Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Odeslat odpověď
Příspěvků: 40 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod KiR » 20 zář 2013, 21:08

Další mou obětí je Nieuport 17 od Eduardu.
ni000.jpg

Zatím jsem se nerozhodl, pro kterou kamufláž se rozhodnu (i když jednoho favorita už mám) a tak jsem se pustil do interiéru. Zatím vše probíhá bez obtíží a doufám, že to tak i dopadne.
ni001.JPG

ni002.JPG

ni003.JPG

Jako vždy se omlouvám za fotky - dnes je to navíc foceno s bleskem... ráno mi syn odjede s foťákem na den NATO (já musím jako obvykle do práce) a tak kdo ví, kdy se foťákem zase setkám.
Uživatelský avatar
KiR
 
Příspěvky: 2121
Registrován: 29 pro 2007, 17:02
Bydliště: Bohumín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod Michal Švehla » 20 zář 2013, 21:14

To je pěkné!!! Moooooc pěkné!!!! [-o< [-o< Jak to v té "osumačtyřicetině" děláte??? :shock: . já na to prostě nevidím. Mám tu u sebe pořád otevřenou krabičku s Albíkem a nevím, jak bych to dovnitř všecko nacpal...
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod kysan » 21 zář 2013, 21:20

Ahoj, jedeš jako blesk :D Máš to moc krásný. Začal jsi později a budeš to mít dřív než já svého fokkříka. :D Držím palce. Budu postup pozorovat. Taky bych ho chtěl přidělat k směrácké 11. :D :D
Uživatelský avatar
kysan
 
Příspěvky: 630
Registrován: 10 bře 2013, 16:20
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod KiR » 25 zář 2013, 15:20

Hlásím malý postup... slepený trup. kryt motoru, odříznutá křidéla. Stavba zatím v pohodě, jen mě u Eduardu překvapilo několik drobných propadlin v místech spojů a na bocích trupu... Nejedná se o žádný problém, ale vytmelit se to musí.
ni004.JPG

ni005.JPG

ni006.JPG

Model je připraven na surf.
Budu ale obtěžovat otázkou. U této stavebnice bych chtěl mít vychýlené křidélka a chtěl jsem se zeptat, zda se vychýlení bude týkat i "rukojetí" (či jak bych to nazval) umístěných v horním křídle. Ve stavebnici se jedná o díly č. A15 a A16.
ni007.jpg

Podle toto snímku bych typoval, že ano:
ni008.jpg

Vypadá to, že když jde křidélko dolů, tak "rukojeť" jde nahoru, ale u dalších snímků bych se hádal a tak si nejsem jistý. Za informace předem děkuji.
Uživatelský avatar
KiR
 
Příspěvky: 2121
Registrován: 29 pro 2007, 17:02
Bydliště: Bohumín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod čibotr » 25 zář 2013, 17:57

Ano. Ledvinky, srdcovky či rukojeti jak píšeš ty jsou součástí ovládání křidélek. Nejsou tam lanka jak sis jistě všiml. Táhlo (díl 20) jde nahoru, ledvinka se přetáčí dolů a spolu s ní i křidélko. Je pevně spojeno se svislou příčkou v ledvince kolem které se také otáčí. Nezapomeň také podle toho sklonit vahadlo u kniplu. Táhlo (20) jen přenáší pohyb. Je to celkem jednoduchý pákový systém ovládání.
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod čibotr » 25 zář 2013, 18:05

Ale jak teď koukám na fotky kokpitu tak to vahadlo knyplu Ti tam chybí :-k
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod KiR » 26 zář 2013, 09:04

čibotr píše:Ale jak teď koukám na fotky kokpitu tak to vahadlo knyplu Ti tam chybí :-k


Vahadlo na knyplu nechybí... naštěstí se našla "dobrá víla", která mě na tuto absenci včas upozornila... Jinak díky za informace, já bych podle mnou přiloženého snímku ty "ledvinky" nalepil naopak - tj. když šlo křidéko dolů, tak bych vychýlil "ledvinku" nahoru...
Uživatelský avatar
KiR
 
Příspěvky: 2121
Registrován: 29 pro 2007, 17:02
Bydliště: Bohumín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod čibotr » 26 zář 2013, 11:37

Na tý fotce to tak skutečně vypadá, je to divný. Ale představ si. Sedíš v kokpitu a chceš točit doleva. Knipl doleva, levé vahadlo jde dolů, táhlo stahuje přední část ledviny dolů, přes dlouhou osu pevně spojenou s křidélkem se ledvinka otáčí (zadní část nahoru) a křidélko jde nahoru. Pravá strana zrcadlově a letadlo se kloní na levou stranu, lekneš se, vykopneš směrovku, potlačíš a šup. Vývrtkou až na podlahu :lol:
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod Michal Švehla » 26 zář 2013, 12:39

Sugestivně popsáno, ale vůbec tomu nerozumím :shock: . Chci letět doleva, tak proč se lekám když do leva se nakláním??? :-D Navíc vývrtka by z tohodle nebyla ani náhodou :grin:
Vývrtka jednoduše: stáhnout plyn, přitahovat až ke ztrátě rychlosti, naplno noha a po začátku točení dotáhnout... No a plochou si přidám motorem...
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod čibotr » 26 zář 2013, 13:23

Michal Švehla píše:Sugestivně popsáno, ale vůbec tomu nerozumím :shock: . Chci letět doleva, tak proč se lekám když do leva se nakláním??? :-D Navíc vývrtka by z tohodle nebyla ani náhodou :grin:
Vývrtka jednoduše: stáhnout plyn, přitahovat až ke ztrátě rychlosti, naplno noha a po začátku točení dotáhnout... No a plochou si přidám motorem...


:lol: Já to nevím, nelítám, jen jsem se nechal unést tou představou alá Biggles. Čekal jsem reakci, takže díky za umravnění. :lol:

V úterý jsem Ti poslal SZ, můžeš se prosím mrknout.

Jo a taky omluva KiRovi za tlachy.
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod Michal Švehla » 26 zář 2013, 14:32

vždyť mě se to právě moc líbilo jak to bylo sugestivně podané... Jen jsem upřesnil. :-D Ale dost mojich keců ve vlákně o stavbě. Omloouvám se... ](*,) ](*,)
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod KiR » 28 zář 2013, 09:37

Ač mám k lepení křidélek neskutečně daleko, dovolím si nadhodit k zamyšlení ještě pár snímků poukazujících na vztah mezi křidélky a "ledvinkymi"...
ni009.jpg

ni010.jpg

ni011.jpg

ni012.jpg

Jakýsi "selský rozum" mi říká, že má čibotr pravdu, ale když se tak koukám na těchto pár snímků, tak si říkám, zda se nejednalo o jakési "protizávaží" křidélka... :-k :-k Zatím nevím, nevím, ale domnívám se, že křidélka vychýlím jen tak decentně, aby nebyl vidět velký vliv na "ledvinky"...
Uživatelský avatar
KiR
 
Příspěvky: 2121
Registrován: 29 pro 2007, 17:02
Bydliště: Bohumín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod čibotr » 30 zář 2013, 11:18

No jo, podle těch fotek to vypadá obráceně, takže je to jinak, složitější. Snad se najde někdo kdo to vysvětlí. Byl jsem si jistý ale ...
že by nějaký zubový převod ?
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod Šrám » 30 zář 2013, 16:03

Z tohoto obrázku Marka Millera je to celkem jasný:
Aby šlo křidélko dolů, musí jít ledvinka nahoru, protože se otáčí kolem osy, která je na jejím zadním konci a je
spojená právě s křidélkem..
Přílohy
image.jpg
Uživatelský avatar
Šrám
 
Příspěvky: 778
Registrován: 03 lis 2005, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17 (Eduard 1:48)

Příspěvekod čibotr » 01 říj 2013, 09:12

A je to jasný, díky. Já si původně myslel že osa otáčení je kolem té střední příčky v ledvince a ne až na konci. Utkvělá myšlenka ](*,)
čibotr
 
Příspěvky: 948
Registrován: 13 srp 2010, 12:55
Bydliště: Praha
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 40 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY