Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ 100 let československého letectví
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zlín Z-226a Akrobat

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 47 • Stránka 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 11:02

Kubouš píše:Ta spára na spodku ocasu má být? Nechce mi náhodou někdo tvrdit, že jsem 6x ten spoj tmelil jak ... :mrgreen:


Jestli myslíš tu spáru před ostruhou, tak ano, tam končí plátěný potah trupu a začíná dvoudílný plechový kryt kolem ostruhy.
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Kubouš » 20 pro 2018, 12:53

Ne, myslím vysloveně tu spáru v místě spoje polovin trupu od hrany křídel až po úroveň VOP.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10992
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 14:11

Kubouš píše:Ne, myslím vysloveně tu spáru v místě spoje polovin trupu od hrany křídel až po úroveň VOP.


Tak tam jsi tmelil dobře...
Přílohy
OK-JLD.jpg
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Kubouš » 20 pro 2018, 14:50

:hurray:
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10992
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Ondřej Škarka » 20 pro 2018, 15:27

Mi to bylo divné, ale hrálo mi to do karet a našel jsem to v tomhle výkrese: :grin:
Co už... možná to zatmelím, snad si vzpomenu...
Přílohy
022d243dc6_53982192_o2.jpg
Dokončeno 2025: (3) HAL Ajeet, TKS-D, Payen PA-22
Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936.
WALKAROUNDY!!!
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondřej Škarka
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 28 zář 2009, 07:54
Bydliště: Kopřivnice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 15:33

On je tam v reále od toho centroplánu k ostruze překližkovej podélník, přes kterej je vypnutý plátno. Rozhodně tam není spára :wink:
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Ondřej Škarka » 20 pro 2018, 15:39

[-o< Máš to našdudované, to se musí uznat =D> (Já tuhle stavbu beru jako hurá akci a jde to vidět - nepředcházelo tomu žádné prostudování reálného stroje, prostě jsem vzal krabicu z komínku a řekl si, jdu do toho pro radost :D ) Ale stydím se, ještě se donutím vyrobit vlečné zařízení za ostruhu a ostruhu taky poupravím aby odpovídala trochu reálu. Tu modrošedou v interiéru jsem mohl taky udělat světlejší, ale fotku jsem si našel až po nabarvení... no a tak je to se mnou... :nuts:
Dokončeno 2025: (3) HAL Ajeet, TKS-D, Payen PA-22
Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936.
WALKAROUNDY!!!
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondřej Škarka
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 28 zář 2009, 07:54
Bydliště: Kopřivnice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 15:52

Ondřej Škarka píše:Máš to našdudované, to se musí uznat =D>


Co se týká Trenérů, tak docela jo, hold musím... :wink:

Pak se Ti občas stane, že místo do hospy na škopek jdeš do garáže, občas tam řežeš, brousíš, svařuješ, stříkáš, spojuješ a pak se tam nehneš... :-D
Přílohy
IMG_6697.jpg
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 16:00

Pavel Šenk píše:
Ondřej Škarka píše:...ještě se donutím vyrobit vlečné zařízení za ostruhu...


Tož pro akrobata asi ne, Ondro... :roll:


Přesně tak, vlečné na původního Akrobata nepatří 8-)
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod vilda » 20 pro 2018, 18:18

Jakou konkkrétní mašinu stavíš ?
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 18:28

vilda píše:Jakou konkkrétní mašinu stavíš ?


Jestli jsem to dobře pochopil, tak Ondra staví původní OK-KMA z roku 1964.
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Ondřej Škarka » 20 pro 2018, 19:25

Tohle není ona? (Ano, OK-KMA)
Přílohy
akronat3skup.jpg
1405532-large.jpg
Dokončeno 2025: (3) HAL Ajeet, TKS-D, Payen PA-22
Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936.
WALKAROUNDY!!!
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondřej Škarka
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 28 zář 2009, 07:54
Bydliště: Kopřivnice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 20 pro 2018, 22:54

Ondřej Škarka píše:Tohle není ona? (Ano, OK-KMA)


Jasně, je to ona, fotky z roku 1957, kdy létal u HAO a měl ještě i ono zmiňované vlečné zařízení. Od roku 1960 s ním ale létala naše repre v akro a většina nepotřebných dílů včetně vlečného šly dolů, naopak ale OK-KMA už pro I. MSLA v Bratislavě dostala bačkory...

Nakonec je ale všechno jinak. Na Lockheed Trophy 1964 létala bez obojího, ale už jako Z-226AS Akrobat Special a prokazatelně v naprosto jiných barvách, než je uvedeno v návodu.

Pan Polc nás zase tak nějak tahá za nos... :( :x :roll:

123155308.jpg
123155308.jpg (66.97 KiB) Zobrazeno 4361 krát


Tady je fotka z archivu VHÚ, zjevně je to naprosto původní podoba áčkových Akrobatů...

Z-226A_1.jpg

Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Ondřej Škarka » 21 pro 2018, 17:09

Jeeeeej, tak super, díky moc za objasnění. Zajímám se spíš o britské civilní závody během "Golden Age of Aviation" takže tohle je pro mě nové pole působnosti. Ale je fajn, že to aspoň nemusím vyrábět. Něco jsem slyšel, že to schéma zbarvení je špatně, ale moc jsem se o to více nezajímal...
Takže díky! ;-I
Dokončeno 2025: (3) HAL Ajeet, TKS-D, Payen PA-22
Don't touch a single thing. — "Mutt" Summers's comment from the cockpit of the K5054 after maiden flight, 5th March 1936.
WALKAROUNDY!!!
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondřej Škarka
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 28 zář 2009, 07:54
Bydliště: Kopřivnice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-226a Akrobat

Příspěvekod Samosseto » 23 pro 2018, 11:10

Dva dny koukám na fotky Akrobatů a už mi jde z toho hlava kolem... :)

Nicméně jsem z toho všeho vydedukoval zhruba tohle :

První Akrobat OK-KMA výrobní číslo 01-08 měl podvozková kola bez bačkor, dostal vlečné zařízení ( Moravan chtěl zajisté vyzkoušet, kolik dá 558 kg těžký Akrobat ve vleku ) a měl dozadu odsouvatelný kryt kabiny. V této podobě se KMA účastnil např. závodů Lockheed Trophy 1957 a ještě i Mistrovství ČSSR 1959.

V roce 1960 pak létal s odstraněným vlečným zařízením a stále bez bačkor, např. na Mistrovství republiky v Brně.

V srpnu 1960 na prvním Mistrovství světa v letecké akrobacii v Bratislavě létal už s bačkorama a stejnou podobu měl i o rok později na Lockheed Trophy 1961.

Potom byly bačkory opět odstraněny a bylo modifikováno zbarvení letounu (malá imatrikulace jen na SOP, upravené modré doplňky).

V roce 1963 byl přestavěn na verzi AS se stavitelnou vrtulí včetně nového do boku odklápěného krytu kabiny a dostal i nové atraktivní zbarvení, v této podobě na něm Juraj Šouc vyhrál Lockheed Trophy 1964.

V polovině 70. let přestavěn zpět na verzi A a dolétal jako vlečný v celostříbrném zbarvení s červenými doplňky.

Po předání do LM Kbely ho Aerotechnik Kunovice upravil přibližně do podoby původního Akrobatu kolem roku 1960, zůstal mu však novější odklápěcí kryt kabiny, takže se dá říci, že j podobě, jak je ve Kbelích vystaven, nikdy nelétal.

Ještě jsem si všiml pár detailů jako je třeba z kabiny stavitelný trim směrovky, který dvoumístné Z-226 nemají, nebo oválná zásuvka kabelu vnějšího zdroje na pravé straně trupu za kabinou, tak jako je mají Z-526...
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 47 • Stránka 2 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na 100 let československého letectví

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY