Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bf 109G-4/R3

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 11 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 21 dub 2012, 11:01

V inej diskusii (o Spitfire Mk.VII) som vyložil zábery z fotoguľometu, dokumentujúce zostrel prieskumnej stodeviatky s dvomi prídavnými nádržami pod krídlami. Cez google som zistil, že to mohla byť verzia Bf 109G-4/R3. Našiel som len dve malé, nekvalitné fotografie. Neviete o tejto verzii niečo viac? Nenájde sa nejaký výkres a lepšie fotky?
Přílohy
Bf109G4R2.jpg
Bf109G4R2.jpg (5.3 KiB) Zobrazeno 3170 krát
109G4-R3.jpg
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod pufo » 22 dub 2012, 12:38

akurat som nasiel na nete Bf109 G-4/R-3, 1.(F)/ Aufklarungsgruppe 123, 1943 http://www.scaleplasticandrail.com/kabo ... G_8133.JPG
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 22 dub 2012, 14:53

Hm, zaujímavé, že zatiaľ všetky dostupné materiály sú na stroje zo stredomoria. Ja som však skôr zameraný na západnú Európu, neviete, ktorá prieskumná jednotka vybavená týmito mezkami mala pod "palcom" Britské ostrovy a priľahlé územia (Scapa Flow napr.)?
Podľa údajov je dostup Bf 109G-4/R3 - 11.500m, je možné, aby trvale operoval v takejto výške? Ian Blair zostrelil prieskumný messerschmitt práve vo výške cca- 10-11.000m.
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Vici » 23 dub 2012, 08:08

V té výšce bych spíš sázel na nějakou variantu G-3 nebo spíše G-5 - ta měla přetlakovou kabinu (?)
Leave No Man Behind
BFC č. 3861
Vici
 
Příspěvky: 1013
Registrován: 09 dub 2006, 16:14
Bydliště: Shangri-La
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Discus pilot » 23 dub 2012, 09:03

.
Přílohy
Me109-84f-s.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Discus pilot
 
Příspěvky: 2849
Registrován: 22 kvě 2010, 16:48
Bydliště: Slovensko bez AmeKu
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 23 dub 2012, 19:49

Vici píše:V té výšce bych spíš sázel na nějakou variantu G-3 nebo spíše G-5 - ta měla přetlakovou kabinu (?)

Na toto som myslel aj ja, ale opatrne sa spýtam - existovali z týchto verzií odvodené prieskumné subverzie a naviac s možnosťou vybavenia dvomi prídavnými nádržami?

Discus pilot - ďakujem za ďalšie foto.

Ďakujem aj Pufovi a pridávam sem fotku z jeho odkazu.
Přílohy
Bf109G4R-3.jpg
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 24 dub 2012, 13:34

Vďaka nasmerovaniu Pufa som získal ďalšie fotky, z toho jedna tu už je, ale táto je v o niečo lepšej kvalite.
Přílohy
Bf109G4R-3-01.jpg
Bf109G4R-3-02.jpg
Bf109G4R-3-03.jpg
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod pufo » 24 dub 2012, 15:46

Co som sa docital v tejto knihe http://www.amazon.co.uk/Aufklarer-Luftw ... 1857802780 tak v oblasti severo-zapadnej Europy boli Bf 109 G4/R3 a Fw 190 A u 4 a 5.(F)/123 so zakladnami vo Francuzku.
V knihe su fotky Bf 109 G4/R3 od tychto jednotiek ale nadrz maju len pod trupom.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 24 dub 2012, 17:14

Vďaka, tú knihu som si "prelistoval" aj ja, ale našiel som tam len tie s jednou nádržou.
Čo sa týka tých 4. a 5. (F)/123 si myslím, že napriek zvýšenému doletu vďaka dvom nádržiam, nad Scapa Flow lietali skôr z Nórska než z Francúzska.
Nalistoval som si aj Clostermannov "Velký Cirkus" a preštudoval kapitolu "Boj ve stratosféře" o zostrele tej prieskumnej stodeviatky, ktorú napísal na základe Blairovho rozprávania a píše tam o stodeviatke, že "Leskne se jako nový šesták a je kamuflovaný světle šedě navrch a světle modře vespod. Nemá žádné označení státní příslušnosti (?)." Otázka je, nakoľko si v tomto prípade popustil fantáziu... (keď už si aj účasť na zostrele prisvojil)
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod allex » 24 dub 2012, 17:48

jakýpak to potom mělo dolet ?
allex
 
Příspěvky: 819
Registrován: 22 bře 2008, 12:24
Bydliště: Havířov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109G-4/R3

Příspěvekod pufo » 24 dub 2012, 18:14

To Allex: v AJ press sa pise, ze dolet s dvoma pridavnymi nadrzami pod kridlom bol 750 Km od zakladne. Zakladny dolet bez nadrzi - 1 hod. 23 min. vzrastol pri pouziti nadrzi na 3 hod. 10 min. Popis doletu je k verzii G2/R1 co by malo byt rovnake ako G4/R3.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 11 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 8 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY