Stránka 3 z 4

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 16:36
od zbyna
Kryty kol měly v období 1960-62 minimálně OK-KMA a KMB (ta ještě i chvíli po přestavbě na AS v roce 1963). (a snad jsem někde viděl i OK-KMC?).
KMBcolor.jpg

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 17:15
od kvaker
POTK Josef píše:
kvaker píše:Když tomu ještě přidáme vetší průměr kol hlavního podvozku, tak bych chybu u prvního tradičního výrobce plastikových modelů nehledal.


Zdá se, že v KPM starý model Aeroteamu neměli k dispozici, aby mohli kola okopírovat, tak se poohlédlí jinde....

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 18:02
od POTK Josef
mitte píše:Aerodynamické kryty kol měl jen jeden kus?


No, ony "bačkory" jsou v provozu na travnatých letištích dost nepraktické. A proto asi existuje tak málo fotek. "Bačkory" má OK-KMB na snímcích ve výše zmíněném Journalu LHS 1/1991 na str. 17 po přestavbě na verzi AS s kovovou stavitelnou vrtulí V 500 roku 1963 a v novém zbarvení. Viz barevně dole, zde však autor Petr Kolmann namaloval ještě s původní dřevěnou vrtulí.
Počátkem šedesátých let měli "bačkorami" opatřené své jednomístné letouny "Kasperek" i Poláci. Ale ty konstrukčně vycházely ještě z původních dřevěných Zlínů Z-26 (našich C-5).
Bačkory měl i Franta Altner na svém Z-126.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 18:07
od POTK Josef
Pěkná letová fotka OK-KMD Karla Masojídka vyšla i na titulní straně "Letectví", tedy tehdy "krovek" (:)

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 19:55
od zbyna
Ještě jeden Akrobat v bačkorách - Z-226A OK-LLA.
Nevěděl by někdo, kdy přesně byl přestavěn ze své původní dvojmístné podoby?
František Skácelík na něm obsadil 3. místo na MS v Bratislavě v srpnu 1960. Létal už na jednomístném Akrobatu nebo ještě na dvojmístném Trenéru?
LLA1.jpg

LLA2.jpg

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 12 dub 2017, 20:58
od POTK Josef
Albert Orlita ve zmíněném Journalu LHS 1/1991 píše, že v Bratislavě zvítězil L. Bezák na "Téčku", 2. J. Bláha, 3. F. Skácelík, 4. J. Hůlka a 6. Z. Beseda létali s "Áčky". Další naši, 7. J. Stoklasa, 8. L. Trebatický a 9. J. Šouc pak na dvoumístných Z-226T.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 13 dub 2017, 12:45
od zbyna
Ano, mělo by to být asi takto.
Bratislava 60 vysledky.jpg

I tady je vidět celkem 5 jednomístných Akrobatů.
Bratislava60.jpg

Bezák+Bláha
CS_Life_1960.jpg

Krenčová+Lockerová
stadion 1960 ms akro KMC orez.jpg

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 13 dub 2017, 13:10
od Pavel Klouček
Já teda nevím, jestli na tu skupinovou fotku z Bratislavy blbě koukám, ale tam vidím jednomístné akrobaty toliko čtyři. Z kraje OK-KMD a KMA, pak dva dvojmístné a pak následuje KMC a jeden neidentifikovatelný.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 13 dub 2017, 13:58
od zbyna
Pravda, je to trochu chyták, KMB je úplně vpravo v řadě s Jakem 18 a moc z něho opravdu není vidět.
Tady je snad vidět lépe.
Bratislava60 a.jpg

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 17 dub 2017, 07:35
od Samosseto
POTK Josef píše:Bačkory měl i Franta Altner na svém Z-126.


Ale ty bačkory Franty Altnera byly jeho vlastní výroby, tvarově se těm z Akrobatů moc nepodobaly...

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2017, 21:11
od PuCky
POTK Josef píše:
mitte píše:Aerodynamické kryty kol měl jen jeden kus?


No, ony "bačkory" jsou v provozu na travnatých letištích dost nepraktické. A proto asi existuje tak málo fotek. "Bačkory" má OK-KMB na snímcích ve výše zmíněném Journalu LHS 1/1991 na str. 17 po přestavbě na verzi AS s kovovou stavitelnou vrtulí V 500 roku 1963 a v novém zbarvení. Viz barevně dole, zde však autor Petr Kolmann namaloval ještě s původní dřevěnou vrtulí.
Počátkem šedesátých let měli "bačkorami" opatřené své jednomístné letouny "Kasperek" i Poláci. Ale ty konstrukčně vycházely ještě z původních dřevěných Zlínů Z-26 (našich C-5).
Bačkory měl i Franta Altner na svém Z-126.


Ono je tam ešte malý problém páni. A to je sfarbenie hlavného krídla. Dostal som fotky, kde je jasné, že tá červená ide až na nábežné hrany krídla.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 01 čer 2017, 23:19
od POTK Josef
To: PuCky
Ano, červená na horní ploše křídla i VOP u OK-KMB přechází až do poloviny náběžných hran. Na barevném obrázku zmíněné publikace to zřetelné není, ale na fotce to vidět je.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 18:28
od marty23
Dobry den,

stavim Z-226A a chtel bych delat kremovou OK-KMA.Nekdo tady zminoval nejaky problem s obtisky.V cem je problem?

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 20 úno 2018, 16:39
od Samosseto
marty23 píše:Dobry den,

stavim Z-226A a chtel bych delat kremovou OK-KMA.Nekdo tady zminoval nejaky problem s obtisky.V cem je problem?


Dobrý den Marty, Akrobata jsem stavěl s imatrikulací OK-KNW, takže problémy s obtisky u OK-KMA mi nejsou známy, ale mám tím pádem obtisky OK-KMA navíc, takže v případě nějaké katastrofy jsem ochoten je přenechat :wink:

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 21 úno 2018, 20:59
od marty23
To Samosseto:Dekuji Vam za nabidku.Doufam,ze druhe obtisky nebudu potrebovat..:-)