Stránka 1 z 4

Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 12:47
od Luky
Z-226 A OK-KMA

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 12:49
od Luky
Z-226 A OK-KMB

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 12:51
od Luky
Z-226 A OK-KMC

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 12:53
od Luky
Z-226 A OK-KMD

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 12:55
od Luky
Z-226 A OK-KNW

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 13:09
od Pavel Klouček
Tak něco z mých alb.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 13:10
od Pavel Klouček
A druhá várka

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 13:56
od Luky
Díky, ještě zjistit, které stroje měly v Bilbau číslo 6 a 7

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:36
od Jirka z Hranic
Díky za krásné fotky, a takovou spoustu. Zdá se to jen mně, nebo měly tyto stroje dvě malinko odlišné varianty kabiny?
Na některých strojích je vidět širší spodní lem zadní části překrytu, trochu odstávající okraj vzhledem k trupu v zavřené poloze a zdá se mi proporčně kratší střední díl.
Na pozdějších verzích je střední díl delší a zadní část více lícuje s trupem, není tam tak široký ten spodní rám....V modelu KP je jeden překryt, ale varianta zbarvení jak krémová, tak ta pozdější pestrá s tygrem. Může mi to někdo znalý prosím potvrdit nebo vyvrátit?

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:41
od Luky
No určitě měly dva druhy kabiny. Když se podíváš, tak rané varianty kabiny byly odklopné do boku a později byly přestavěny na odsuvné dozadu (to budou ty širší). Zajímavé je to na KMB, původně odklopný, poté odsouvatelný ( krémová s červeným pruhem), ale nyní zase s odklopným překrytem. Ale nevím kdy a jestli všechny.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:47
od Jirka z Hranic
Jo, díky moc. Už to vidím, čuměl jsem na zavřené kabiny a porovnával proporce, rámování a sklon rámu. Vidím i ty otevřené. Jen myslím, že to je naopak - rané jsou odsuvné dozadu po těch bočních kolejničkách a pozdější verze mají odklápěcí střední díl. Ale to je jedno, rozdílné jsou. Aspoň pokud tedy ty stříbrné a krémové verze jsou rané, a ty pruhované s emblémy pozdější.

Luky píše:No určitě měly dva druhy kabiny. Když se podíváš, tak rané varianty kabiny byly odklopné do boku a později byly přestavěny na odsuvné dozadu (to budou ty širší). Ale nevím kdy a jestli všechny.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:48
od Pavel Klouček
Každopádně přestože to KNW s tygrem je už označené jako AS, tak má KP správně variantu s dřevěnou pevnou vrtulí a odklopnou kabinou. Tuhle podobu zachycuje první fotka druhé várky od Lukyho.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:50
od Pavel Klouček
Jirko máš pravdu, starší verze kabiny je odsuvná - zřejmě použili zkrácený překryt klasické Z-226 a novější odklopná (asi to vycházelo lehčí předpokládám).

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:53
od Jirka z Hranic
Pavle, teď jsi mě spletl. Opravdu? Já myslím, že KP má tu variantu s odsuvným krytem dozadu (jak ukazuje první fotky druhé várky od Lukyho) a tím pádem právě ta barevná verze s tygrem z modelu správně postavit nelze. I když je možné, že ji přechodně stroj taky měl, ale tady na fotkách až v závěru je Tygr s novější odklopnou kabinou. Záleží ale, zda myslíme stejného "tygra" :grin:

Pavel Klouček píše:Každopádně přestože to KNW s tygrem je už označené jako AS, tak má KP správně variantu s dřevěnou pevnou vrtulí a odklopnou kabinou. Tuhle podobu zachycuje první fotka druhé várky od Lukyho.

Re: Z-226 A

PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 14:57
od Pavel Klouček
Jo tak jinak, kabina je špatně, ale vrtule dobře. Ony totiž ASka pak létaly se stavitelnou kovovou a dřevěný klacek se na nich moc nevidí.