S obrovskou ulavou hlasim hotovo! Jedna z najproblemovejsich stavieb je konecne zamnou.
Pritom vsetko zacalo tak nevinne. Samotne lepenie trupu, kridiel a mensich celkov trvalo cca jeden tyzden, co je u mna rekordna rychlost. Dovtedy alles gut. Po nastreku kamo sa ale zacalo peklo. Farba na vela miestach popraskala a olupala sa, takze kratko po naneseni nastreku sa zacal hladat prostriedok, ktorym ho zase z modelu sundam. Kedze s takouto operaciou bola dovtedy nulova skusenost pouzil som F-117 ako „testovacieho jazdca“. Niekolkorokov stary hruby cierny nater isiel dole jak spodne pradlo z pornoherecky a tak to aj s Hustlerom vizeralo nadejne. Bohuzial iba vizeralo. Farba nezliezla uplne ani po niekolkonasobnom natreti odfarbovacom, na niektorych miestach stiekla do jemneho rytia panelaze, kde-tu dokonca naleptala povrch. Najviac ma vsak stval celny stitok kabinky kde farba zasla na vela miestach pod masky. Neviem kde som tu spravil chybu, maskoval som poctivo a kazdy kusok pasky poriadne(a to aj tesne pred striekanim) pritlacil. Jak keby toho nebolo dost medzicasom stvrdla v kelimku strieborna farba a zopar tenkych dielcov sa pri odfarbovani ulomilo a nezvratne zapatrosilo(hlavne u podvozku). V tejto faze bol Hustler jednym kridlom v kosi, ale kedze toto je u mna az to najkrajnejsie riesenie rozhodol som sa s nim bojovat dalej. Povrch som prebrusil, stitok sa sice neozdravil uplne ale vizera to uz predsalen lepsie, no a zacalo sa premyslanie nad novou kamuflazou. Neviem ci to bolo viac frustraciou z nezamestnanosti alebo z doterajsieho priebehu stavby modelu, ale ani po niekolkych sedeniach nad vykresmi nedokazali moje ruky dat na papier nic pozeratelne. Premyslal som dokonca, ze poziadam o pomoc Panthera alebo karlika. Nakoniec ma muza predsalen kopla, stalo to vsak jeden prebdeny vecer. Necakanym balzamom na dusu bolo natieranie kamo. Hneda Revellka a svetlozeleny Humbrol isli na model akoby same od seba. Stacili dve vrstvy a bol som uplne spokojny. Doba schnutia perfektna, keby bolo viac casu tak v priebehu jedneho dna mozem nater opakovat. Po predchadzajucich nervydrasajucich skusenostiach s Agamou to bola naozaj prijemna oddychovka. Lenze to by nebol Hustler keby nenastali problemy. U tmavozelenej farby bolo aj po dvoch vrstvach vidno tahy stetcom a kedze ani tretia na tom uz nic nezmenila, rozhodol som sa to nechat tak. S ciernou to dopadlo este horsie. Z dostupnych mi ako najlepsia moznost prisla Humbrol matt 33. Kryla vynikajuco a az na par malych miest by v pohode stacila jedina vrstva. Lenze tahy stetcom z nej doslova kricali. Po druhej vrstve to uz vyzera o poznanie lepsie, oproti hnedej a svetlozelenej ale stale katastrofa. Kedze sa jedna hlavne o spodne plochy az tak velmi mi to nevadi, dostal som vsak jasnu odpoved do buducna ci ciernu farbu na F-117 natierat stetcom alebo radsej zvolit farbu v spreji. Pri dekaloch uz Hustler nekladol vacsi odpor, problem bol iba pri „WALKWAY“ dekloch, ktore trebalo kvoli clenitemu povrchu rozdelit na viac casti. Medzery medzi niektorymi som domaloval rucne. Ked si zoberiem ako model vizeral kratko po odfarbovani a odmaskovavani tak som s vysledkom celkom spokojny. Stve ma ale celny stitok, ten to dost kazi...
Model predstavuje stroj patriaci 335th Tactical Fighter Squadron zo zakladne Myrtle Beach AFB a znazornuje moju predstavu o tom, ako by mohla vyzerat snaha americanov koncom 60tych rokov o „zuniverzalnenie“ jednoucelovo zameraneho B-58A. Viac k tomu nemam, zvysok sil ubrala stavba...