Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Akrobatické Zlíny rady 26
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Neznámé Zlíny

Odeslat odpověď
Příspěvků: 73 • Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 06 pro 2018, 19:19

Takže by to měl být tenhle?
Přílohy
I-ZEND.jpg
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 06 pro 2018, 19:26

OK-LMB
Přílohy
2.jpg
Žlutý
1.jpg
Žlutý
1.jpg
Stříbrný
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 06 pro 2018, 19:30

Jako Z 126 jsem LMB bohužel nenašel,zato jsem narazil na LLH také přestavenou ze Z 226.
Přílohy
14.JPG
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod Samosseto » 06 pro 2018, 19:30

vilda píše:Takže by to měl být tenhle?


Jasně, je to I-ZEND. V předchozí tabulce je uveden odpis v roce 1988, kdy skutečně I-ZEND u Aeroklubu Modena havaroval při přistání, kdy mu vysadil motor a letoun trefil široko daleko jediný strom poblíž prahu VPD. Trup se nepěkně obtočil kolem koruny stromu, ale posádce se naštěstí nic nestalo. Vrak letounu byl uložen pár let v hangáru, až se naskytla možnost nechat letoun opravit u tehdy nově vzniklé firmy Zlin-Avion Service pana ing. Milana Jančáře. Pod vedení šéfmechanika pana Jiřího Pavlíka se podařilo letoun vrátit zpět do excelentního stavu a dlouhá léta dělal v Itálii radost majitelům. Na sklonku loňského roku se letoun opět vrátil zpět do ČR, tentokrát nejspíše napořád, nejprve byl imatrikulován jako OK-ITA, posléze jako OK-AVC.
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 06 pro 2018, 20:05

Super, díky za kus historie....

Jinak ke Zlínkům 126. Bohužel tyhle konkrétní stroje v té červené nemám.
Přílohy
3.jpg
IFQ
1.jpg
Mám pouze tohle foto IGQ
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod DUNDR » 06 pro 2018, 22:14

Díky všem za snahu. Matně si vybavuji pouze u té OK- LMB , že byla asi oranžová /možná červená / s tmavším /červeným/ pruhem. Koukal jsem na podobnou v Kunovicích, ale ta má ten začátek toho pruhu vepředu jinde - až za žaluzie motoru.

Přiznám se, že jsem dodnes netušil, že může být geneze éra , že bylo vyrobeno jako Z-226, pak předěláno na 126 a po 6 letech opět na 226.Myslel jsem, že ze Z-126 byly jen Z-226.


OK-LMB:


Vyrobena jako Z-226T v roce 1957 s v.č. 124 a imatrikulována pod OLZ č. 2760 25. února 1958 s registrací OK-LLI, přidělena ke Krajskému aeroklubu Plzeň, výmaz z rejstříku 9.8.1968. Nově registrována pod OLZ č. 3621 21.7.1971 opět jako Z-226T a přidělena k AK Svazarmu Kbely. v roce 1977 přestavěna na Z-126T, 27.3.1985 zapsána změna typu na Z-226M, od roku 1989 jako Z-226MS u AK Příbram a 10.2.1993 přechází do majetku Aeroklub Příbram o.s. Fotky na ní jsou v L+K 1976/21, 1987/23 a 1996/10.
Přílohy
OK LMB A MFO.jpg
OK-MFO byla v roce 1981 určitě stříbrná, asi s červeným pruhem. Měl jsem někde i fotku, ale PC kleklo.
OK LMB crash 2014.jpg
Asi dolétala -v příbramském hangáru.
Z-126_14.JPG
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod Samosseto » 07 pro 2018, 10:27

DUNDR píše:Přiznám se, že jsem dodnes netušil, že může být geneze éra , že bylo vyrobeno jako Z-226, pak předěláno na 126 a po 6 letech opět na 226.Myslel jsem, že ze Z-126 byly jen Z-226.
.


Ono to bylo dáno tím, že na konci šedesátých let se rozběhla výroba poslední série Z-326 a také série cca sedmdesáti kusů Z-526 s motory Walter Minor 6-III, které byly tímto "spotřebovány", protože výrobní kapacita Motorletu začala být vytěžována vývojem na následně výrobou nového motoru M-137, ten však byl určeny pro nově vyráběné letouny ( Z-526F, AF, AFS a Z-726 ). Takže patová situace, šestiválce nebyly, ale díky hromadnému vyřazování Z-26, Z-126 a Ae-45 ve druhé polovině šedesátých let přispělo k tomu, že byl dostatek motorů Walter Minor 4-III. Proto v Aerotechniku Kunovice přistoupily k instalacím těchto motorů do draků odstavených Z-226, ty se od klasické stopětky lišily mechanickými klapkami a olejovou nádrží v kořenu levé poloviny křídla a nesly označení Z-126T.


Na přelomu sedmdesátek a osmdesátek se situace změnila, byla ukončena výroba jak Trenérů, tak série 190 ks Z-42 a Z-42M a motorů M-137 byl dostatek, bylo možné přistoupit i instalaci těchto motorů do Z-126T / Z-226 a vznikly tak verze M a MS.
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 07 pro 2018, 20:41

Další záhada
Přílohy
1 (45).jpg
Podobný problém jako se zubrem,co je to za znak?
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 07 pro 2018, 20:43

A tohle?
Přílohy
a.jpg
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 07 pro 2018, 20:46

Může to být opravdu MPC ?
Přílohy
OK-MPC.jpg
OK-MPC
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 07 pro 2018, 20:51

226A / AS ?
Přílohy
8.jpg
???
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod vilda » 07 pro 2018, 20:59

Z 326
Těchto barevných schémat na veletrzích bylo několik,ale asi to někdo těžko pozná,když jich většina šla na export...
Přílohy
1.jpg
Ten tmavě červený v zádu
8.jpg
V pravo
7.jpg
Také hezký
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod zbyna » 07 pro 2018, 23:02

vilda píše:226A / AS ?

Z-226AS OK-KMB 1963
zbyna
 
Příspěvky: 407
Registrován: 09 pro 2004, 14:48
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod Samosseto » 08 pro 2018, 19:03

Další barevné provedení OK-IFQ 8-)
Přílohy
s-l1601.jpg
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Neznámé Zlíny

Příspěvekod kvaker » 11 pro 2018, 19:50

vilda píše:Může to být opravdu MPC ?


To by možná věděli v Křižanově na letišti
kvaker
 
Příspěvky: 341
Registrován: 04 led 2008, 14:16
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 73 • Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Akrobatické Zlíny rady 26

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY