Stránka 1 z 2

Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 12 čer 2024, 10:16
od standa_ent
Jedná se o resinovou tištěnou stavebnici. Stavebnice má jen několik dílů. Oproti předchozím stavebnicím, má tato přepracovaný systém uchycení dílů k podpěrám, takže zmizel zásadní problém — jak díly z podpěr vystříhat, aby se z něj resin neštípal (teď už jsou tak upraveny i všechny předchozí modely a tisknou se s těmito podpěrami, které jsou prakticky vlasové, ale přesto dostatečně drží geometrii modelu při tisku).

Trup je téměř celý v jednom kuse (kryt motoru je zvlášť) — na obrázku je na trupu jen posazený. Stejně tak podvozek — na obrázku je na něm trup jen posazený - nic není ještě slepeno. Kola jsou s výpletem. Byť jsou „špice" téměř vlasové, jsou dostatečně pevné.

Podle dostupných zdrojů byl letoun celý nastříkán bílou barvou. Jediné, v čem nemám úplně jasno je interiér, protože jsem nedohledal žádnou fotku, která by ukazovala, jak například vypadala přístrojová deska. Vzhledem k tomu, že se jednalo o závodní speciál, předpokládám, že tam bude jen to nejnutnější.

Smutná historie letounu je všeobecně známá - přestože byl favoritem rychlostního závodu v roce 1924, narazil při rozjezdu na nivelační kolík, převrátil se na nos a tím jeho existence prakticky skončila.

Model je k dispozici jak v 1:72, tak i v 1:48.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 12 čer 2024, 10:44
od standa_ent
Ještě jedna fotka, kde jsou lépe vidět vypletená kola - model 1:72.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 12 čer 2024, 12:35
od vrazel
Díky za fotky modelu. Vypadá to, že na něm není žádný rast z tisku - je to tak?

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 12 čer 2024, 14:46
od standa_ent
vrazel píše:Díky za fotky modelu. Vypadá to, že na něm není žádný rast z tisku - je to tak?


Tyto díly jsou zatím neupravované — tedy tak, jak je to vytištěno a rastr tam není okem vidět (foťák občas vidí i takový, který tam prostě okem nevidím). Dám Vám sem ještě fotku HC-3A v 1:48 (tedy poměrně velký tištěný kus), na které je ten povrch vidět ještě lépe.

To je jeden z důvodů, proč nám to všechno tak dlouho trvalo. Já jsem nebyl spokojený s tím, že je to vytištěno „nějak", ale snažili jsme se tisk vychytat tak, aby byl co nejlepší a rastr tam pokud možno nebyl. Jsou ještě místa, kde se občas objeví (zejména velké nezakřivené plochy), ale není to nic, co by nespravil surfacer nebo jemné přejetí smirkem.

Největší výzvou bylo vymyslet podpěry tak, aby byly dostatečně pevné a přitom by se jich dalo lehce zbavit. To se povedlo a i všechny předchozí modely se teď takto předělávají, protože to odstraňování bylo opravdové peklo.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 21 čer 2024, 14:51
od pardubak
Ta Avie je krása, moc povedené =D>

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 28 říj 2024, 11:25
od Olda Malý
Tak co si pamatuji za připomínky, než Modelforum zkolabovalo. Co se barvy týše, Šorel uvádí bílou, v publikaci Letadla Avia od Marcela Sezemského je ubedena světle krémová barva. Co se větrného štítku týče, ten ve stavebnici samozřejmě je. Nějaká krytka před pilotem mi jaksi nedává smysl. Už tak prd před sebe viděl. spíše to vidím na nějaký divný lom světla na tom čelním štítku. Publikaci od Jakabu mám objednanou, tak uvidím, co se z toho dá vyčíst, Ony špalky jsou opraveny. Opravdu tam ty závěsy nejsou vidět. Na jiných letadlech ano, zde ne. Hlavně podotýkám, že ve všech případech jde o testovací stavbu, jak díly vypadají a jak jdou dohromady a jaké to bude po nástřiku barvou (zda se nějak výrazně projeví rastr). Ono nelícování levého křidélka je moje chyba při stavbě. Tak pár nědokonalých fotek, jak to celkově vypadá.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 29 říj 2024, 09:05
od sedan1
S tím štítkem počkejme na publikaci. Pak bych pokračoval v diskusi. (Ale já to tam vidím 8-) )
P.S. Poslal jsem SZ.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 29 říj 2024, 12:23
od Degu
Uprostřed kuželovitý kryt, po stranách průhledný štítek. Horní plochy bez startovních čísel.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 29 říj 2024, 13:15
od sedan1
Degu píše:Uprostřed kuželovitý kryt, po stranách průhledný štítek. Horní plochy bez startovních čísel.


To je přesně ta fotka. Díky!
Mimochodem, je tam vidět i vybrání křídla u trupu, a tvar křídla/trupu před pilotní kabinou. A před plechem štítku jsou dvě kruhové inspekční krytky, z každé strany kuželovitého krytu.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 29 říj 2024, 18:00
od Olda Malý
No, tak teď jsme doma. Bohužel mi ta publikace od Jakabu unikla, tak jsem čerpal z podkladů co mám. Jedinou kloudnou fotku na tuto partii mám tuhle a z ní jsem to opravdu nevyčetl:
Obrázek
Samozřejmě optavím.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 29 říj 2024, 18:48
od sedan1
Prima, to bude fajn (:)
Podívej se prosím opravdu ještě na plochu křídla mezi motorem a kokpitem. Ten kužel před kokpitem vypadá, že je součástí plechového krytu na šířku trupu, délka cca 1/3 hloubky křídla. 3D tvar přechodu je vytvořený právě v tom plechu. To je vidět na tvém snímku. A zbývající část vypadá na 2D potah plátnem, kde je přechod z žebra křídla do menšího žebra na trupu. Bez složitého průniku ploch jako na modelu. Mám na mysli na modelu ty dva oblouky průniku křídla do středové části. Neumím si moc představit, jak by to vyrobili ze dřeva a plátna.
Křídlo má ještě u trupu zkosené ukončení, odtokovka nejde rovně až do trupu. Je to vidět na všech třech dobových fotkách.
Pokud by potom byla možnost za nějakou rozumnou cenu dokoupit nové křídlo, budu rád.
A jak jsem psal do SZ, bylo by fajn do modelu přidat i potažená kola, jak byl eroplán připravený pro závod. Protože to vypadá, jak kdyby plátno natáhli přes pneumatiky, v podstatě to kolo obalili. Není vidět žádný přechod mezi ráfkem a pneumatikou.
Tak díky, a budu se těšit.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 30 říj 2024, 10:01
od Degu
Model vypadá velmi pěkně už teď =D> a pokud bude sériová stavebnice upravená podle fotek, tak si jeden kousek rozhodně musím koupit! :)

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 31 říj 2024, 12:26
od StandaK
Kapotáž přídě byla v podstatě identická, jako u BH.21 (samozřejmě s výhradou prolisů kvůli kulometům a dělení deklů). Ostatně to mělo identický motor. Takže na horním deklu by BH.7 měla mít i šestici oválných otvorů a na shodných místech jako BH.21 (ale i BH.17) inspekční krytky. Tvar přídě u BH.17 a BH.21 poměrně dosti kopíruje právě předchozí avie řady BH.6 a BH.7, resp. poté BH.8, neboť z nich prakticky konstrukce trupu a zástavba motoru vychází. BH.17 přímo, u BH.21 pak už zmizelo jen zaoblení boků trupu. Při absenci podkladů je tedy možno v detailech vycházet i z těchto typů.

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 31 říj 2024, 20:28
od Michal Dub
Kapotáž přídě lze myslím omrknout i na sesterské BH-7A, na kterou je fotek celkem dost. Například na levé straně pod výfuky byly čtyři otvory, které se dají najít i na méně kvalitních záběrech BH-7B. Jinak doporučuji ještě opravit tvar závodního čísla 1, jeho základna je širší než špička, a zobáček je také užší, za mě je to dost vidět. A souhlas, že mi není známo foto, kde by závodní čísla byla na horní ploše křídla. Kdybys potřeboval, tak mi napiš, pošlu Ti fotky z publikace Jakab ve formátu, v jakém šla do tisku, tedy 600 DPI.

048_Avia_1.jpg

Re: Avia BH-7B, 1:72, Airmastr

PříspěvekNapsal: 31 říj 2024, 21:05
od sedan1
Co jsou ty tmavé konce vzpěr křídel? A také V-vzpěry podvozku? Vypadá to jako oplechování ukotvení vzpěr. Zlepšení aerodynamiky?
Moc pěkná fotka, ještě jsem ji neviděl.