Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ 100 let československého letectví
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Letov Š-20 Kovozávody 1/72 - HOTOVO

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 82 • Stránka 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod StandaK » 08 bře 2018, 08:58

podvozek
Přílohy
IMG_3.JPG
StandaK
 
Příspěvky: 228
Registrován: 07 bře 2012, 13:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod StandaK » 08 bře 2018, 09:01

a pro zajímavost zástavba motoru

jinak co se zbarvení sériových Š.20 týče, fotograficky jsou doloženy čs kokardy na spodních plochách křídla prakticky výhradně s modrým (!) lemem. S červeným nikoliv...
Přílohy
IMG_4.JPG
StandaK
 
Příspěvky: 228
Registrován: 07 bře 2012, 13:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod vrazel » 08 bře 2018, 10:02

Tohle parádní dokumentace. Moc díky!
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod Robert Blaschke » 08 bře 2018, 18:41

Tá nízka poloha tej prístrojovky je proste neuveriteľná. Už ste niekedy videli niečo podobné na inom lietadle?

Tieto fotky bez poťahu bývajú zväčša z prototypovej stavby. Zostalo to tak aj v sériovom vyhotovení? Piloti sa nesťažovali?.. :roll:
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2768
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod Pavel Klouček » 08 bře 2018, 20:09

Zase při téhle poloze přístrojovky na ní mělo šanci dopadat alespoň nějaké světlo výřezem pro pilota.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7451
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod vrazel » 09 bře 2018, 07:14

Robert Blaschke píše:Tá nízka poloha tej prístrojovky je proste neuveriteľná. Už ste niekedy videli niečo podobné na inom lietadle?

Tieto fotky bez poťahu bývajú zväčša z prototypovej stavby. Zostalo to tak aj v sériovom vyhotovení? Piloti sa nesťažovali?.. :roll:

Ta nízká poloha je podle mě nutná kvůli přístupu ke dvířkům ve schránce na náboje.
Kdyby byla výš, tak by se musela při doplňování nábojů nějak vyklápět nebo demontovat.
Mě to přijde celkem k vnitřnímu uspořádání logické.
Navíc měl pilot i jednoduchý přístup k závěrům kulometů, kdyby se zasekly.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod StandaK » 09 bře 2018, 08:46

Tak to není zase tak úplně pravda, viz foto neozbrojené Š-21, která žádné schrány v těch místech neměla. Toto zvláštní umístění palubní desky měly všechny Š.20 a Š.21, a nepochybně z těch důvodů, které uvádí Pavel, prostě v této poloze na to pilot viděl nejlépe. Nebylo to ojedinělé řešení, podobně to měla i Škoda D.1.
Přílohy
2.jpg
StandaK
 
Příspěvky: 228
Registrován: 07 bře 2012, 13:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod vrazel » 12 bře 2018, 18:40

Dodělal jsem kokpit a vnitřní konstrukci trupu.
Nakonec je toho míň, než jsem si myslel, protože přes otvor kokpitu toho zase tak moc vidět nebude.
Například nárdž, i když je krásně žlutá, je úplně skrytá a tak tam hold nebude.
Z kulometů je naznačená jen zadní část. Vnitřek trupu jsem vybrousil tak, že skoro průhledná, ale díky tomu se tam všechno v pohodě vešlo.
Pásy ze sedadla jsem odpreparoval a budu dělat nové z tamiya pásky.
No a hurá na barvení :P
9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod Robert Blaschke » 12 bře 2018, 18:47

Pekný "upgrade".
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2768
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod StandaK » 13 bře 2018, 09:34

Pěkné, moc pěkné....
Jedna nepříjemnost pro další postup ve stavbě. Dolní křídlo nemá správné rozpětí, je příliš krátké a je to na hotovém modelu bohužel vidět. Za základ stavebnice byl použit výkres z knihy Československá letadla 1. a tam je spodní křídlo špatně. Oprava vzhledem ke konstrukci stavebnice není náročná, stačí spodní křídlo přeříznout uprostřed a nastavit, nastavovaná část pak zůstane skryta v trupu. Je na zvážení, zda to podstoupit, jedná se skoro o centimetr, pokud vím.
StandaK
 
Příspěvky: 228
Registrován: 07 bře 2012, 13:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod vrazel » 13 bře 2018, 10:08

StandaK píše:Pěkné, moc pěkné....
Jedna nepříjemnost pro další postup ve stavbě. Dolní křídlo nemá správné rozpětí, je příliš krátké a je to na hotovém modelu bohužel vidět. Za základ stavebnice byl použit výkres z knihy Československá letadla 1. a tam je spodní křídlo špatně. Oprava vzhledem ke konstrukci stavebnice není náročná, stačí spodní křídlo přeříznout uprostřed a nastavit, nastavovaná část pak zůstane skryta v trupu. Je na zvážení, zda to podstoupit, jedná se skoro o centimetr, pokud vím.

Děkuji za upozornění. Určitě to přeměřím a opravím.
Teď jsem se vrhnul na doplnění portů na směrovce a výškovce. Jo, někde se brousí a někde doplňuje ...
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod standaslechta » 13 bře 2018, 12:29

Neřekl bych že je to tak jednoduchý. Když křídlo nastavím v prostředku znamená převrtat díry pro vzpěry, zub v náběžce u trupu. Uřízl bych koncové oblouky někde za dírama pro vzpěry a nastavil to tam. Někde jsem zaslechl že snad chybí jenom jedno pole mezi žebry.
Uživatelský avatar
standaslechta
 
Příspěvky: 3839
Registrován: 21 pro 2014, 08:40
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod vrazel » 13 bře 2018, 12:43

Já se nejspíš chytnu délky křidélek.
Pokud je bude potřeba prodlužovat, tak křídlo říznu za dírama pro vzpěry.
Pokud ne, tak uprostřed v trupu. Dodělat žebro a upravit zub nebude zas takový problém.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod StandaK » 13 bře 2018, 12:50

Pokud se to řízne uprostřed (což byl mnou realizovaný postup na mém nedostavěném Š.20), tak se křidélko (pokud si pamatuji o jedno žebro) prodloužilo, což znamená u tohoto modelu v praxi pár tahů rycí jehlou a přetmelení několika kratičkých spár. Ten druhý postup je u takto drobného dílu podle mě komplikovanější, protože rázem máme křídlo z pěti kusů, tedy čtyři spoje, které bude nutné začistit. Až budu doma, nafotím, jak to vyšlo u mě. A dám sem i nějakou dokumentaci ke spodnímu křídlu.
StandaK
 
Příspěvky: 228
Registrován: 07 bře 2012, 13:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letov Š-20 Kovozávody 1/72

Příspěvekod standaslechta » 13 bře 2018, 14:34

Jmenovče spoje by byly čtyři. Ale když o tom přemýšlím tak tvůj postup je lepší ono je to křídlo dost tenký.
Uživatelský avatar
standaslechta
 
Příspěvky: 3839
Registrován: 21 pro 2014, 08:40
Bydliště: Pardubice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 82 • Stránka 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na 100 let československého letectví

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY