Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 9 z 19 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Hellboy » 18 kvě 2011, 18:09

Tu sedačku máš z jakého materiálu? Myslím jako proč máš vzadu ten papír? To má být dodatečné oplechování sedačky? A ten sedák bych ještě být tebou srovnal s přední hranou sedačky. Takhle by ti z ní Otto klouzal dolů. :-D A k tomu obšití kůže, myslím si že by ten kožený lem byl spíš trochu víc vyboulený a trošku by to obšití přesahoval.
P.S. Jinak se moc těším až to bude hotové.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 18 kvě 2011, 19:08

Snažil jsem se řídit Albatrosem D.Va Vintage Aviatora.

Albatros D.Va křeslo.jpg


Ad kožený lem: ano, ale toho zatím nejsem schopen. Ještě uvidím, jak to dopadne.
Trošku mimo: obecně "baculatý" lem jsem zatím našel všeho všudy jeden: Windsock #3 str. 12 vlevo nahoře.


Díky za připomínky.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Hellboy » 18 kvě 2011, 19:16

Hmm to je zajímavá fotka, myslím že je to asi nějaké vyztužení koženého potahu sedačky. Jinak u toho lemu tam se to asi řídilo tím jak hodně ten lem vycpal ten kdo ho tam přišíval takže to asi bylo individuální. :D A je fakt, že já to bral spíš podle těchhle ilustrací od Marka Millera.
Přílohy
mm_albck013.jpg
mm_albck011.jpg
mm_alb3det01.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 18 kvě 2011, 19:33

S MM raději opatrně, má tam občas kopance. Samozřejmě i tak se jedná o nejlepší "dostupný" 3D model.
I mně přijde, že u něj to na křesle vypadá spíše na plech..asi neumí papír? (-:

Ukázková "Potěmkinovka" je např. nedávno vzpomínané pomocné plynové táhlo..
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 19 kvě 2011, 11:52

Martine ještě k tomu koženému lemování. Jenom tak v "malování" jsem se pokusil naznačit, jak to asi bylo. Je to jakoby v řezu, takže ta černá "bublina" by měl být právě onen kožený lem. Vnitřek byl vyplněný většinou žíněma. Zeleně jsem naznačil steh, kterým to bylo sešité, takže to pak tvořilo takový "salám". Modře jsou naznačené hřebíčky (šroubky,,nýtky..nebo prostě něco podobného..), co připevňovalo ten "salám" na okruží kokpitu...(hnědá čárka pak simuluje dřevěný trup.) Stejné barvy jsem pak použil na šipky ukazující popsané elementy na skutečném lemu..ale také na Tvém modelu. Tím se pak identifikuje chyba, kterou jsi vytvořil tím "ještě jedním" lemem. Uff..snad jsem to vyložil srozumitelně.. :-D :P
Přílohy
Lemování.jpg
Albatros D-V_Jasta 34b-(Max Kahlow)-a03.jpg
lem 1.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Peter DeSnek » 19 kvě 2011, 11:56

Zdesko, ta kuze kuli pevnosti prichyceni mohla byt zalozena.

To, co naznacil Martin, nevypada zle. Naopak ...

[-o< [-o< [-o< [-o<
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 19 kvě 2011, 12:14

..to mohla, ale dovnitř..(jinak by tam zatýkala voda a hnilo by to a tím pádem i pěkně smrdělo..! :grin: )....je to normální a jednoduchá "sedlařina"..ostatně úplně stejně se šily i chomouty na tažná zvířata..oba konce..(respektive boky celého toho "samámu") se pak sešívaly takhle..: Černě..jednotlivý pruh kůže..(přerušená černá čára je pak otvor pro steh) Zeleně..vnitřní a vnější sedlářská nit..
Přílohy
sesiti okraju kozeneho lemu-sedlarsky steh.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 19 kvě 2011, 21:24, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 19 kvě 2011, 19:24

Díky za názorné vysvětlení, vážím si toho.
Pokusím se o lepší - nejdříve ale tréninkově dobarvím rozdělané, abych viděl, umím-li trefit nějaký fešný odstín.

Smyslem této úpravy je jednak "bohatší" a "jedinečný" vzhled, druhak pohodlnost při barvení jak lemu, tak trupu.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod mesek » 22 kvě 2011, 02:35

Ahoj chlapi ,stavba nádherná ale...Dělám čalounění tak bych měl jen pár poznámek z praxe(ten model mych takhle nedal)co se týče toho lemu. Zdeskův nákres je skoro dobře,jen ta překližka musí být asi do dvou třetin až tří čtvrtin zasunutá do toho "salámu".Dělá se to tak že se nejdřív přišije(ne přibije!!!)část potahu přes překližku a do volného prostoru se napěchuje výplň,zas část přišije atd.Podle toho jak jdou moc vidět"buřtíky"na finální podobě lemování se pozná jak byl čalouník zkušený-buřtíky=jelito-hladké=machr.Přibíjet se to na takhle tenkou překližku nemůže,protože by se vylamovala (ta překližka).Ostatně na té původní fotce o něco výš to jde krásně vidět jak tam jdou stehy jak pro vymezení výplně tak i dlouhý steh který drží zbylý lem na místě.Pokud by to bylo udělané jak kreslí Zdesko čalounění by postrádalo ochrannou hodnotu protože při zátěži by měkčený okraj uhnul bokem v místě napojení na překližku a ochrannou funkci by konala jen ta tenká vrstva kůže.To zesílení ,hádám, je tam proto že použitá jiná výplň,měkčí a ten "základní" lem kvůli tomu aby ta tenká překližka nechytala z boku vlhkost(můžete to natřít kolikrát chcete ale pilot ten nitrolak stejně velice rychle odře)neštípala se no a zárodeň neodírala pilota nebo jeho oblečení.Netvrdím že to tak "nabeton" bylo.Tvrdím že tak by to dělal čalouník.
P.S.Ještě by byla možnost že "základním" lemem by byla přišitá(a přilepená k překližce potahu) naohýbaná lemová lať.Potom by druhé čalounění bylo měkké a vycpávané.Poznat by to mělo být podle "buřtíků" po špatně nacpaném čalounění nebo u starších mašin kde to po čase stejně vyleze.Pokud je to spodní lemování vždy hladké tak je pod ním jen dřevo.
mesek
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13 lis 2010, 13:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 24 kvě 2011, 20:41

Díky za odbornou připomínku, jsem za ni moc rád.


Tenké drátky, nad kterými jsem hořekoval na začátku stavby, mě konečně dohřály, takže jsem se je rozhodl nahradit.
Tehdy jsem všude dával "0,2", který se ukázal být spíše 0,11~0,15. Díky obchodu koralky.cz jsem až po dokončení motoru sehnal měď 0,2-0,6. Nula 2 a 0,3 vyráží do boje.

Aby bylo jasné, na co kde navazuji, do každé "kompozice" dám jednu tabulku s potřebnými údaji. Buď se osvědčí, nebo ne - vše ukáže až čas. Momentálně se mi zdá potřebná, neboť stavba to není v žádném případě lineární a já tu skáču jak hopík mezi všelikými rozdělanými prvky.

Albatros D.V motor 05 olej 2.jpg



Vrtule - moje první dřevěná!
Základ je GSI Surfacer 1000, na to Tamiya Desert Yellow a lak Satin od Valleja.

Pastelky jsem koupil KOH-I-NOOR, protože ty jediné byly v danou chvíli k mání jednotlivě. Tmavých odstínů je nadbytek, světlé aby člověk pohledal..A vůbec nešly ořezat - takovéto galeje nepamatuji ani ze "základky", kde nesloužily jenom na kreslení.. (-:


Linie jsou předkreslené tužkou (na tvrdá/měkká nehraju, hlavně, že byla). Chce to trošku pečlivěji, a to spíše pastelkou - tmavá linie na přechodu barev (jako že lepidlo) určitě půjde dokreslit dodatečně.

Při dostatečném zmenšení mi tento cvičný kousek (bohužel na něj nejde nasadit aerodynamický kužel) přijde docela k světu.

Nyní olejové barvy, nebo rovnou Sidolux - uvidí se.

Albatros D.V trup 06 vrtule 1.jpg



Vzhůru na anemometr!
Na vzpěrách pro D.Va (viz pomocný prvek v dolní části, vyskytující se i na některých (pozdějších) D.V) mi pro něj vyrostly kovové úchyty.
Raději více velikostí a ve více kusech, kdyby se něco stalo při snímání či vrtání.

Albatros D.V křídla 03 anemometr 1.jpg



Příště určitě pokračování anemometru + (snad) řídicí páka.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 24 kvě 2011, 22:36

..tak já nevím Martine, ale připadalo mi, že se snažíš o MAXimální přesnost, dle skutečného letadla.. :-k Anemometr měl však prokazatelně jen Kissenberthův letoun D2263/17..ale prozatím mě přišlo, že stavíš ten jeho "bezejmený" stroj.. :-k No a ten ho neměl..! :arrow:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Peter DeSnek » 25 kvě 2011, 09:03

Jako stavebni navod je to super ...
A az to poskladas do uceleneho celku, tak to bude jak ucebnice modelariny ...
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 26 kvě 2011, 18:31

Teď na to taky koukám..protože ale Otto na anemometru bazíruje, vypadá to, že asi změníme letadlo..
D.2263/17 má lozenge, žáno? To bude veselejší stroj se zajímavým kontrastem křídla-trup.

Je na něj jen ta jedna nekvalitní fotografie z pravé strany?
Z ní jsem určil:

Stejné znaky: kulaté zrcátko nad kokpitem; výztuha "diamantového" tvaru před ocasem
Rozdílné prvky: D.2263/17 má anemometr; lozenge na křídlech; lehce odlišná alpská protěž; tmavé disky kol; směrovka: tmavá, nápis D.2263, možná na ní chybí znak Albatrosu

... --- ...
Stupátko na levé straně trupu - byla kvůli němu uvnitř trupu komůrka? Tloušťka překližky totiž není dostatečná. Buď tedy komůrka, nebo jen nějaká plechová plošinka? Variantu s pouze "ochráněnou" hranou překližky (kvůli jejímu případnému štípání se) jsem zavrhl (to je nedostatečně půvabné).

"Opona" stupátka byla plechová a na pružinku?

Stránky thevintageaviator.co.nz odpověď nedávají.
Přijde mi, jako by ve TVALu měli několik týdnů v určité pokročilé fázi stavby vybitej foťák.


-------------------
Už asi vím, jak vyřeším kožený lem - jako první zvěčním ten slabý pásek a až potom hlavní část. Tak nebude pásek vůbec vyčnívat. Jak prosté.

-------------------
Co všechno je potřeba pro výrobu vlastních leptů? Myšleno nechat je udělat podle vlastního návrhu. Řekněme "planžetu" A6.. Na kolik to vyjde? Na co si dát pozor, atd.? Je nějaký minimální počet odebraných kusů? V případě zájmu bych se pak samozřejmě o "výrobek" podělil..nebo kdyby se cena trošku rozpočítala mezi více zájemců.. Zatím jen takové myšlenkování, ale několik prvků půjde bez leptu jen horko a těžko.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 26 kvě 2011, 19:46

..no, nepotěším Tě...Martine... :-k Ten D.2263/17 má nejen lozenge a anemometr, ale..a to hlavně..má 180koňovej motor.. :arrow: A to nemluvím o tom, že má na pravém boku nějakou, neidentifikovatelnou vifikundaci..(ale může to být i jenom něco, co souvisí s údržbou.. :-k ) Kdyžtak písni, pošlu Ti fotky (ale všechny jsou stejně od wingů..(jsou celkem tři..)
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 27 kvě 2011, 15:32

[quote="Martin Pohl"]

Stupátko na levé straně trupu - byla kvůli němu uvnitř trupu komůrka? Tloušťka překližky totiž není dostatečná. Buď tedy komůrka, nebo jen nějaká plechová plošinka? Variantu s pouze "ochráněnou" hranou překližky (kvůli jejímu případnému štípání se) jsem zavrhl (to je nedostatečně půvabné).

"Opona" stupátka byla plechová a na pružinku?



Jestli dobře interpretuju to "něco" uvnitř trupu..(jak na to ukazuje šipka..), tak by opravdu nemělo být za stupačkou uvnitř trupu už nic.. :-k Taky si nemyslím, že klapka ve stupačce byla jako "opona"., ale spíš jako "padací mostík"..tzn, že vyklápěcí pant byl na spodní straně a navrh tu stupačku pak zase zvedla zkrutná pružina. Kdyby totiž klapka visela na pantíku zhora, tak když bys tam strčil nohu, tak už jí nevyndáš, protože by Tě to "kouslo".. Rámeček celé stupačky by měl být jak z vnějšku, tak zevnitř a připadá mi, že je to docela bytelnej kus plechařiny, kterou na spodní straně ještě vyztužuje ten vyklápěcí pant. Takže pevnostní problém bych v tom nehledal.. :-k
Přílohy
D-Va_det-a01a.jpg
Albatros D-V_Jasta 15-Kurt Mönnington-02a.jpg
Albatros D-V_Jasta 19-(Ernest Hess)-a01.jpg
Albatros D-V_Jasta 37-Ernst Udet-(D4476-17)-a02.jpg
Albatros D-Va_Jasta 78b-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 9 z 19 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY