Pokud neproběhla reklamace do 30 dnů máš nárok písemně odstoupit od kupní smlouvy (kupní smlouvou se rozumí nákup zboží v obchodě a jako doklad slouží - účetní doklad stvrzenka). Peníze ale nemusíš dostat ihned na místě, mají na to nějaký čas (asi 30 dnů), a pokud jsi platil kartou tak ti ty peníze peníze nemusí dát do ruky, ale můžou poslat zpět na účet. Jednat jsi měl nejspíš s prodejcem ten ti bude vracet peníze, protože s ním máš uzavřenou kupní smlouvu podle zákona. Nikon má nějaký vztah s prodejcem, ale ten tě nezajímá a pokud prodejce sehnal foťák nějak pokoutně pod rukou asi se i Nikon bude bránit ale to tě opravdu nemusí zajímat. Taky je rozdílná cena ve velkoskladu a u koncového prodejce.
ČOI nebude šetřit Nikon, ale toho prodejce ten má plnit dle zákona a sám si to vyřídit s dodavatelem, ale asi je to prodejci jedno.
Pokud neuznají reklamaci je autorizovaný servis Nikon povinen prokázat, že jsi ten objektiv mechaniky poškodil, nebo že už se to někdo neodborně pokoušel opravit apod.
Pokud reklamaci neuznají, pak je to věcí podání žaloby k soudu a bylo by dobré mít i nezávislý znalecký posudek té závady, ale jsou to investice které pokud soud uzná tvé právo můžeš požadovat taky, ale pokud ne tak budou dražší než ten objektiv.
Zákony sice platí pro každého, ale vybojovat si své právo musíš sám! A to úplně sám nebo pomocí právníků, občas pomůže i TV (tu ti vřele doporučuji ta funguje velice rychle). Bohužel taková je realita.
Zákon jako takový ani moc prodejců nezná. Například každý internetový obchod který pracuje s osobními údaji (adresa a jméno jsou osobní údaje) je povinen se registrovat u Úřadu na ochranu osobních údajů http://www.uoou.cz , pokud začneš na této stránce hledat najdeš tam jen EDUARD ostatní zpracovávají osobní údaje neoprávněně, protože nemají registraci u UOOU a riskují postih dle zákona a není malý.
Pokud chceš napiš SZ když uvidím nějaké doklady a mohu ti poradit přesněji, ale tohle je nekonkrétní, důležité jsou papíry co jste si v rámci nákupu a reklamace vyměnily!!!!