Podlážky v prostoru posádky Š.16 nebyly dřevěné, ale byly z tehdy hojně užívaného vlnitého plechu. Snad to na té fotce bude aspoň trochu znát, nemám po ruce fotku v lepší kvalitě. A také je dobré si udělat jasno, jaký Š.16 se vlastně staví. Je viditelný rozdíl (například v konstrukci křídla), zda se jedná o Š.16, nebo o ŠB.16 a nebo o dodatečně přestavěný Š-16 na ŠB.16.
No, já začínám mít obavu,že když si udĕlám jasno,tak zjistím,že je špatnĕ vše .Jak jsem již psal,pro mĕ to zůstává krabičkou,předělávat to nehodlám.Tak dlouhej můj život není .Pokud si ten interiér nĕkdo u výrobce stavebnice vymyslel,je to jen jeho/jejich vizitkou.Jedeme dál.p
To bylo míněno obecně, pro ty, kteří by tento letoun zvažovali stavět víc než jen z krabičky. Š.16 je po všech stránkách nejednoduchý letoun a velké téma, které ještě teprve čeká na důkladnější probádání a zpracování. Tragický už je jen zmatek ve výrobních číslech, kdy letouny řady Š.16 mají stejná výrobní čísla jako letouny řady ŠB.16. V momentě, kdy se mnohé Š.16 přestavěly na ŠB.16 (přestavba navíc neproběhla důsledně na standard původních ŠB.16 z výroby), vznikla duplicita, tedy rázem tu byly dvojice odlišných letounů shodného označení a shodných výrobních čísel..., což představuje neuvěřitelný rébus při luštění dobových fotografií.
Interiér v předmětném modelu si výrobce zjevně zjednodušil až do naprosté krajnosti a v řadě detailů asi i vymyslel. Skutečný interiér byl poplatný složitosti konstrukce letounu a době jeho provozu.
Včera jsem navštívil E-Day abych se podíval jak se stavějí éra z doby plátna a dřeva jinde.Odjel jsem domů docela smutný z toho,že takhle to fakt asi nikdy nedám .Ale co,dyť o to ani tak nejde.... Dneska jsem upravil obě palubky,tím,že jsem je dle návodu zmenšil aby se vešly do "klece".Přístroje jsem zhotovil oproti návodu tak,že jsem nalepil palubky na bílou samolepku,přestříkal černou barvou.Tu jsem následně sloupl a jednotlivé budíky/číselníky vyškrábal skalpelem a něco domaloval.Zaskleno přelepením čirou izolepou.Naprosto primitivní způsob,ale docela to vypadá v pohodě (fotky jsou dost velké),oko to nevidí .Vše vlepenou do "klece" a opět několikrát zapasováno nasucho do trupu.PAvel
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Jo jo,je to hnusná krabice a jedu jedu ! Dneska jsem si máknul,abych kokpit dokončil.Takže,doplnil jsem pásy z přebytků od HGW a na ně dodělal samodomo přezky z drátu.Dosadil jsem knipl a držák se zásobníky na munici pro zadní "dvojče".Pak následovala už jen nějaká droboť a nyní je vše připraveno na uzavření trupu,kde vlastně toho zas až tolik vidět nebude.Musím říct,že tuhle část jsem si opravdu užil,byť ten interier asi není úplně košér. No,čeká mě slepení obou polovin.Poprvé budu lepit laminátové díly.Koupil jsem lepidlo od HpH tak jsem zvědav jak to půjde,zkušenost zatím žádnou s tímto typem lepení nemám.Tak zase příště.Pavel
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Tak jsem slepil trup.Použil jsem k tomu dousložkové epoxidové lepidlo od HpH.No a musím říct,že to docela dost drží,je to poměrně dost tvrdé na broušení atd. Celej dnešek jsem jen tmelil a brousil.Trup byl v místě spojů do tvaru "srdcce" tudíž je dost co rovnat.Přišel jsem tím o poměrně dost detailů na povrchu a to není dobré,páč to nebudu umět dost dobře opravit.Uvidíme,jedu zatím dál.Pavel
Dnes nastal okamžik,kterého jsem se vlastně už při koupi modelu obával.A to sice znázornění prolisů na motorovém krytu.Výrobce to řeší maskama,které se nalepí ve dvou vrstvách na sebe a po nastříkání surfaceru a sejmutí by měly výdechy zůstat na povrchu.Jak to dopadlo v mém podání se můžete pokochat na přiložené fotce.A to jsem tomu věnoval skoro celej den a vše fakt pečlivě připravil atd.Navíc páska ze které jsou masky vyrobeny mi zanechala na povrchu dost lepidla,které se následně docela špatně odstraňuje.Suma sumárum,tudy cesta nevede (teda alespoň pro mně ne) a nevim co s tím.To je asi konečná .PAvel
Pavle, chce to lept. Rozhodně. Odleptat tloušťku větracího prolisu a ten pak protlačit na měkké gumě nějakým kulatým hrotem (průpiskou). Tady by byl ideální pomocník Laco Hančár - jako konstruktér leptů je fenomenální!
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."