Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Odeslat odpověď
Příspěvků: 34 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod martinos » 28 bře 2014, 15:51

Tady už není co dodat :shock:
Na stole: Sopwith Triplane 1:72
Hotovo: Fokker D.VII OAW,Fokker Dr.I. Ltn.P.Baumer,SPAD XIII Late ver. 1:72, Gotha G.I.
Uživatelský avatar
martinos
 
Příspěvky: 805
Registrován: 11 kvě 2008, 10:34
Bydliště: Bohumín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Ondrous » 29 bře 2014, 07:02

No, tak to teda taky čumím. =D>
koala.jpg
koala.jpg (18.2 KiB) Zobrazeno 1376 krát

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod zdesko » 29 bře 2014, 12:59

Ale to je moc pěkná vážka..!! =D> =D> Jenom ale pro upřesnění.: Na té černobílé fotce není A.S.Dumont, ale je to Demoiselle Eventse Bourna z roku 1910. Má jen řídící kola na bocích (VOP+SOP) a kroucení křídel prováděl nakláněním těla, na které si řemenama připnul za záda takovou páku ke které to příčné řízení vedlo.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod KiR » 29 bře 2014, 14:04

:shock: Jedním slovem - nádhera... =D>
Uživatelský avatar
KiR
 
Příspěvky: 2120
Registrován: 29 pro 2007, 17:02
Bydliště: Bohumín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Vilem » 02 dub 2014, 22:05

Děkuju mockrát [-o< :) . Nevím, Zdeňku, jestli nebudeš ještě zklamanej - zatím plánuju moderní ovládání. Ale kdybys mi poskytl něco ze své studnice vědomostí a fontány archivu, možná .... :-D .
Začistil jsem křídla a plochy, dofixoval žebra a zasurfoval trup:
Přílohy
005.jpg
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Michal Švehla » 02 dub 2014, 22:09

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach!!!!! ;-I ;-I ;-I
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod jura67 » 02 dub 2014, 22:10

Paráda,radost pohledět !
jura67
 
Příspěvky: 577
Registrován: 26 úno 2012, 21:27
Bydliště: Ostrava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 03 dub 2014, 07:22

Toto je jiné kafe. Pravý nefalšovaný břízolet. Ja bych do toho nesedl. :lol:
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3397
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Ondřej Kabelka » 03 dub 2014, 08:17

:o :o :o :o :o :o :o
:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :hurray: :hurray: =D> =D> [-o< [-o<
Uživatelský avatar
Ondřej Kabelka
 
Příspěvky: 2319
Registrován: 29 bře 2010, 16:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod martinos » 03 dub 2014, 10:20

To je teda parádička, už teď to vypadá luxusně :P
Na stole: Sopwith Triplane 1:72
Hotovo: Fokker D.VII OAW,Fokker Dr.I. Ltn.P.Baumer,SPAD XIII Late ver. 1:72, Gotha G.I.
Uživatelský avatar
martinos
 
Příspěvky: 805
Registrován: 11 kvě 2008, 10:34
Bydliště: Bohumín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod zdesko » 03 dub 2014, 15:28

Vilem píše:Děkuju mockrát [-o< :) . Nevím, Zdeňku, jestli nebudeš ještě zklamanej - zatím plánuju moderní ovládání. Ale kdybys mi poskytl něco ze své studnice vědomostí a fontány archivu, možná .... :-D .
Začistil jsem křídla a plochy, dofixoval žebra a zasurfoval trup:


V Paříži je údajný originál Demoiselle No20. Neodpovídá ale řízením žádné dobové "vážce".. :-k Možná byly použity na rekonstrukci původní díly..ale..! Exponát má SOP řízený pedálama a pilot má před sebou jakýsi "blériotovský volant". Z toho se dá usuzovat, že VOP je řízená přitahováním a odtlačováním tohoto "kniplu s volantem" (volant je na kniplu vodorovně..prostě stejně jako u Bleriota). Kroucení křídel je možná pojato tak, že se knipl naklání i vlevo a vpravo (prostě jako dnes) Na kruhu volantu je pak plynová páka (jako u starých aut). Divná je i vrtule u tohoto exponátu, protože má opačné stoupání, takže by éro couvalo. Přitom jak Dutheil-Chalmers, tak Darracq byly levotočivé, jako každý jiný motor. :-k Originální No.20 byla ale řízena zcela určitě jinak. Už od No.14bis (ale i před tím na vzducholodích) užíval Dumont pro VOP páku (ta byla napravo) a pro SOP to bylo volantové kolo (to bylo nalevo). Pro kroucení křídel to byla páka na zadní části sedačky, kterou si tělu připnul řemenama. (No.14bis měl mezikomorová křidélka a každé mělo svůj řemen, které si pilot přehodil přes krk, šikmo pod paždí-trochu jako dohoda u vojenského opasku-a protože v letounu stál, tak nakláněním těla udržoval rovnováhu). Na této fotce vidíš originál No.20, kde je vidět volantové kolo, pro řízení směru. Páku pro řízení výšky sice kreje trupová konstrukce, ale ruka napovídá, jak je dlouhá. Před "SOP volantem" je vidět plynová páka a za Dumontem vykukuje (tmavý) vršek páky pro řízení příčné stability. Vzpoměl jsem si, že mám fotku ještě z druhé strany, kde je páka VOP vidět a tak tu fotku přidávám.. :idea: Všimni si, že příčné řízení bylo na té zádové páce poměrně nízko a jaký labirint muselo to lanko projít v místě trupového nosníku..
Přílohy
Dumont_02.jpg
1909-Dumont No-20 Demoiselle 2_04.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod zdesko » 03 dub 2014, 15:45

Tady je druhé provedení řízení No.20. Tentokrát dvěma pákama. Toto provedení pravděpodobně sloužilo jako vzor při kreslení výkresu do prastarého Modeláře, který kreslil tuším Jan Balej (ale tady si nejsem jistý). Tam je ale jakési trojpákové řízení, které je ale v knize "Historie letectví"(Balej, Sviták, Plocek) zredukované na dvě páky. Na výkresu jsou přibližně v polovině trupu kreslené jakési "předlohy" které usměrňují lanka k ocasním kormidlům. Na fotce jsem toto řešení ale nikdy neviděl.. I toto dvoupákové řízení mělo pravděpodobně kroucení křídel provedené zádovou pákou.. K tomu ještě dovětek.: Všichni už jste si jistě všimli, že křídla No.20 jsou jaksi svěšené do oblouku. To je způsobeno jejich elasticitou (i na této fotce jsou vidět povolené výztužné dráty). Jakmile se éro dalo do pohybu, tak se křídla zvedla do vzepětí, dráty se napnuly a vše začalo fungovat tak, jak má..
Přílohy
1909-Dumont No-20 Demoiselle 1a_01.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 03 dub 2014, 16:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod zdesko » 03 dub 2014, 15:53

..a tohle je třetí provedení řízení o kterém jsem se zmínil onehdá.(pilot Ernest Boum) VOP i SOP jsou zde řízené dvěma volantovými koly (zde je určitá podoba s letouny Antoinette), příčné řízení "klasická" zádová páka. Stejné řízení měla i Demoiselle létající v Norsku. Ta byla Boumovu letounu hodně podobná (vč. toho ocasního kolečka). Norský stroj ale neměl před příď vytaženou tu antikotrmelcovou lyži, jako má tento letoun. Jinak to "první" provedení (páka+volant+záda) měly i Morane-Demiselle na kterých létal R. Garros (stroje měly rotační Gnome-v jednom případě před pilotem s vrtulí poháněnou řetězem a v druhém případě byl Gnome na stejném místě jako Dutheil-Chalmers/Darracq)
Přílohy
1910-Dumont No-20 Demoiselle 3_Events Bourn-a01.jpg
1910-Dumont No-20 Demoiselle 3_Events Bourn-a02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Vilem » 11 dub 2014, 15:54

Moc děkuju [-o< . Když to bude k něčemu vypadat, zkusím udělat i původní ovládání :) . Zatím jen zkusmo ( Big Mac, je Big Mac, ale tam tomu říkaj Le Big Mac :grin: ):
Přílohy
006.jpg
007.jpg
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Santos Dumont Demoiselle 1908 (1/48, AJP)

Příspěvekod Michal Švehla » 11 dub 2014, 18:05

Viléme to je tak krásné !!!! Opravdu nemám slov k vyjádření toho jak jsem nadšen... :shock: ;-I :hurray: :cool:
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 34 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY