Stránka 1 z 4

L-410T Turbolet AZ 1/72 FOTKY

PříspěvekNapsal: 19 led 2018, 22:07
od Jouza
Tak se tedy přidám. Stavebnici jsem pořídil v Kopřivnici na Pohárech už tak před 3mi lety a dozrávala mi v kitníku. Je to náhoda, že na něj došlo, ale otevřel jsem skříň a oko padlo na AZ. Zrovna jsem dorazil Jaguara Gr.1 ze zálivu, tak si teď dám něco bližšího. Doslova. Budu mít stroj čísla 1134, který část své kariéry odlétal tady kousek za humny, u 1. Smíšeného leteckého dopravního pluku v Mošnově, coby člen známé skupiny Szobi. Mé provedení bude ale v NATO kabátku z konce kariéry. To se mi totiž velmi líbí. Je to můj první vícemotorák snad od základky (a éry dopravních PLASTIKARTŮ 1/100 :lol: ) Doufám, že ho moc nezprzním, stále se učím. Tož tak.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 22 led 2018, 12:04
od Jouza
Tak pomalu začínám. Začišťuji trup, VOP, křídla. První poznatek: Abych mohl k sobě slepit obě poloviny dělených ocasních ploch, musím vnitřky zbrousit. Vyklenutí (kvůli profilu) je příliš velké, konce pak odstávaly. A jeden otazník: V trupu je naznačena přepážka oddělující pilotní prostor od kabiny cestujících. Jelikož jsem absolvoval "let" na trenažéru v reálné kabině Turbíka UVP Mošnově (výborný zážitek), vím, že je tvořena panelem mezi sedačkami. Krajní průchody(ale spíš průlezy :lol: ) pro piloty jsou otevřené nebo uzavíratelné nějakými dvířky- jak to má AZ? To bych je totiž odřezal.
Plus jedna malá fotečka kabiny z trenažéru.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 22 led 2018, 12:36
od Kubouš
Pokud nebudeš dělat otevřená zadní vrata, tak se na nějakou přepážku můžeš v klidu vyprdnout, to samé interiér. Přes to zasklení tam toho stejně není moc vidět. Navíc jestli děláš českou mašinu z krabice, tak ta je ve výsadkové úpravě a nemusíš se tak patlat se sedadly pro cestující. Já to vyřešil tak, že jsem z těch sedadel vykrouhal cosi jako lavice pro sezení. S výsadkovou variantou je navíc spojen ten problém, že má velká zadní vrata. Ty sice zatmelíš přebytečné linky paneláže, ale okno přesuneš na střed jen řezáním. Já se na to u svého turbíka vykašlal, moc řezničiny.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 22 led 2018, 14:56
od Jouza
Díky Kubouši, každé info dobré. Zadní vrátka nechám určitě zavřená (:) No, sedačky vevnitř- mám v práci kolegu, který před léty za soudruhů pracoval na Mošnově jako technik draků na dopravácích a mimo jiné pracoval i na "mé" 1134. Bohužel si nevybavuje přesně, jak to měl konkrétní kousek uvnitř. Ani fotečky nenašel :-k Tvrdil ale, že naházet/vyházet sedačky nebyl problém. Jen pro formu, je to tedy tak, že výsadkové Turbíky měli jen lavice podélně, zatímco "dopravní" měli sedačky 2+1?

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 22 led 2018, 16:27
od Kubouš
V té podobě co je v krabičce určitě lavice, žádné sedačky. Jak jsem psal, spolu se sesterskou 1132 byl až do odstavení používán pro výsadky. Někde tady mám i stavěcí téma. Máš výhodu v tom, že to je UVP a nemusíš dodělávat pár drobností pro UVP-E. Nicméně určitě se koukni na předělání zasklení, aspoň co se těch boulí vedle kabiny týče. Pěkný návod na to udělal ve stavební recenzi Travis, podle něj jsem to dělal i já. http://modelweb.modelforum.cz/2014/05/1 ... -az-model/

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 22 led 2018, 17:15
od Jouza
Jo jo, Travisovu recenzi na MW jsem už četl. Právě že chci od něj opisovat.
Dnes slepeny obě křídla. Bez komplikací. Není co fotit. :|

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 25 led 2018, 08:06
od Martin Janoušek
Jo další Turbolet (:) Rád budu sledovat. Taky zrovna stavím téčko, ale ve čtvrtce.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 25 led 2018, 08:25
od Jouza
Pokračuji po malých krůčcích. Slepil jsem podvozkové "gondoly", jak psal Kubouš ve své stavbě, jejich lícování s trupem při přiložení "na sucho" je tedy zajímavé... Při diskuzi s tím mým kolegou z práce zjišťuji plno zajímavých, mně neznámých detailů z provozu Trabantů. Potichu se mi do hlavy vkrádá myšlenka na stvoření 1134 v její první barevné podobě- neb jsem ji zatím takto jako model neviděl. k tomu musím ovšem najít schéma rozmístění kamuf. polí a sehnat bar. výsost. znaky, číslo bych snad použil z aršíku, myslím, že tam je jeden pár šedých a jeden pár černošedých, znaky by mohl poskytnout můj archív. No, uvidím.
To Martin Janoušek- díky za zájem, ale upozorňuji, že asi nedosáhnu kvalit těch dřívějších staveb od Travise i Kubouše (:)

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 25 led 2018, 08:46
od L.Musil
Prvni camo ta co byla jeste v modelu Gavia? Ta se mi taky libi, a predpokladam ze byly pouzity stejne odstiny jako na Albatrosech?

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 25 led 2018, 11:56
od Jouza
Já myslím, když porovnávám fotky (to je vždy ošidné), že to jsou stejné odstíny, jako na našich posledních Albatrosech. Minimálně ta tmavě zelená.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 25 led 2018, 12:30
od Martin Janoušek
Určitě jsou to stejné barvy s Albatrosy. A je to pěkná "pakárna" namíchat tu světle hnědou. Kdybych neměl originál krytku, tak bych nevěřil kolik je v té "hnědé" zelené barvy. A v Gavii v prvním vydání bylo toto schéma.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 25 led 2018, 12:33
od kansas1
SZ

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2018, 10:35
od Jouza
Po odmlce malé pokračování. Doposud jsem nepracoval s odlévanými díly, tím méně s nahrazováním původních. Včera jsem ale sebral odvahu, koupil potřebné lepidlo (bude OK pro slepení plastu a PU dílu??), vrtačku, kotouč a řízl do čumáku. Původní vypadá opravdu divně. Když už jsem dělal binec, tak jsem to odvrtal, bude se ládovat závažím :lol: Po sesazení nasucho to docela pasuje (:) , trošku tu a tam přibrousím, něco dotmelím. Jinak nic dalšího. Budu dávat dokupy interiér, ale času po praci a hlavně sil se nedostává. Mám v plánu nahradit sedačky lavicemi. Výsadkové dveře a úprava zasklení? Uvidím- podle situace. Co se kabátku týká, přiklání se to spíše k NATO kamufláži, pro staré zbarvení se mi nedostává pohledů na horní plochy a obtisky dodatečných Tatra nálepek atd... zatím...

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2018, 16:13
od Kubouš
Obyčejný vteřiňák z trafiky bohatě stačí.

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2018, 16:45
od L.Musil
Jak píše Kubouš, vteřiňák za dvacku. Ještě je dobrý aktivátor ve spreji. Po zalití tím vteřiňákem to stříknout aktivátorem a je to do minutky tvrdé a hned lze brousit.