„Právě jsem se vrátil z Hradu. Pan prezident mi nakopal prdel ...“
Nelze s určitostí říci, zda ten zfanatizovaný dav na náměstí v únoru 1948 čekal právě takováto slova, ale v každém případě to znamenalo konečné rozhodnutí, kterým směrem se budeme dále ubírat. Díky tomu se rozjela jednání i o budoucnosti našeho letectva a v již v létě 1948 u nás přistály první Spity Mk.22. Tento typ byl zvolen jako přechodový do příchodu nových proudových strojů, kdy po testech F-84 bylo rozhodnuto počkat s finálním výběrem.
Od RAF nám bylo zapůjčeno (za celkem dobrou cenu) na pět let celkem 36 Spitfirů, z toho většina ve verzi F Mk.22 a několik ve verzi F Mk.24., které byly od roku 1952 postupně nahrazovány proudovými F-86.
Ale to už je další pohádka…
Postřehy ze stavby zde.