Model jsem dokončil v termínu
i přesto, že mě stavba moc nebavila. Na výsledku je to dost vidět
Pokusím se shrnout klady a zápory stavebnice:
+ Výběr typu a kamufláží, to byla pro mě největší stavební motivace, Spit/Sea-firy s Griffony se mi moc líbí
+ V krabičce vypadá model suprově, je to spíš takový sběratelský kousek
+ S obtisky se výborně pracuje, mají dobrý soutisk, skvěle se "vcucávají" do paneláže, k dokonalosti chybí čitelnost popisek a prosvítající bílá barva na znacích, pro příště doporučuji podstříknout znaky bílou barvou zejména na černo-bílých pruzích
+ Výrobce velmi dobře zhodnotil podklady a "vychytal fíčury" pozdních Seafirů. Ve stavebnici tak najdeme alternativní díly VOP, SOP, kryty podvozku, překryty kabiny, vrtule. Zejména podvozek byl na Seaf47 překonstruován a návod to správně reflektuje. Protistřihové nůžky (mimochodem proč se tomu dílu tak říká?) jsou u 47 opravdu vzadu a ne vepředu jako u ostatních Spitfirů,
edit: Podle Libora Jekla jsou u Seafirů 47 možné obě varianty - viz nížena křídle najdeme správné boule na svých místech, kryty podvozku jsou správně oblé.
- Sestavitelnost je hodně špatná, na modelu nesedí skoro nic, vše musíme připasovávat, krouhat, šmirglovat a následně tmelit. Nejproblematičtější je přechod křídlo-trup.
jirie píše:... překryt, který je takhle zmršený úplně bije do očí. ...
Dělal jsem co jsem mohl, čelní štítek bylo nutné dotmelit a místo pod bublinou skalpelem vykrouhat aby to jakžtakž sedlo, ale stejně to není ono
Od modelu jsem čekal více, ani ty pitomé výfuky nesednou do vybrání v trupu ...