Asi mi z toho Covidu definitivně hráblo a sáhl jsem do kitníku pro jednu z největších krabic. Došlo na Waco CG-4A neboli Hadrian, nasazený v našel letectvu jako NK4. Základ je jasný, letitý model od Italeri. Myslel jsem, že to bude sice velké, ale rychlé. No dopadlo to jako obvykle. Na naše NK4 znám jen dva snímky, jeden letecký, kde je pouze rozeznatelná silueta na jednom z pražských letišť a druhá naštěstí ukazuje stroj s pořadovým číslem 2 vcelku ostře. Postahoval jsem nějaké podklady a zjistil, že není Waco jako Waco. Ta naše pocházela z výrobního roku 1945, zatímco model ukazuje vzhled dřívějších kusů. Z nejpodstatnějších rozdílů je to u našich absence okna ve hřbetě a zjednodušený tvar zádě a instalace protinárazových lyží pana Coreye pod přídí. Že mě čeká doplnění interiérů jsem tušil, že na to zpracuju komplet balení tyček průměru 0.020 už ne a nejhorší zjištění bylo, že mě čeká spousta práce i zvenčí. Italeri si průřez trupu zjednodušila na obdélník po celé délce, kdežto zadní polovina byla mírně klenutá na všech čtyřech stranách. Na hřbetě pak prověšené plátno prochází až ke kabině. No a s dveřmi a okny to taky úplně neklaplo. Přední lichoběžníkové jsou vcelku správně, ale okno umístili do středu, kde ve skutečnosti nebylo. Udělal jsem tedy dveře nové. U zadních se pak vůbec netrefili ani umístěním, ani sklonem, takže zalepit, přetmelit, přesunout.... Momentálně mám hotovou vnitřní konstrukci a čeká mě další vybavení interieru, jako lavice a další drobnosti. Zadní dveře asi nechám otevřené na obou stranách, když už se s tím dělám.
Přílohy
Tak takhle by to mělo nakonec vypadat
Dveře přesunuty
Vnitřek vypucovaný od počinu výrobce a připravený na vlastní tvorbu
Tyčky a pásky, tyčky a pásky
A víc tyček.....
Takhle tam bude vidět skrz kabinu
Úprava zadku - nahoře původní, dole po řezu.
Připravená nová přepážka
Naposledy upravil Pavel Klouček dne 14 pro 2020, 20:09, celkově upraveno 1
Pavle, na coronavir je prý zatím nejlepší Remdesivir. Ptej se po něm, ale pospěš si. Prý v ČR dochází zásoby a novou dodávku zatím nemají. Až budeš fit, tak si přjď vybrat do mého kitníku. Určitě si vybereš něco snadnějšího . P.S. Máš to pěkné.
Dnes se hlavně barvičkovalo, nejdřív pistolí základ - plátno a pak hlavně štětec a následně olejovky na dřevo. Přibyla ještě opěradla lavic a třináctá sklápěcí sedačka u levých dveří. Teď to ještě musím přelakovat a zapustit trochu washe, pak pásy k sedačkám a mělo by být připraveno k zaklapnutí trupu.
Honza Hammer Spíše sběratel krabiček, ale občas si také něco slepím. Před časem jsem se zamiloval do veletuctů. Ale největší celoživotní modelářskou láskou je Hawker Hurricane.
Dokončeno 2024: (2) Miles Sparrowhawk, Churchill Mk.VII Crocodile Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936. WALKAROUNDY!!!
Pánové díky. Trup se podařilo zavřít už včera a teď přijde asi to pravé maso. Zrovna tady, kde by se hodila síla výlisků ala Frog, aby se dalo opracovat zvnějšku do požadovaného tvaru a doškrábat plátno, je trup dost tenkostěnný a ještě se na horní a spodní straně propadá dovnitř. Naštěstí se docela rozumně podařilo dopasovat a dobrousit břicho pod nákladovým prostorem, kde je asi dřevěná deska a tudíž opravdu rovná plocha. Zbytek vršku a spodku jsem jakš takš strhl do roviny a nalepil přidanou hmotu, ze které začnu tvořit po vytvrdnutí vnější tvary. Uvidím zda to bude stačit na vše, nebo jen na základní tvar a přijdou navrch ještě proužky k dotmelení na průvěs plátna. Až podle výsledku mě stejný postup čeká na bocích od dveří dozadu.
Nalepené vrstvy jsem průběžně nahrubo opracovával do základního průřezu, aby mohly řádně vytvrdnout a teď už třetí večer můj stůl po čase vypadá jako na prvním obrázku.... Spodek a vršek už má druhou vrstvu surfu a začíná to být koukatelné, boky jsem dodrbal před chvílí a tam budu muset maskovat a pak začít surfem.
Ikea hadr Tak tohle si nenechám ujít. Mám v ho kitníku taky, teď nevím, jestli je dobře, že jsem se stavbou otálel. Já tedy nic otevírat nebudu, asi... Držím palce, Pavle.
Pánové díky za podporu, je potřeba, ono je to opravdu sousto teda... No nic, trup obtesán v základu kolem dokola, první vrstva komplet surfu položena a teď několik kol broušení a tmelení. Povedlo se i zpět usadit kýlovku, samozřejmě po naškrabání povrchu. Přišla tedy řada i na křídla a výškovky. Jednu výškovku jsem zpracoval včera večer, druhá na to teprve čeká. Na fotkách jsou obvykle svěšené dolů, takže se toho budu držet. Při odhadování, kam usadit křídla, jsem se dopracoval k zakótovanému výkresu na Waco a začal přepočítávat. A zde musím vyseknout Italeri poklonu. U VOP rozpětí i hloubka profilu sedí na chlup, šířka trupu taky, u rozpětí jsem naměřil toliko o milimetr na křídle méně, hloubka sedí. Zatím jediná odchylka je v detailech na křídle, kdy křidélko má sice správnou délku, ale je celé o cca 3 mm blíž k trupu. Osobně jsem rozhodnut to nechat tak, protože oprava by dala strašné práce včetně přetvarování koncového oblouku a efekt téměř nulový vzhledem k celkovému rozpětí 35,5 cm. Na levé křídlo jsem naznačil umístění přistávacího reflektoru, na který v modelu zapomněli.