky kola prostě nejde vysvětlit zkreslením objektivu a už vůbec ne naložením. Je to evidentní, zkuste si délku podvozkové nohy poměřit třeba s kolem.

Ono se to nezdá, ale dodávky jsou roztažené do velkého časového období. Jestli to teď píšu z hlavy (a z Mitteho webu) správně, tak z výroby šly:

1926 - jeden prototyp s původní směrovkou
1927 - dva prototypy s novou směrovkou (zřejmě ty, které jsou předmětem této verze stavebnice)
1927 - 21 ks do Lotyšska
1929 - 12 ks do Turecka
1929 - 12 ks pro Čs. armádu (ale pozor, zřejmě stroje ze dvou různých objednávek)
1930 - 52 ks dtto
1932 - 22 ks dtto

Evidentně nižší podvozek se vyskytuje na fotografiích prototypů a exportních, minimálně lotyšských strojů. Což takhle přijmout hypotézu, že podvozek (a možná i další věci) se změnily mezi roky 1927-1929? Tehdy se poměrně intenzivně zkoušely čs. prototypy, možná se už tehdy snažili udělat něco s kritizovanou délkou přistání... Ale to už jenom dovozuju. Přes šestnáctku je v Česku několik opravdových machrů, možná by tohle mohli rozlousknout.
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Josef Studený » 25 zář 2014, 18:12

Omlouvám se Honzovi Sobotkovi za OT a trochu historie, ale souvislost tady je.

Voj. tov. na létadla. Letňany dne 11.října 1930. Čj.Ka./K.Nk./Š.
MNO / LO v Praze-Bubenči!
Dovolujeme si předložiti nabídku na zvýšené podvozky pro veškeré letouny Š-16:
1) Úplně nový zvýšený podvozek bez kol … za Kč 9.580,-
2) Rekonstr.podvozek bez kol s použitím starých os Kč 6.180,-.
Po závodech kolem Malé dohody a Polska veškeré posádky letící na letounech opatřených zvýšenými podvozky zjistily velmi značný rozdíl v rozběhu a při přistání a doporučovaly v budoucnosti opatřiti veškeré letouny Š-16 zvýšenými podvozky.
Z těchto důvodů předkládáme nabídku, aby MNO laskavě uvážilo vhodnost našeho návrhu a předpokládáme, že tuto rekonstrukci při opravách a revizích objedná.
Prosíme MNO, aby pro posouzení rozdílu délky startu a přistání nařídilo VLÚS přezkoušení dvou stejných letounů s různě vysokými podvozky. Jeden podvozek zvýšený namontujeme u VLÚS na náš náklad.
S projevem dokonalé úcty Voj.tov.na létadla

Prvním letounem opatřeným zvýšeným podvozkem /při opravě ještě v r.1930/byl Š-16.26. No a aby to nebylo až tak jednoduché, tak věc ještě lehce komplikuje skutečnost, že na strojích se používaly pneumatiky rozměrů 800x150, 900x165 a 1000x180.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod JTB » 25 zář 2014, 21:00

Přesně něco na tenhle způsob jsem myslel...:) Pane Studený, díky moc! Nedokázal by ještě někdo dohledat původní rozměry toho podvozku, aby bylo jasné, o kolik krátit?

A ještě bych s dovolením zůstal malinko off topic - kolik byla vlastně cena draku Š-16, respektive celého letounu s motorem?
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Josef Studený » 25 zář 2014, 21:36

Sehnat technický výkres na podvozek by asi už byl dost problém. Něco málo se snad dá odhadnout z kusovníku /původní podvozek/:
Dílypodv.jpg

Rozdíly byly dost značné.
Původní:
Š-16.29aa.jpg

Nový:
Malacky.jpg

Pokud se týká ceny, tak v roce 1930 prodávala firma stroje Š-16 vojákům za 309.000,- Kč za kus. Do Lotyšska a Turecka šly stroje zhruba o třetinu levněji.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod JTB » 04 říj 2014, 00:55

Pane Studený, moc díky. Jak vidno, původní podvozek měl i stroj Š-16.29, tedy zřejmě dodaný v roce 1930. Dovolil bych si proto formulovat hypotézu, že skoro až do konce roku se z výroby dodávalo původní provedení, takže ho měla většina strojů, ale postupem času docházelo k výměnám.
Vycházím z toho, jak je ta nabídka napsaná, co v ní je a co není, a taky z mně známých fotografií, kde platí, že Š-16 do počátku 30. let měly vesměs krátký podvozek, později naopak všude vidím zvýšený. A včil mudrujte...:)
2017 / 1:72
Hurricane Mk.I late (konverze Fix), Gauntlet (AZ), B-534/III (Eda), B-534/I (RS), D-500 (Směr).
B-534/I (Eda).

Patlák:
B-534/I+II (Eda), Blenheim Mk.I (Fix), A-100 (KP)

Chráněnou dílnu už do domu ne!
JTB
 
Příspěvky: 119
Registrován: 08 led 2014, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Stýblo » 04 říj 2014, 04:21

[-o<
Stýblo
 
Příspěvky: 227
Registrován: 16 říj 2009, 08:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Josef Studený » 05 říj 2014, 15:45

JTB píše:Jak vidno, původní podvozek měl i stroj Š-16.29, tedy zřejmě dodaný v roce 1930. Dovolil bych si proto formulovat hypotézu, že skoro až do konce roku se z výroby dodávalo původní provedení, takže ho měla většina strojů, ale postupem času docházelo k výměnám.

Přesně tak. Ještě jsem dohledal následující:
Vojáci si otestovali oba podvozky na uvedené Š-16.26 v listopadu 1930, když měřili starty a přistání stroje nejprve s původním a pak s novým podvozkem ve VLÚS. Testy létali mjr.Budín, rtm.Duchek, rtm. Matěna a ppor.v z. Mráz. Výsledek byl jednoznačný.
III/1.odd. Postupuji a doporučuji zavedení vyšších podvozků u všech letounů Š-16, ježto touto úpravou dociluje se zkrácení rozběhu o 18 %, výběhu o 22 %. Sdělte laskavě Vaše stanovisko.
III/2.odd. Žádám, aby všechny letouny Š-16 (ŠB-16) byly při opravách a revisích postupně opatřeny vyšším podvozkem. Továrnu o tomto rozhodnutí zpravte. Přednosta III/1.odděl. (leteckého).
Referent oprav letounů: Postupuji k dalšímu opatření.
17.1.1931. škpt. Jirout.
Takže: Do konce roku listopadu 1930 byly dodány stroje až po kusové číslo 41 /tedy nízký podvozek/. Pak byla v dodávkách nových letounů Š-16 pro MNO velká pauza. Další nové stroje byly dodávány až v únoru roku 1932 /vysoký podvozek/. Mezitím dostávaly vysoký podvozek starší stroje při opravách a revizích.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod Ondřej Kabelka » 05 říj 2014, 16:27

Brzy vyjde na Modelwebu stavební recenze. Zatím jsem nepostřehl že by někdo stavěl. Každopádně nějaké ty chybičky už se našly :(
Uživatelský avatar
Ondřej Kabelka
 
Příspěvky: 2319
Registrován: 29 bře 2010, 16:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-16.1 BRP72014

Příspěvekod David Hényk » 05 říj 2014, 22:28

Pánové tak model mám doma a kochám se. Kdypak budou na trhu další doplňky..lepty, resiny a tak? Hříšná myšlenka..co takhle motor Lorraine Dietrich 12?
Obrázek

HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
David Hényk
 
Příspěvky: 6321
Registrován: 04 led 2007, 14:12
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 85 • Stránka 4 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na BRENGUN - HAULER - HQT

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY