Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ What if...
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bubákova galerie

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1068 • Stránka 43 z 72 • 1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 72
  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod bubákx » 16 říj 2011, 19:57

Jasný, já to netisknu a tak mě tenhle problém nenapadnul. Každopáně v textové podobě jsem to měl původně také a o moc lepší to nebylo. Docela špatně se mi v tom hledá a taky je to roztahané na velký počet stran. V tom se mi zdá graf přehlednější.
Uživatelský avatar
bubákx
 
Příspěvky: 1814
Registrován: 08 úno 2009, 20:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Raptor » 16 říj 2011, 20:05

Osobně by mě dost zajímala využitelnost horské divize ve 21.století (koně jsou myslím dneska už definitivně passe).Řekl bych že něco na způsob aeromobilního útvaru by bylo logičtější a operativně použitelnější...

Co se týče skresů, dávám přednost této formě...
Přílohy
Divize.pdf
(69.77 KiB) 28 krát
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod PantherG » 17 říj 2011, 11:05

Raptore....koně,že jsou passé? A proč teda amis do Afghánu objednávali pro SVÉ vojáky několik stovek sedel?
Jmenovitě šlo o sedla z materiálu Cordura,které pro svoje operátory objednalo velitelství úkolového uskupení Dagger.....
Obrázek
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš.....
Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Uživatelský avatar
PantherG
 
Příspěvky: 15591
Registrován: 25 lis 2005, 13:18
Bydliště: Hulín,Morava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Raptor » 17 říj 2011, 11:23

Pantere, nezpochybňuji možné výhody koní třeba u Pohraniční stráže nebo (v případě Afghánu - tam to ale asi bude spíše pro mezky než klasické koně) v souvislém horském terénu při vedení asymetrické války kdy je nepřítelem pouze pěchota ale u vševojskového konfliktu mi to moc nesedí...zkus si představit co by se dělo kdyby náhodou narazili na tanky nebo 2-3 bitevní vrtulníky.Co nezabijí granáty a rakety to ti koně udupou...i to je zkušenost z Afghánu ovšem ti zadupaní tehdy byli právě Afghánci...
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod bubákx » 17 říj 2011, 11:55

Co se týče skresů, dávám přednost této formě..


Tak tohle pdf je taky dobrý nápad. Vypadá to dost přehledně a jednoduše. Já osobně bych si tam asi i barevně odlišil jednotlivé jednotky.
Uživatelský avatar
bubákx
 
Příspěvky: 1814
Registrován: 08 úno 2009, 20:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Raptor » 17 říj 2011, 12:08

Barevné odlišení je pouze dle jednotlivých správ, respektive dle jednotek pod společným velením (bude vidět jakmile konečně dokopu tu technickou strukturu letectva a PVOS).Nicméně toto je pouze přehledová forma.Finální přehled sestavy ČSLA včetně podrobností k jednotlivým útvarům tvořím v GE a mělo by to vypadat asi takto...

Po rozkliknutí ikony příslušného útvaru se samozřejmě objeví podrobnosti - VÚ, výzbroj, zařazení, jména velitelů,...
Přílohy
5.tanková.jpg
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod bubákx » 17 říj 2011, 16:00

Horská divize je lehká pěší divize se zaměřením na boj v horských oblastech. Její příslušníci jsou mimo jiné cvičeni v horolezectví a přesunech na lyžích i sněžnicích. Divize je vybavena lehčími zbraněmi a vybavením, aby mohla být mobilní. Díky tomu je zpravidla nasazována v oblastech nedostupných pro těžkou techniku, v horských oblastech (například Afghánistán) a v extrémních klimatických podmínkách. Také je pravidelně nasazována do mírových sborů OSN a humanitárních operací (myslím skutečné humanitární operace zaměřené na pomoc civilnímu obyvatelstvu, na pašování kokainu a pěstování opia si dohlížejí američané a nikoho k tomu nepustí).
Uživatelský avatar
bubákx
 
Příspěvky: 1814
Registrován: 08 úno 2009, 20:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Torong » 17 říj 2011, 18:45

Koně jsou v horách nenahraditelní a i Ruská čeka na to při povstání Basmačů velice rychle přišla. Samozřejmě neslouží k boji, ale k přesunu. Je to rychlejší než pěšky a nenadělá se při tom tolik randálu jako při přesunu třeba Hummrem. Navíc se kůň dostane i tam kde Hummer ne.
Horská divize v našich podmínkách moc smysl nemá, ale státy s velkými horami je mívají - např. Švýcarsko, Itálie, Myslím, že i Rakousko, USA... důvody popsal Bubák...
Torong
 
Příspěvky: 257
Registrován: 28 led 2008, 11:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Raptor » 17 říj 2011, 19:36

Torongu, já měl dojem že se bavíme o dnešku, tj tak rozpětí 2005-2015, ne o roku 1933.Basmači jsou sice hezký příklad ale pro moderní válku platný asi stejně jako kdyby jsi tu chválil napoleonské předovky protože taky dobře zabíjely - ovšem pochybuju že by jsi si ji proti M4 nebo AK-47 vzal.

Bohužel, Bubákem vyjmenované důvody výhod kavalerie spadají do dob kdy letectvo představovalo tak možná létající cirkus.Nač se někam vláčet s horským dělem když jediná raketnice bitevního vrtulníku (a lhostejno jestli to bude LAU nebo UB) nadělá podstatně víc a přesnější paseky a změna cíle palby je otázkou ne minut ale vteřin než vrtulník dokončí obrat.Nač unavovat vojáky a zvířata (nezapomínejte že pro ty zvířata musíte taky něčím nakrmit takže seno ssebou) šplháním po horách když je snadnější je tam vysadit (a ač se vám to nemusí líbit, houfnici zavěšenou na závěsu pod vrtulníkem dostanete i s obsluhou za pár minut i na místa kam se kůň ani mezek nikdy nevyškrábe - o tom že lidi ji na hřbetě odnesou ještě hůře nemluvě)?Vřele doporučuju knihu Vrtulníky proti Mudžahedínům (použít ovšem lze jakoukoli knihu zabývající se leteckou válkou v Afghánu v 80.letech)...tam je tenhle střet generací popsán myslím dostečně včetně následků které to mělo...to že dneska se to NATO nedaří je potom spíše než problémem vrtulníků problémem jejich pro tento konflikt nevhodné konstrukce...
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod bubákx » 17 říj 2011, 21:43

To je správná úvaha. Jen ne vždy můžeš, nebo chceš nasadit vrtulníky. Například kvůli nadmořské výšce, klimatu, intenzitě, nebo povaze operace. Navíc v budoucnosti nepředpokládám žádné vševojskové konflikty.
Uživatelský avatar
bubákx
 
Příspěvky: 1814
Registrován: 08 úno 2009, 20:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Raptor » 17 říj 2011, 21:59

Nadmořská výška - není to zas tak dávno co byly na internetu záběry indické armády která s Mi-17 sázela houfnice na výšku kolem 5500 metrů.Osobně to považuju za maximální extrém protože v takových výškách se dost dobře bojovat nedá.Ono celé je to o konstrukci...západní mašiny na to nemají ani rezervu výkonu ani dostatečně nosné rotory (zejména ty s dvoulistými rotory).Na druhou stranu jak Mi-24 tak Mi-17/171 byly na horské válce postavené...
Klima - otázka konstrukce, tropikalizace je dneska už zcela běžná.Totéž odolnost proti mrazu.
Intenzita a povaha operace - všechny výhody na straně vrtulníku - odolnost, rychlost, operativnost, dostupnost, síla výzbroje a pancéřování...proto taky bitevní a vyzbrojené transportní vrtulníky vznikly.Nějak si nedokážu vymyslet (mimo kavaleristický útok) operaci v níž by vrtulník neměl nad koněm navrch o dlouhou řadu délek...sporné je tiché přiblížení ale potom je otázkou jestli riskovat sice hlučné ale rychlé přiblížení k cíli pomocí vrtulníků nebo se týden plantat na koni někde přes hory, potom hodinu bojovat a další týden zpět...to není příliš pružný způsob jak provádět operace...výsadek na padácích (v Afghánu zhusta používaný VDV) je lepší a pokud se skáče z dost velké výšky tak i tišší...
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod bubákx » 17 říj 2011, 23:32

Supr, dozvěděl jsem se spoustu nových a zajímavých věcí.
Uživatelský avatar
bubákx
 
Příspěvky: 1814
Registrován: 08 úno 2009, 20:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Torong » 19 říj 2011, 17:24

Raptore já se nebavím o nasazení pluku. Vysazení na padácích? v horách? pak se nedivím, že spotřeba vojáků u VDV byla tak velká.
T2563
"Týden se plantat někde v horách" může být docela užitečné...Nezapomeň, že abys mohl rychle a tvrdě zaútočit vrtulníky, musíš cíl nejdřív najít a to znamená strávit v terénu dlouhou dobu a hledat. A k tomu potřebuješ dopravní prostředek. Potřebuje sice krmení, ale zase míň, než UAZ benzínu. Umí chodit potichu, nepotřebuje cestu a jako bonus umí v noci hlídat. Samozřejmě, že jestliže bys zkoušel to co Poláci v 39 tak by to dopadlo blbě.
Taky je jasné, že pokud Rusové v hindech narazili na karavanu koní tak z nich moc nezbylo. Ale myslím, že to tehdy většinou bylo spíš opačně: Mudžáhedíni na koních si vyčíhali ruskou kolonu, vyjeli na hřebeny do míst kde by se bez koní těžko dostali a pomocí RPG, DŠK a předem položených min udělali z kolony hromadu šrotu. No a než stihly přiletět hindy tak na těch koních zase zmizeli.
Torong
 
Příspěvky: 257
Registrován: 28 led 2008, 11:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Raptor » 19 říj 2011, 20:27

Torong píše:Raptore já se nebavím o nasazení pluku. Vysazení na padácích? v horách? pak se nedivím, že spotřeba vojáků u VDV byla tak velká.


Velká?Torongu, dovol abych tě upozornil že naprostá většina ztrát VDV proběhla při nasazení pěšmo případně při spolupráci s motorizovanými a mechanizovanými jednotkami (VDV totiž byla poněkud v rozporu s jejich určením - ovšem nikoli v rozporu s jejich velmi dobrým výcvikem - nasazována namísto motostřeleckých jednotek které v Afghánu utrpěly právě pro nedostatečnou pohyblivost a schopnost reagovat dost těžké ztráty).Na druhou stranu výsadkové operace kupříkladu v průběhu operace Magistrála proběhly bez větších ztrát právě pro rychlost útoku - při dobytí jednoho z klíčových údolí (pokusy motostřelců předtím zabraly dva týdny a stály 114 mrtvých + 42 vozidel) to VDV vysazená na padácích z Il-76 zvládla za 3 hodiny a stálo ji to osm lidí přičemž značnou část munice "zabavenou" překvapeným Afgháncům museli likvidovat protože ji prostě nemohli odnést. Co je ovšem méně známé je skutečnost že vrtulníkové výsadky a padákové výsadky prováděla i druhá strana.Předpokládám že film 9.rota znáš.Je inspirován skutečnou událostí a perličkou je že afghánci kteří se o tu kótu utkali tam byli po odražení prvního nepřipraveného a dosti slabého protiútoku dopraveni jako posily pakistánskými vrtulníky (v reakci na toto bylo zvažováno letecké napadení jejich základny Fencery - zrušeno pro možnost zabití amerických poradců (nepřipomíná ti to něco?)).Paradoxem je že na kótě prakticky rozdrcený útvar VDV i jeho posilové jednotky tam došly po svých...

Torong píše:"Týden se plantat někde v horách" může být docela užitečné...Nezapomeň, že abys mohl rychle a tvrdě zaútočit vrtulníky, musíš cíl nejdřív najít a to znamená strávit v terénu dlouhou dobu a hledat. A k tomu potřebuješ dopravní prostředek. Potřebuje sice krmení, ale zase míň, než UAZ benzínu. Umí chodit potichu, nepotřebuje cestu a jako bonus umí v noci hlídat. Samozřejmě, že jestliže bys zkoušel to co Poláci v 39 tak by to dopadlo blbě.


Torongu, asi fakt moc nesleduješ poslední události ale pokud si všimneš současného trendu ve vedení asymetrické války, existuje něco jako UAV které létá ve velké výšce a sleduje terén (pokud už přitom samo neútočí), existuje něco jako létající velitelské a pozorovací stanoviště provádějící totéž (to měli v afghánu už sověti naložené na An-12 a An-26 které byly nacpané termovizemi, pozorovateli a radiostanicemi a právě kvůli těmhle mašinám létajícím v bezpečné výšce mimo dosah Stingerů byly vedeny intenzivní snahy o zvětšení jejich efektivního výškového dostřelu), existují speciální síly které se pěšmo, případně vrtulníky přepravují na nedostupné pozorovatelny (je nesporné že kůň má větší průchodnost v terénu než BVP nebo Bradley ale na kolmou stěnu ti prostě nevyleze - taky potřebuje stezku - byť užší - a ta se dobře hlídá),...takže ve chvíli kdy vrtulník dneska odstartuje tak ví koho má zničit a kolik je +- cílů (30 let vývoje se prostě tak trochu projevuje).O tom že mnohdy pro zničení cílů ani nejsou vrtulníky třeba protože to levněji a rychleji vyřeší třeba baterie dělostřelectva nebo raketometů nemluvě.

Mimochodem v tom výčtu výhod koně jsi zapoměl ještě doplnit vyšší pancéřovou ochranu koně, snazší dopravu objemné píce oproti benzínu (který lze shodit v kanystru nebo přetankovat rovonu z nádrží vrtulníku (koukal by jsi jak na kerosin UAZ švihá)) a především snazší únavu UAZu nebo Mi-24 oproti neunavitelnému koni...

Torong píše:Taky je jasné, že pokud Rusové v hindech narazili na karavanu koní tak z nich moc nezbylo. Ale myslím, že to tehdy většinou bylo spíš opačně: Mudžáhedíni na koních si vyčíhali ruskou kolonu, vyjeli na hřebeny do míst kde by se bez koní těžko dostali a pomocí RPG, DŠK a předem položených min udělali z kolony hromadu šrotu. No a než stihly přiletět hindy tak na těch koních zase zmizeli.


Únik na koních?Proč by to dělali. Sověti byli už od počátku schopní si zorganizovat leteckou podporu do 20 minut od zavolání (v závislosti na vzdálenosti nejbližší základny, norma na start byla stejná jako u nás takže v klidu 8 minut, v případě že je posádka v pohotovosti do 4 minut - to nebylo NATO s lážovou čtvrt hodinou) protože přepady ze zálohy hned od začátku ztráceli řadu konvojů takže na to museli reagovat což jednak znamenalo zajištění konvojů pozorovacími letouny nebo rovnou vrtulníky ve vzduchu ale v bezpečné vzdálenosti od karavany.Představa že v takové situaci někdo zkusí únik na koni (přičemž prach zvířený koňmy ještě podpoře usnadní útok) je mírně řečeno úsměvná a afghánci se z ní poučili ještě rychleji.Pokud tam koně měli (viděl jsi někdy fotky těch afghánských hřebenů?Měl by jsi problém tam vylézt sám a bez kvéru, představa že se na hřebeny šplhají koně mi moc reálná nepřijde a to tím spíš že by měli na hřbetě táhnout ještě afghánce a dušku) tak schované někde v jeskyni kam následně zalezli i oni dokud sověty nepřestane pátrání po nich bavit.Nějaký únik a la Divoký západ by hodně rychle skončil přeměnou celé jízdní eskadrony v mleté maso...
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bubákova galerie

Příspěvekod Jarek S. » 19 říj 2011, 21:52

Jinak jen příklad z vietnamu...
Amis vyslali dvě helikopotvory..jednu s patracím zaměřením a druhá byla gunship... patrč našel cil,označil..a gunship ho pak vosolil. A díky těmto rychlym přepadum nachytali vietnamce často na švestkách...
Uživatelský avatar
Jarek S.
 
Příspěvky: 11838
Registrován: 26 led 2006, 17:56
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1068 • Stránka 43 z 72 • 1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 72

Zpět na What if...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY