Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 16 črc 2007, 11:39
od tydyt
Takže doplnění. Označení na ocase není z krabice, je domácí výroby.
Tento stroj, aby zachránil nosič hydroplánů, taranoval na jaře 1942 B-17, pilot Katsuki. Začátek, mě bavil, ale časem mi takzvaně odešel servis. Jestli ho budete někdo stavět, dejte si pozor na slícování křídel - na spodní straně vznikne spára, která nemá opodstatnění - není v místě rytí, ale nepochopitelně uprostřed žeber. Také motor - jelikož je pouze z jedné hvězdice - chce trochu vypodložit, aby nebyl příliš utopený.
Na nějakou velkou patinu už jsem neměl sílu, i když tyhle stroje byly i pěkně olétané.

PříspěvekNapsal: 19 črc 2007, 07:22
od Torju
Katsuki byl jedním ze dvou japonských pilotů (ne-li za 2ww jediných ve světě), který dosáhl statutu esa na hydroplánech. B17 byla jeho 1. vítězství. Později létal na A6M2-N

PříspěvekNapsal: 20 črc 2007, 09:47
od DOSKOČIL MICHAL
Torju píše:Katsuki byl jedním ze dvou japonských pilotů (ne-li za 2ww jediných ve světě), který dosáhl statutu esa na hydroplánech. B17 byla jeho 1. vítězství. Později létal na A6M2-N


jsem tak nějak předpokládal, že ten taran nepřežil ..... tak to je docela dobrý éro ... kde se o tom dá přečíst ? tady píšou že sundal Catalinu ( PBY ) nebo co ... http://surfcity.kund.dalnet.se/japan_katsuki.htm

PříspěvekNapsal: 21 črc 2007, 08:57
od tydyt
To samé, co je v odkazu je i v Ospreyi Imperial Japanese Navy Aces 1939-45. Ještě vím o ModelArtu č. 439, ten je ale v "čaji". První sestřel byla holandská Catalina, druhý B-17 (ale 4. října 1942, ne na jaře, jak jsem výše uvedl).