Díky tatranský orle, tvůj odkaz je pěkný a povzbudí to ve stavbě. Už se těším, až bude stát v polici Mezek v markingu našeho společného a kdysi mohutného letectva .
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Konečně jsemse dostal k počítači tak posílám malej postup na šachtách,teda jedeš dábelsky rychle budu muset přídat na rychlosti nejty máš moc hezký ,taky jsem s nima koketoval ale nakonec jsem to vzdal zatím ahoj. P.s co náš třetí kolega?
Ahoj Houmí, když vidím ty tvé krásné správně veliké otvory v šachtách, tak se jdu stydět do kouta . No nic, rozhodl jsi za mě, půjdu to předělat, přeci si nepohnojím šanci na vítězství vlastní leností . Zkus tam šoupnout ty onýtované výztuhy, šlo to rychle. Nejdříve z alobalu (na pečení nebo od toho šampusu - škoda že se k němu dostanu tak 1x za půl roku ) uříznu pásek asi 2mm tlustý, dám ho na podložku ze silného kartónu a podle pravítka udělám tupějším kružítkem od oka důlky. Pak ten proužek otočím, uříznu si potřebnou délku a nalepím na místo. Poté doprostřed nalepím mezi nýty plastovou niť vytaženou z rámečku a je hotovo. nejprve jsem zničil asi 4 proužky, než jsem to dostal do ruky, následně dva přilepil křivě , ale potom to sedlo . Co se týče Shindyho, dnes jsme tam s Izákem byli, tak něco udělal (připasoval křídla z AML na trup od Academy a z Hobbybossu připravil spodek přídě. Vypadá to nadějně, tak snad to sem v týdnu pověsí pro inspiraci ostatních. Tedy jestli si to vezme sebou do arbaitu. ale já osobně půjdu v měřítku 1/72 cestou nejmenšího odporu a zkusím to z Hobbybossu bez dalšího křížení. Vydlabu interiér a maximálně zkřížím trup z G-6 s ocasem a křídly z G-10. Nemáš někde použitelnou sedící figuru německého pilota 1/48 pro případ uzavřeného kokpitu s maníkem uvnitř? Zatím a já jdu ještě něco zkusit v těch šachtách, než se svalím do pelechu, ráno vstávám .
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Zdravím kolegové. Pro ty co mě neznají, dodávám, že jsem víkendový lepič, přes týden na to není čas a taky jsem cca 60km od svého pracovního stolu. Proto mé pokroky budou skokové, nikoli kontinuální. Zkoušel jsem ještě zvážit, zda se opravdu nevyplatí odbrousit interiér z HobbyBosu - podle mě to hrozí zničením celého trupu, vzhledem ke hmotě a mohutnosti výplně. Šlo by to snad je vyříznout a nahradit celou tuhle část z jiného modelu. Takže Spejbl z HobbyBosu bude zavřený a s pilotem uvnitř. Ale protože mi z AML zbyl hezký interiér, rozhodně ho chci použít a proto se pouštím do sochání zcela nové přídě. Použití celé přídě z Kovozávodů moc nepomůže, velká chyba tohoto modelu, kterou zopakoval i AML je bohužel tvar boulí, resp. jejich rozdělení gumovým těsněním v místě přepážky. Ve skutečnosti (stejně jako u klasických mezků) je větší část boule kryjící závěry trupových kulometů před těsněním (cca 2/3) a zbytek je za těsněním. AML i Kopro to mají opačně, boule je tedy celá posunutá moc vzadu. Kovozávody navíc mají boule moc malé (málo vystupují z obrysu trupu), navíc celý čumák je příliš subtilní a potřebuje rozšířit. Boule se naštěstí dají použít z HobbyBosu, kde jsou i správně velké, zbývá zkonstruovat základní tvar kapoty. Studiem podkladů (hlavně fotek, plánům jsem nějak přestal věřit) jsem dospěl k následujícím závěrům - čumák S-199 má od kabiny až po přední hranu odklopného motorového krytu stejné tvary jako Bf-109 G-6/14, podle fotek jsou zcela jasně použité původní, jen upravené, kryty. Čelní prstenec ale postrádá charakteristický mezkovský zlom dolů, je to nový díl, který pokračuje víceméně v rovině se sklonem odklopného krytu a je na konci velmi, ale velmi mírně zaoblen. Tj. milý Houmí, čumák S-199 je na konci širší, nikoli užší, než u u mezka.
Tady je to hezky vidět. Nestačí tedy jen pouze zaoblit přední hranu kterékoli mezkovské stavebnice, jak jsme si milý Hugo mysleli. Tedy, pokud je ten kit správně Další záležitost, kterou jsem řešil, je to vykousnutí u lemování boulí na křídlech. Po studiu mě dostupných podkladů na Bf-109G-10 a K bych řekl, že tyto stroje žádné takové vykousnutí nemají, lem je rovný, nemají ho ani S-99. Ani na dostupných fotkách Avie, kromě těch z muzea, jsem ho nenašel, problém je ovšem, že použitelných dobových fotek zeshora moc není. Možná je to provedení jen z určitého výrobního závodu, nebo to souvisí s překonstruováním šachty pro kola v souvislosti s jeho napřímením, jak to zmiňuje monografie v L+K. Po změně sklonu uchycení kola, by se totiž nevešly ani do původních velkých boulí. Vzhledem k tomu, že ale není jasno, zda to měly všechny Avie, já to rozhodně u těch svých dělat nebudu. Zdraví Shindy
Ahoj, koukal jsem na fotky toho vykousnutí oplechování . Problém je, že pěkné ostré fotky na tuto partii u Bf-109G-10, K a Avie S a CS-199 skoro nejsou. V jedné japonské publikaci je nafocen dochovaný Bf-109G-10 a tam je to oplechování rovné bez vykousnutí. pak jsem našel asi 3 další fotky z války, kde bych si troufal tvrdit, že to vypadá, že je rovné (ale ruku do ohně bych za to nedal) . A pak je zde originál CS-199 ze Kbel a foto S-199 na strane 71 publikace nakladatelství WWP, kde to vypadá, že stroj s kódem BS-3? má ten lem oplechování vykouslý. Na stránkách třebíčského klubu je tato fotka též, ale v horší kvalitě. Připojím zde z ní výřez, snad je to místo alespoň trochu zřetelné. Zřejmě tato úprava nebyla na všech S-199, záleželo na tom, z které dodávky (fabriky) pocházelo křídlo nebo přinejmenším ta vypouklá krytka kola. Pro stanovení nějakých kategorických závěrů nemám v ruce ani dost srovnávacích fotografií, ani žádný technický popis, umožńující vysvětlení . Prostě existuje fakt, že dochovaný originální stroj a nejméně ještě jeden na fotce toto vykousnutí mají a je na nás, zda si ho na modelu znázorníme či ne, protože obě možnosti jsou v zásadě správně, pokud nemám v ruce originální ostrou fotku, zachycující tuto partii spolu s trupovým kódem. PS: začal jsem zvětšovat ty výřezy pro kola .
Přílohy
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Ahoj také se domnívám že vykoustnutí lemu okolo boulí je způsobeno překonstruováním tvaru podvozkové šachty.Ta zůžená část je přímo uchycená na příčnou výstuhu v šachtě,výřez v potahu křídla je možná o něco menší než u bf-109? Jestliže je to pravda tak naše s-199 mají lem zůžený standartně a na modelu nemůže chybět.
Zdař bůh, sto let v šachtě žil, sto let dělal jsem ďoury, za sto let v ksichtu beztvarém úsměvy v křeči mi ztuhly . Ale už jsem z těch za.... šachet vyfáral a teď to bude přibývat . ta tvoje metoda je Houmí lepší, udělat falešné dno šachty přímo na spodní křídlo a poté přiklopit horní s vyfrézovanou boulí. No, já si to tak nepromyslel a pak už nebylo cesty zpět. Ale až se přetmelí ten spoj horní a spodní části křídla, tak by to mohlo dopadnout též dobře. Než je slepím, tak musím udělat do křídla vnitřek chladičů a dát tam hydrauliku sklápění, co je vidět skrz oválné otvory v šachtičkách pro podvozkovou nohu. A pak hurá na interiér. Ale teď je na všechno nějak málo času. Vánoce na krku a dárky žádné. Ještě k těm lemům oplechování pro kola. Mám dojem, že jednomístná S-199 ve Kbelech má to oplechování rovné bez toho vykousnutí, které má CS. Schválně zkusím probrat své foto ze Kbel, jestli má napřímená kola nebo ještě šikmo, jako původní Bf-109. Štve mě, že jsem si nenafotil zevnitř ty šachty u CS (předpokládal jsem, že jsou naprosto identické). tak zatím a těším se pánové na další foto z vašich staveb. A pro ostatní, pokud máte nějaké fotky či výkresy s tématem S-199, bylo by skvělé s nimi osvěžit toto téma
Přílohy
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Ahoj Houmí, paráda, šachty vypadají skvěle, nýty to jen podtrhly. Tož šachty máš lepší, ale já se už realizuji v chladičích . počítám ještě tak dvě hodinky práce a jsou hotové! Pokud to vyjde, dopoledne je zkusím vyfotit a dám zde fotky. A pokud se budou líbit, mohu popsat výrobní postup. dělal jsem je dvouplášťové . Zatím a já jdu makat. S Country radiem to jde samo. Škoda, že mě brzdí v práci návštěva zaměstnání .
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Foto vyrobeného chladiče a originálního vzoru. Tedy v noci jsem z toho měl větší radost, takhle pod zvětšením je to hrubé . Řekl bych, že naživo to vypadá lépe. Těch vodorovných tyček by tam mělo být více, ale byl jsem limitován tloušťkou plastikové nitě - pokud bych jich dal víc, nebyla by vidět síťovina. A za fotky jsem se již omlouval, držet v jedné ruce foťák a v druhé křídlo není žádný hit, ale upřímně řečeno, i když to mám položené na pevné položce, tak to není o mnoho lepší . Tož zatím.
Přílohy
Naposledy upravil Černý Hugo dne 27 lis 2011, 19:39, celkově upraveno 1
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!