Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 131 • Stránka 5 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Jakub Vilingr » 03 úno 2012, 15:25

Chory píše:Ty bláho, tak to čumím, co všechno může být špatné??? Tento model mám již pár dnů postavený a ikdyž jsem poslední modely Eduardů nestavěl (MiG 21 a Hellcat 1/72) dovolím si tvrdit, že je to nejlepší eduardí model. Tamii to hravě strčí do kapsy, stejně jako horší Hasegawu a o ostatních Emilech se ani nezmiňuji. Absolutně nechápu, kde je na té stavebnici problém s vložením motoru do trupu. Jde tam navléci zepředu a pokud jsi už měl vlepenou přepážku s motorem v jedné polovině trupu, musí tě kopnout do očí, že si nejdřív navlíkneš výfuky a pak doklepneš trup, né??? :arrow: Je to na první pohled viditelné. Pár chybek má, ty jsem vyjmenoval do článku, který vyjde v M-2/12. V návodě se také něco najde, ale to ve všech. Ale chyby má i Mustang od Tamky a z toho jsou všichni hotoví, nepíšou do Tamiye "co všechno by tedy zcela určitě měli dělat jinak!!!" atd. :shock: To vypadá, že kdyby jakýkoliv český výrobce udělal zlatou cihlu, bude u českých modelářů málo zlatá :D :D :D

Model beru do Děčína, tak pokud se někdo bude chtít na něco zeptat, budu v hospůdce u Andyho :lol: :lol:


Uhodil jsi hřebíčka na hlavičku :-) Tvoje stavba je super Pepíno ;-)
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16961
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Marcel Drgon » 03 úno 2012, 15:28

Rád si aj tohto Emila od Eduarda postavím, ale pre bežného lepiča, ktorý si pri modelarine chce len tak oddýchnuť, je ten model ako oproti Tamiyi, tak aj Hasegawe, prakticky nepostaviteľný. Polovica z tých, čo niekto rozpatlá, skončí v koši, tak ako fokáče. Alebo v tom lepšom prípade vzadu v skrini. Rozdiel v kvalite detailov a vernosti predlohe, ak vôbec existuje, to rozhodne nevyváži.

Viem, prídu sexi prebaly, možno aj pekná slovenská limitka z východnej fronty, kúpim si ich zrejme viac, ale niekde sa mi stále na jazyk derie čosi o príliš uponáhľanom svete, veľkých rečiach a utečených skutkoch, nedostatku kvalitných finálnych prihrávok a neviem sa z toho celého zbaviť pocitu, že nakoniec ku gólom dopomáhajú podmazaní rozhodcovia.

Je to škoda, lebo už som sa už neraz presvedčil, že Eduard vie ísť aj na 100%.
Uživatelský avatar
Marcel Drgon
 
Příspěvky: 409
Registrován: 12 zář 2008, 12:20
Bydliště: Bratislava
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Chory » 03 úno 2012, 15:32

Marcel Drgon píše:Rád si aj tohto Emila od Eduarda postavím, ale pre bežného lepiča, ktorý si pri modelarine chce len tak oddýchnuť, je ten model ako oproti Tamiyi, tak aj Hasegawe, prakticky nepostaviteľný. Je to škoda, lebo už som sa už neraz presvedčil, že Eduard vie ísť aj na 100%.



A právě tento model je na tom oproji Fw 190 či Bf 110 stejného výrobce odost lépe.
Details Scale Models
Uživatelský avatar
Chory
 
Příspěvky: 458
Registrován: 24 led 2005, 08:35
Bydliště: Skršín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Michal Šilpoch » 03 úno 2012, 15:44

Chory píše:Ty bláho, tak to čumím, co všechno může být špatné??? Tento model mám již pár dnů postavený a ikdyž jsem poslední modely Eduardů nestavěl (MiG 21 a Hellcat 1/72) dovolím si tvrdit, že je to nejlepší eduardí model. Tamii to hravě strčí do kapsy, stejně jako horší Hasegawu a o ostatních Emilech se ani nezmiňuji. Absolutně nechápu, kde je na té stavebnici problém s vložením motoru do trupu. Jde tam navléci zepředu a pokud jsi už měl vlepenou přepážku s motorem v jedné polovině trupu, musí tě kopnout do očí, že si nejdřív navlíkneš výfuky a pak doklepneš trup, né??? :arrow: Je to na první pohled viditelné. Pár chybek má, ty jsem vyjmenoval do článku, který vyjde v M-2/12. V návodě se také něco najde, ale to ve všech. Ale chyby má i Mustang od Tamky a z toho jsou všichni hotoví, nepíšou do Tamiye "co všechno by tedy zcela určitě měli dělat jinak!!!" atd. :shock: To vypadá, že kdyby jakýkoliv český výrobce udělal zlatou cihlu, bude u českých modelářů málo zlatá :D :D :D

Model beru do Děčína, tak pokud se někdo bude chtít na něco zeptat, budu v hospůdce u Andyho :lol: :lol:



Souhlasim s Chorym. Model mam od pondělí doma a až na pár drobných přibroušení, jde model krásně do sebe. Jediné co bych opravdu vytknul, jsou silnější čiré díly a nevim, jsetli to mají i ostatní, ale já mam poněkud užší kryt motoru než kryt kulometů v dolní části. Možná že kryt roztáhne motor, ale tak daleko zatim nejsem.

Edit: Nějaká ta moucha se najde, ale neni to nic tak hroznýho. Kdo z vás má model už doma, že ho hned zatracujete?
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Díra nic neváží.
Uživatelský avatar
Michal Šilpoch
 
Příspěvky: 2612
Registrován: 23 úno 2007, 20:47
Bydliště: Karlovy Vary
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod jfb » 03 úno 2012, 16:45

Já jediné co opravdu Eduardům vyčítám, je to, že neopravují návody. Viz novinka španělské I-16, kde jsou v návodě stejné chyby jako u první stavebnice. A to museli ten návod předělávat, jelikož přidali spoustu nových leptů ...
Jaroslav Brümmer
Praha
jfb
 
Příspěvky: 1253
Registrován: 28 led 2006, 13:30
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Jozeff66 » 03 úno 2012, 17:02

ED-Mezka som este v rukach nemal ale fakt som na neho zvedavy,napriek popisovanym nedostatkom.Mimo to,nic nieje dokonale a ani nikdy nebude.Vzdy sa najde nieco co nebude uplne Tip-Top.A ak sa mi nieco ma modeli nepaci,tak to k ´dokonalosti´ dotiahnem sam tak,aby som bol spokojny,ci je to Tamyia,Hasegawa alebo Eduard.Preto robim modely 8-)
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9501
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Marfek » 03 úno 2012, 19:07

Posouzení modelo samotného nechám na vás modeláře. Chci jen případné stavitele upozornit na vážnou chybu v kamufláži stroje Bf 109 E-1 "žlutá 11", Fw. Artura Beeseho, 9./JG 26, Caffiers, Francie, srpen 1940. Pozor!!! Tahle mašina nikdy neměla žlutý čumák ani žlutou směrovku [-X !!! Nechápu jen to, že kamufláž tohoto stroje je u EDUARDí dvaatřicetiny v pořádku (bez žlutých doplňků) [-o< a v případě čtvrtky je to holý nesmysl. Proboha, kdo tu kamufláž pane Šulci zmrvil #-o ???
Uživatelský avatar
Marfek
 
Příspěvky: 130
Registrován: 15 kvě 2010, 18:13
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Michal Šilpoch » 03 úno 2012, 19:18

Marfek píše:Posouzení modelo samotného nechám na vás modeláře. Chci jen případné stavitele upozornit na vážnou chybu v kamufláži stroje Bf 109 E-1 "žlutá 11", Fw. Artura Beeseho, 9./JG 26, Caffiers, Francie, srpen 1940. Pozor!!! Tahle mašina nikdy neměla žlutý čumák ani žlutou směrovku [-X !!! Nechápu jen to, že kamufláž tohoto stroje je u EDUARDí dvaatřicetiny v pořádku (bez žlutých doplňků) [-o< a v případě čtvrtky je to holý nesmysl. Proboha, kdo tu kamufláž pane Šulci zmrvil #-o ???


Jo to je pravda. Na fotce havarovaného letadla je na čumáku jasně vidět přechod RLM 65 a RLM 71(RLM 02), žlutá nikde. Ale na to plánek upozorňuje!!!
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Díra nic neváží.
Uživatelský avatar
Michal Šilpoch
 
Příspěvky: 2612
Registrován: 23 úno 2007, 20:47
Bydliště: Karlovy Vary
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Imacik » 03 úno 2012, 19:50

som lepic zaciatocnik, nepokrocily, malo postupujuci v uceni .. ale modely od eda su podla mna super... /este tu mam netchnute 2xdual a 1xil2 v1/72 :? /
pred kupou prveho FW ma varovali ako to nepostavim.. a uz rok je na policke.... :)

kazdy model od eda je pre mna pastva pre oci /uz hned ako dostanem balenie/, a vyzva a som RAD ze je to firma z CZ a nie cina ci ine zverstva... isto budem chciet skusit aj Bf .. [-o<
Uživatelský avatar
Imacik
 
Příspěvky: 116
Registrován: 12 srp 2010, 10:40
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Lubomír Kerék » 03 úno 2012, 20:02

ja sa na mezka celkom teším a chory ma príspevkom dost potešil ;-I tým že sa potvrdili moje dojmy z fotiek , po spitákoch si ho dam ako turbo stavbu s emilom od tamiye
howgh
Uživatelský avatar
Lubomír Kerék
 
Příspěvky: 7539
Registrován: 20 dub 2008, 08:53
Bydliště: Martin
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Chory » 03 úno 2012, 20:13

Marfek píše:Posouzení modelo samotného nechám na vás modeláře. Chci jen případné stavitele upozornit na vážnou chybu v kamufláži stroje Bf 109 E-1 "žlutá 11", Fw. Artura Beeseho, 9./JG 26, Caffiers, Francie, srpen 1940. Pozor!!! Tahle mašina nikdy neměla žlutý čumák ani žlutou směrovku [-X !!! Nechápu jen to, že kamufláž tohoto stroje je u EDUARDí dvaatřicetiny v pořádku (bez žlutých doplňků) [-o< a v případě čtvrtky je to holý nesmysl. Proboha, kdo tu kamufláž pane Šulci zmrvil #-o ???



Stejně jako u dvaatřicetiny tak i večtvrtce mají v návodu u Beeseovi mašiny obě možnosti (se žlutými doplňky tak bez nich i s legendou) - já stavěl Beese bez žlutých doplňků.
Details Scale Models
Uživatelský avatar
Chory
 
Příspěvky: 458
Registrován: 24 led 2005, 08:35
Bydliště: Skršín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Chmell » 03 úno 2012, 22:34

Motor a jeho lože + kokpit versus poloviny trupu.
V úvodních příspěvcích jsem skončil s konstatováním, že pokud budeme stavět tuto partii podle návodu, nikdy neslepíme trup dohromady. Dnes vám popíši jak nato, aby jste obě poloviny dobře slícovaly. Ale než se k tomuto úkolu dostanete, nezapomeňte do jedné poloviny trupu přilepit šroub na štelování VOP (vodorovná ocasní plocha) a nohu ostruhového kolečka (tu jsem musel trošku zúžit, protože mi roztahovala trup). V přední části máme již vlepený chladič a můžeme jít na to podstatné. Pro zavření trupu máme dvě možnosti:
1) Vlepení motoru i s přepážkou, motorovým ložem a kokpitem do jedné poloviny trupu. Po zaschnutí přiložit druhou polovinu tu odtlačit cca o 4mm do zadu podél druhé poloviny a přední část vyhnout cca o 10* směrem ven. Trup se ohne v nejužším místě, a pokud budete opatrní tak se nikterak tato číst neponičí. Následně opatrně trup přisouváme dopředu a výfuky vsuneme do jejich výřezu. Pak můžeme trup slepit. U této metody bych se bál poničení dílů interiéru a motorového lože.
2) Dráhou možnost jsem použil u stavby zkušebního modelu. Do jedné poloviny trupu vlepíme pouze šroub na štelování VOP a nohu ostruhového kolečka. V přední části máme již přilepen chladič oleje. Motor máme slepen bez přepážky a motorového lože. Takto slepený celek vložíme do jedné poloviny trupu. Druhou přiložíme a stejnou metou jako v předchozím případě navlečeme na výfuk. Díky absenci přepážky a kokpitu to jde snadněji. Následně můžeme od zadu slepit trup a vložit díl E11. Po této činnosti jsem nechal vše trochu proschnout a pokračoval vlepením přepážky mezi interiérem a motorem. Tu jsem vkládal zespodu a pasovala bez problému. Ze spodní strany jsem také vložil kokpit. Ten také pasoval bez sebemenších problémů. Následovalo slepení přední části pod motorem a vlepení dílu E48. Po chvilkovém zaschnutí jsem přidal motorové lože (díl E18 a E53) a jejich zpěry (díly E26). Vše pasuje jak má.
Přílohy
_MG_3648.jpg
_MG_3649.jpg
_MG_3677.jpg
_MG_3646.jpg
_MG_3647.jpg
Petr "Chmell" Chmelík
Chmell Scale Models na Facebooku / KPM Plzeň / KPM Plzeň na Facebooku / PilsenKIT na Facebooku
Uživatelský avatar
Chmell
 
Příspěvky: 4116
Registrován: 30 kvě 2005, 05:40
Bydliště: Plzeň
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Chmell » 03 úno 2012, 22:36

Vodorovná ocasní plocha a směrové kormidlo
VOP (díl D5 a D53) si také zaslouží naší pozornost a to přesněji jejich vodící kolíky. Ty jsou o něco vyšší a tak do výřezu nepasují. Musel jsem je tedy trochu zbrousit. Zpěry VOP pasují perfektně. Ale jsou možná trochu kratší, protože plochy jakoby sklápí dolu a tím na horní ploše vzniká mezera.
Směrové kormidlo pasuje excelentně.
Přílohy
_MG_3644.jpg
_MG_3659.jpg
Petr "Chmell" Chmelík
Chmell Scale Models na Facebooku / KPM Plzeň / KPM Plzeň na Facebooku / PilsenKIT na Facebooku
Uživatelský avatar
Chmell
 
Příspěvky: 4116
Registrován: 30 kvě 2005, 05:40
Bydliště: Plzeň
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Chmell » 03 úno 2012, 22:41

Křídlo
Po vlepení podvozkových šachet, o kterých jsem informoval v úvodu, přišlo na řadu slepení křídel. Rytí dobře navazuje a jak jedinou věcí na kterou si musíme dát pozor je trochu vyšší konec spodní části křídla, které po slepení s horní částí trochu vyčnívá. Jen nepatrně, ale stejně. Klapky se dají přilepit pouze v jedné poloze a křidélka také. Pokud chceme jinou polohu, musíme provést úpravy.

Spojení křídla a trupu
U většiny výrobců je tato partie vždy sázka do loterie. Ale ne tak u tohoto modelu. Přechod křídlo trup a to jak z horní tak ze spodní strany pasu naprosto dokonale. Spodní strana u zadního přechodu si zaslouží trochu pozornosti, ale nic vážného to není. Lehké zatmelení a narytí chybějících linek nám zabere jen pár minut.
Přílohy
_MG_3678.jpg
_MG_3650.jpg
_MG_3655.jpg
_MG_3656.jpg
_MG_3645.jpg
_MG_3657.jpg
Petr "Chmell" Chmelík
Chmell Scale Models na Facebooku / KPM Plzeň / KPM Plzeň na Facebooku / PilsenKIT na Facebooku
Uživatelský avatar
Chmell
 
Příspěvky: 4116
Registrován: 30 kvě 2005, 05:40
Bydliště: Plzeň
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 109E-1 (1/48, Eduard), aneb malá noční můra.

Příspěvekod Chmell » 03 úno 2012, 22:46

Olejový chladič pod motorem
Po slepení obou polovin nám u jedné strany vznikne menší mezera. Bohužel půjde hůře odstranit.

Tak to je pro dnešek vše, zítra si model budete moci prohlédnout na výstavě ve Stodu.
Pokud někdo budete mít dotazy, rad vám je osobně zodpovím.


Jakub Vilingr píše:To Chmell - podle jaký dokumentace porovnáváš stavebnici se skutečností? Nebo bude Tvá recenze pouze recenzí sestavitelnosti? Díky
Dělám jen stavební recenzi, tedy jaká je stavitelnost a správnost návodu.
Nějaké fotografie jsem nalezl zde:
http://www.cybermodeler.com/aircraft/bf ... alk1.shtml
http://www.cybermodeler.com/aircraft/bf ... alk2.shtml
http://scalemodels.ru/modules/photo/vie ... d_288.html
http://scalemodels.ru/modules/photo/vie ... d_434.html
Přílohy
_MG_3653.jpg
_MG_3658.jpg
_MG_3652.jpg
Petr "Chmell" Chmelík
Chmell Scale Models na Facebooku / KPM Plzeň / KPM Plzeň na Facebooku / PilsenKIT na Facebooku
Uživatelský avatar
Chmell
 
Příspěvky: 4116
Registrován: 30 kvě 2005, 05:40
Bydliště: Plzeň
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 131 • Stránka 5 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kicune, Tchert a 5 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY