Stránka 1 z 5

Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 08:03
od Randalf
NOSTALGIA CUP 2017 je u příležitosti výročí Šestidenní války věnován prvním dvaceti letům letectva státu Izrael.
Letos tedy stavíme letadla všech měřítek izraelského letectva z let 1947-67.
Budeme moc těšit, opět nejen u nás v říjnu na soutěži, ale i zde na Modelfóru.

Takže stavte, hledejte nebo oprašujte, zcela nové či úplně staré modely strojů s modrou hvězdou.

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 08:13
od Lonestar
A What-If NEBEREM!!!

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 08:21
od Skřivan
SÁKRYŠ
:grin: :grin: :grin:

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 08:46
od Martin Černý 'Černoch'
Randalfe, máš to špatně.....
29. listopadu 1947 přijala OSN rezoluci o možném rozdělení uzemí Palestiny .
Vznik státu Izrael je oficiálně datován na 14.května 1948, den před koncem britské správy uzemí Palestina. Čili IAF nemohlo vzniknout v roce 1947. Nemáš tedy 20 let , ale jen 19.

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 09:21
od BraňoHerain
Tak jeden kus pridám

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 09:41
od Lonestar
Martine, nesmíš být takový hnidopich :) My berem i Sherut Avir 8-)
The Sherut Avir (Hebrew: שרות אויר‎‎, Air Service) was the air force of the Haganah and the forerunner of the Israeli Air Force.
The Sherut Avir was founded on 10 November 1947, just two weeks prior to the passing of the 1947 UN Partition Plan on 29 November which proposed the division of Palestine into a Jewish state and an Arab state. It was at this time that Haganah leaders brought the Palmach's air branch, the Palavir out of hiding, recognizing the need for an air arm if a Jewish State was established. However, the Sherut Avir would have to be built from scratch. Because of this, its initial strength in comparison with some neighboring air forces, especially Egypt, was quite insignificant. By the time of Israel's declaration of statehood in May 1948, the Sherut Avir had only 25 aircraft. Most of them had come from Aviron, the first Jewish airline in Palestine established in 1936. While Aviron itself was not part of the Haganah, they had worked closely together in liaison, reconnaissance, and medical missions. Between late-1947 and mid-1948, as tensions mounted before the 1948 Arab-Israeli War, Aviron transferred all of its aircraft to the fledgling air force. The second problem faced by the Sherut Avir was a lack of trained airmen and ground crew. Only a handful of mechanics, engineers, pilots, former-RAF servicemen, and Histadrut personnel filled the initial ranks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sherut_Avir

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 10:18
od Martin Černý 'Černoch'
Nejsem hnidopich ale rok 1947 je nesprávně.....

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 13:10
od ujík
Jak neberem What if, to je diškriminace! :lol:

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:08
od Jarek S.
Kdo má něco proti what-ifu, nechť demonstrativně skočí z mostu Miloše Sykory
Hmm to abych zjišťoval co tehdy měli.

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:18
od Martin Černý 'Černoch'
Výběr typů je docela pestrý, v prvních letech kde co sehnali po světě, pak se to tak nějak unifikovalo.
namátkou, S-199, Spitfire, P-51D, beaufighter, mosquito VI/PR.XVI/Tr.33, Fokker S 11, Pipery, Vidgeon, Catalina, Norseamen, BT-13, T-6 Texan, B-17G, c-46, DC-3/C-47 atd atd
roury Meteor různý verze, Ouragan, Myster, Super mystere, Vouture, Fouga Magister, a do 6DW patří i Mirage IIICJ jako jejich elitní zbraň.
Doporučuji si sehna dvoudílný časák od SAMI - color and marking IAF , kde je popsáno mnoho, mnoho typů z počáteční fáze výstavby IAF letectva. Hotovej cirkus. :lol:

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:19
od Jarek S.

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:20
od Martin Černý 'Černoch'
Projde, ale musí být v plechu, tehdy byly všechny NMf a proto se jim říkalo "stříbrný šipky" Dekály byly v profipacku.

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:23
od Jarek S.
Pavel Šenk píše:A to je přesně ten důvod, proč se na What If? u nás v ČR/MF dívají lidé skrz prsty. Kreténské militantní chování. Bezdůvodné. Ublížené.

Omyl, Pavle... my si ublíženě nepřipadáme... jen si z toho děláme srandu.

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:24
od Jarek S.
Takže neprojde, bo v plánu mám tu kamuflovanou. Profipack nemám... i když pokud víš o někom, kdo by to pustil..

Re: Izraelské letectvo 1947-67

PříspěvekNapsal: 03 lis 2016, 14:47
od Jarek S.
No já nevím... když druhý příspěvek je tady a tučně A What- if neberem... tak se nediv, bo už dávno víme, že do nostalgie ho neberete :)