Před dvěma lety jsem si na ModelBrnu koupil tuhle novinku od Brengunu s tím,
že to bude pohodová odpočinková stavba.
Ani jsem neměl v úmyslu sem stavbu dávat, protože jsem nečekal žádné problémy,
když Robertovi Blaschkemu jeho předloha tak pěkně seděla.
No plná pohodovka to není, tak jsem se rozhodl nějaké postřehy sem dát, abyste si další mohli upravit postup stavby.
Jak už psali jinde, tak je krabička maličká - ona ta stíhačka je v reálu také takový malý "Špaček".
Ale obsah mě svojí detailní propracovaností detailů velmi příjemně překvapil.
Postupem doby se ze mě stal interiérový maniak a tak jsem se rozhodl i tento celkem
detailní interiér vylepšit. Opravil jsem přepážku za sedadlem, která byla plátěná s otvory v rozích,
udělal znovu vnitřní konstrukci a připravil osazení táhel křidélek.
Je potřeba si pohrát s osazením kulometů a s táhly pro jejich natažení z kokpitu.
Na první dobrou je tam nedostanete. Rozhodl jsem se pro verzi,
kdy nebyly kulomety v zadní části kapotované (jak je to ve Kbelích).
Slepil jsem poloviny trupu a narazil na první problém - v zadní části je je jedna polovina o cca 1mm delší.
Nic, co by smirek nezvládl. Ale nevšiml jsem si, že posunutý je i nálitek pro výškovku.
To jsem zjistil, až při vrtání děr pro jehly na zpevnění. Tady je vidět, o kolik jsem musel jehlu posunout.
Jehly jsem dal do spojů křídla s trupem, výškovky i směrovky.
Na spodku trupu nejsou (asi z technologických důvodů) žádné detaily. Ty jsem doryl jak pod kokpitem, tak i v ocasní části.
Výškovka i směrovka mají příliš silnou odtokovou hranu - sbroušeno.
Výškovku jsem rozřezal, protože na většině fotografií je v potlačené poloze.
A trošku jsem zkoumal konstrukci křídla, protože mě nebyly jasné funkce těch tří výstupků ve středu.
Nakonec jsem je odstranil a na spodek doplnil spádové nádrže.
Podle popisu má být jen vlevo (kvůli výfukům), ale v plánech i na fotkách vidím malou i vpravo.
Nad křídlo by mělo vystupovat jen odvětrání - to nějak ještě vystopuji a dodělám.