Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ 100 let československého letectví
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 43 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Milan Holzapfel » 02 črc 2018, 21:07

driver306 píše:
Jan_K píše:Jen pro zajímavost, Ba-222 nakonec létala bez kapoty, na směrovce čáp, na přídi Goofy.

A nejsou to fotky Ba-122? Označení OK-AVE měla právě "122", je to ta z muzea ve Kbelích.

Jenomže stroj na fotkách nemá imatrikulaci OK-AVE ale OK-AVB a je to Avia B-222.1
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5413
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Pavel Klouček » 02 črc 2018, 21:51

Milane dovolil bych si tě poopravit. Stroj s imatrikulací OK-AVB je snad BA.222. Na plné velikosti obrázku z ČTK je vidět, že skutečně výrobní číslo nese písmena BA, ale na 222 to zase tak moc nevypadá. Zítra mohu hodit detail. Teď alespoň monografie z Modeláře se slušným výkresem a zřejmě nesmysly v textu a jednoznačná fotka na OK-AVB.
Přílohy
B2220001.jpg
B2220002.jpg
B2220003.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7450
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Pavel Klouček » 02 črc 2018, 22:02

Tak jsem prorazil do archivu ČTK i z domova a posílám detail výrobního čísla stroje OK-AVB.
Přílohy
BA222 det.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7450
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Milan Holzapfel » 02 črc 2018, 22:27

Díky máš pravdu. Já vycházel z databaze imtrikulací http://www.cs-letectvi.cz/imatrikulace/ ... vb-id-b500
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5413
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Honza Knetl » 03 črc 2018, 06:11

Tak tohle téma mě samozřejmě zajímá, to budu sledovat.

Víťo, už jsi vymyslel, jak s tou výškovkou? Já jen že bych to řešení docela opsal... :)

David Hényk píše:Procházel jsem všechny témata k rodině Avií 122 tady na fóru a narazil jsem na zmínku, že 222 měla kulatější průřez trupu, tak aby plynule navazoval na kryt motoru. Na těch fotkách, kde je bez krytu, mi to ale příjde jako klasický 122 trup. Nebo došlo k výměně trupu? Má v tom někdo jasno? Já teda ne :lol:

Davo, podle mě kulatější je, ale co jsem to zatím zkusmo dával dohromady, tak úplně přesně to na ten kryt nevychází. Myslím, že to odpovídá podkladům, které sem dával Pavel Klouček.

David Hényk píše:Pokud si vybavuju dobře, tak v návodu je to zobrazeno a je tam, že máš nalepit i ten díl pasující zezadu na motor, ale to rozhodně nepůjde kvůli nesedícímu profilu.

Teď jsi mě trochu znervóznil... jaký díl myslíš?

David Hényk píše:Usoudil jsem, že motor nalepím natupo na čelo trupu a kryt motoru bude držet na motoru

Počítám s tím úplně stejně. Jen ten motor i ten kryt mají asi opravdu měřítkový rozměr, takže vnitřní průměr krytu vychází kvůli síle materiálu menší než průměr motoru. Bude asi potřeba brousit.
Hotovo 2017: Cierva C.30A Norsko, Cierva C.30A Jugoslávie, Bü-131D Chorvatsko Bü-131A Maďarsko
Hotovo 2018: Messerschmitt Me 609, Bloch MB-151
Uživatelský avatar
Honza Knetl
 
Příspěvky: 1815
Registrován: 26 říj 2005, 12:11
Bydliště: Štěkeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Víťa Výmola » 03 črc 2018, 08:34

Honza Knetl píše:Tak tohle téma mě samozřejmě zajímá, to budu sledovat.
Víťo, už jsi vymyslel, jak s tou výškovkou? Já jen že bych to řešení docela opsal... :)

Já to tvoje budu sledovat taky. A vzhledem k tomu, jak pomalu modelařím, tak přiučovat se budu spíš já.

Momentální plán s výškovkou je nesunout do štěrbiny v trupu plastovou destičku, zabrousit ji do ztracena a teprve na ni pak lepit výškovky. S nějakým usazovacím kolíčkem. Snad má ten resinový trup stejný úhel boků jako ten plastový, aby to vycházelo.
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM

Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)

Na stole: Avro Vulcan (Airfix 1/72), Zlín Z-181 (KP 1/720, leccos dalšího v šuplíku
Letos dokončeno: SPAD 510 (Azur 1/72)
Mimo jiné dokončeno: I-16 (1/72, ICM), MiG-3 (1/72, Hobbyboss), P-51 Nooky Booky (1/72, Tamiya)
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4142
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Víťa Výmola » 03 črc 2018, 08:39

Včera jsem jenom odřezával a začisťoval trup. Zkusmo jsem pak na něj nasadil oplechování usazení motoru (ne kryt!) s výsledkem, že to teda ani náhodou. Rozdíl je tak velký, že to tak ani nemohlo být zamýšleno. Nicméně k přilepení motoru k trupu by to posloužit mohlo, vzniklý schod bude schovaný za válci, výfuky a pod krytem.
Tady jsem naskenoval návod z mé stavebnice, pouze vnitřní strany. První strana je text, zadní schéma výpletů. O osazení motoru tam opravdu nic nemám:
navod.jpg

BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM

Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)

Na stole: Avro Vulcan (Airfix 1/72), Zlín Z-181 (KP 1/720, leccos dalšího v šuplíku
Letos dokončeno: SPAD 510 (Azur 1/72)
Mimo jiné dokončeno: I-16 (1/72, ICM), MiG-3 (1/72, Hobbyboss), P-51 Nooky Booky (1/72, Tamiya)
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4142
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod David Hényk » 03 črc 2018, 09:00

Přesně o tom jsem mluvil. Je to díl 14 do kterého by měl sednout motor a na tento díl se pak lepí přední kryt díl 16. Jenže tu čtrnáctku nedostanete na trup tak aby to lícovalo. Takže jedině jak píše Víťa, použít ho jako lože.
Obrázek

HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
David Hényk
 
Příspěvky: 6320
Registrován: 04 led 2007, 14:12
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod zbyna » 03 črc 2018, 12:41

Pavel Klouček píše:Tak jsem prorazil do archivu ČTK i z domova a posílám detail výrobního čísla stroje OK-AVB.
,
To ale Pavle nevypadá na OK-AVB, ta Avia na snímku ČTK má evidentně stupněné křídla, jako Bš-122, což AVB nemá...
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Pavel Klouček » 03 črc 2018, 13:48

Nojo Zbyňo, máš naprostou pravdu! Tak je v tom ještě větší bordel, než jsme doufali. Nicméně OK-AVB je v rejstříku opravdu zapsaná jako Ba-222 v.č.1. A aby se to pletlo ještě víc, AVB byla i B-422. A třeba B-322 měla na trupu výrobní číslo tuším B 122.47. Zapátral jsem a na tu tajemnou z leteckého dne jsem vyhrábl ještě jednu letovou fotku. Vypadá to, že má opravdu asi malou směrovku, tudíž by mohlo skutečně jít o něco ve smyslu Bš-122.
Přílohy
B122 let den.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7450
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod David Hényk » 03 črc 2018, 13:58

Už začínám chápat, proč nevyšla ta knížka.
Obrázek

HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
David Hényk
 
Příspěvky: 6320
Registrován: 04 led 2007, 14:12
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Pavel Klouček » 03 črc 2018, 18:24

A já stále tiše doufám, že se tu brzo zjeví Pepa Studený, otcovsky nás vytahá za ucho co to tu plácáme a pak nám to vysvětlí ... :wink:
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7450
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Josef Studený » 03 črc 2018, 19:58

Pavle, Tvoje důvěra mě sice těší, ale obávám se, že na 100% už nám to nevysvětlí nikdo. V ničem není takový svinčík, jako v akrobatických Aviích. A co chceš vlastně vysvětlit? Avia 222 byla jen jedna. Postupně přestavovaná. Kdy byla zrovna B-222 a kdy BA-222 /a jestli vůbec/ není ani podstatné. V knize letů je v drtivé většině psaná jen jako B-222. Označení BA-222 jsem tam našel jen dvakrát /pokud jsem se nepřehlédl/. A to si myslím, že se zapisovatel prostě spletl. V tom množství zápisů se spoustou BA-122 by to nebylo nic divného. To, že v rejstříku je stroj uveden jako Ba-122.1, nic neznamená. Tak neskutečný počet chyb /a děr/, jako má prvorepublikový rejstřík, se hned tak nevidí. Zápis byl proveden 15.7.1938 a důvodem byl určitě plánovaný odlet Košaře na předvádění do Jugoslávie. Tam stroj bez imatrikulace přeletět nemohl /snímky z předvádění v Jugoslávii sem vložil Jan_K /. Košařův odlet 29.8.1938, je ale ve fabrické knize letů opět psán jako B-222. Mimochodem, je to poslední zápis typu 222 v knize letů. Avia se potřebovala stroje zbavit a tak byl jednoduše přestavěn /či spíše přepsán/ na Ba-122. Vzhledově odpovídá Ba-122.45, který byl později prodán do Bulharska.
Na tom snímku, který si ČTK označila jako B-222_Nár. let. závody_13.10.1937 /a který sem vložil vrazel/, je ale určitě první provedení /tedy na snímku ten druhý stroj v pořadí/, tzn. B-222. Záhadou je to první éro. Jak správně postřehl zbyňa, má všechny znaky stroje Bš-122. Jen motor neodpovídá. Všechny Bš-122, by podle knihy letů, měly mít motor Castor. Tady to nesouhlasí. Takže …?
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod zbyna » 03 črc 2018, 23:35

Předpokládám že je to Avia Bš-322, tak je označena na stránkách ČTK a píše se o ní i v odkaze níže.
"Dva kusy Bš-122 daly vzniknout variantám značeným Bš-322 a B-322. Typ Bš-322 byl poháněn motorem Rk-17 a měl kapotovaná kola."
http://www.vinar.cz/mitte/b122.htm
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Další Avia B.222.1 (1/72 RS Models)

Příspěvekod Pavel Klouček » 04 črc 2018, 07:55

Super objev Zbyňo! To vypadá na trefu do černého.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7450
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 43 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na 100 let československého letectví

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY