Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ ARCHIV ‹ Spitfire - 80 let
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32 - hotovo

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 36 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod sego13 » 28 dub 2016, 09:58

=D>

pekné
sego13
 
Příspěvky: 227
Registrován: 08 zář 2014, 15:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod jarda malý » 28 dub 2016, 10:33

ještě by to chtělo poladit křidélka, vypadá to že máš obě dolů...
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.
Uživatelský avatar
jarda malý
 
Příspěvky: 2420
Registrován: 25 říj 2009, 13:33
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod zbynek.skopan » 28 dub 2016, 11:24

jarda malý píše:ještě by to chtělo poladit křidélka, vypadá to že máš obě dolů...

JJ jedno nahoru druhé dolu tohle je uspořádání co je na modelu je až moderních letadel tzv: flaperony u klasiky a elevony u delt a kachen, kdy se pohybují obě křidélka současně.
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod slavomirsk » 28 dub 2016, 13:29

ku klapkam a kridelkam nieco:

A nice touch is the option for dropped flaps and internal flap rib detail is supplied. You’ll need to remember to open up the small ‘flaps-down’ indicator doors on the upper rear wing edges. Spits rarely seem to have been parked with their flaps down as this was probably contrary to Standard Operating Procedure (SOP), but there’s no denying that modelling your Spit with flaps down can add interest.

Uživatelský avatar
slavomirsk
 
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2015, 10:47
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod Tonny » 28 dub 2016, 14:04

Ono jde o křidélka na křídlech ty maj bejt každý jinak jedno nahoru druhé dolů , tak jak to máš si nedovedu představit jak bys točil výkrut
2016 rozestavěno :Jak-1B Eduard
2016 dokončeno : 3x spit Mk.IX a pokaždé jinak Eduard Spit Mk.VIII JF 330 Eduard
2017 dokončeno : Spitfire Mk.VII 1/48 Eduard Spitfire IX R-RH M61 1/48 Eduard
Tonny
 
Příspěvky: 1673
Registrován: 22 led 2007, 22:06
Bydliště: Kroměříž
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod Tonny » 28 dub 2016, 14:09

Tady je to pěkně vidět jedno hore druhý dole , nikdy ne obě dolů protože to bylo ovládáno pomocí lanek a jinak to nešlo :o

Edit měli jsme na mysli to v červeným oválu :wink:
Přílohy
c0caf864491b7a5f4b4149afd0222b16.jpg
2016 rozestavěno :Jak-1B Eduard
2016 dokončeno : 3x spit Mk.IX a pokaždé jinak Eduard Spit Mk.VIII JF 330 Eduard
2017 dokončeno : Spitfire Mk.VII 1/48 Eduard Spitfire IX R-RH M61 1/48 Eduard
Tonny
 
Příspěvky: 1673
Registrován: 22 led 2007, 22:06
Bydliště: Kroměříž
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod slavomirsk » 28 dub 2016, 14:27

Motame dve veci. Klapky su hydraulicke a mali iba dve polohy. A kridielka na chvoste by mali byt jedno hore a druhe dole.
To co je v tych cervenych zakruzkovanych su z coho? MkXiii? Tuna staviame MkIIa.
Uživatelský avatar
slavomirsk
 
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2015, 10:47
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod Tonny » 28 dub 2016, 14:39

Prostě to nemá cenu
Je to XVI
Ovládání je pořád stejný , jde o to že ty je máš obě přilepený dolů a to je z hlediska ovládání letadla blbost a v mém prvním příspěvku ti to píšu že ---Klapky máš málo vysunutý měli jen jednu polohu při vysunutí a to 85 stupňů vůči spodku a pak křidélka máš vychýleny na jednu stranu to být špatně měli by bejt jedno hore druhý dole . Nahoru max 26 a dolů 19 stupňů -------nemotám nic dohromady proto jsem ti dal ten sken těch stránek z knihy.

Prostě křidélko je na křídle to v zadu je výškovka ( vodorovná část ) směrovka ( svislá část )

Křidélka slouží k překlopení letounu v podelné ose na záda (výkrut)
2016 rozestavěno :Jak-1B Eduard
2016 dokončeno : 3x spit Mk.IX a pokaždé jinak Eduard Spit Mk.VIII JF 330 Eduard
2017 dokončeno : Spitfire Mk.VII 1/48 Eduard Spitfire IX R-RH M61 1/48 Eduard
Tonny
 
Příspěvky: 1673
Registrován: 22 led 2007, 22:06
Bydliště: Kroměříž
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod zbynek.skopan » 28 dub 2016, 16:27

slavomirsk píše:Motame dve veci. Klapky su hydraulicke a mali iba dve polohy. A kridielka na chvoste by mali byt jedno hore a druhe dole.
To co je v tych cervenych zakruzkovanych su z coho? MkXiii? Tuna staviame MkIIa.

Ted jsem umrel smichy v aurobuse 191. Boze boze.....
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod slavomirsk » 28 dub 2016, 17:44

Klidek hosi pochopil som beriem na vedomie. Reagoval som na to ze si mi sem dal obrazok a na nom su zakruzkovane cervenou predne kridla a tu riesime zadne kridielka... nic nerozporujem =D>
Uživatelský avatar
slavomirsk
 
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2015, 10:47
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod Tonny » 28 dub 2016, 17:50

Ne ne tos nepochopil o zadních ti nikdo nic nepsal , jde o křidelka ne o výškovku a to je rozdíl (:)
2016 rozestavěno :Jak-1B Eduard
2016 dokončeno : 3x spit Mk.IX a pokaždé jinak Eduard Spit Mk.VIII JF 330 Eduard
2017 dokončeno : Spitfire Mk.VII 1/48 Eduard Spitfire IX R-RH M61 1/48 Eduard
Tonny
 
Příspěvky: 1673
Registrován: 22 led 2007, 22:06
Bydliště: Kroměříž
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod zbynek.skopan » 29 dub 2016, 07:47

slavomirsk píše:Klidek hosi pochopil som beriem na vedomie. Reagoval som na to ze si mi sem dal obrazok a na nom su zakruzkovane cervenou predne kridla a tu riesime zadne kridielka... nic nerozporujem =D>

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

spitfire bylo klasické letadlo
mělo jen JEDNA křídla - ta měla křidélka (to co je na fotce zakroužkované) ovládané kniplem naklapěním vpravo- vlevo - jejich pohyb byl protisměrný (současně šlo jedno nahoru druhé dolu) , na vnitřní spodní části křídla při odtokové hraně byly vztlakové klapky (viz příspěvek)
ocasní plochy tvořily směrové kormidlo ovládané nožním řízením, výškové kormidlo ovládané kniplem při pohybu dopředu a dozadu.

tvoje zmínka o verzích a křidélkách má takovou historii:

první verze křidélek byla plátnem potažené, při vyšších rychlostech např při střemhlavém letu se špatně ovládala (vlivem proudění vzduchu se potah nafoukl) proto se začaly montovat křidélka s kovovým potahem a to i zpětně jak u rekonstrovaných tak i u používaných (týká se I/II)
Později bylo u verze (typicky rozdíl mezi VIII a IX,) v souvislosti se zavedením výkonnějších motorů křídelka zmenšena v jejich rozpětí , právě aby se snížily síly na ovládání při vyšších rychlostech (IX byl prakticky nouzový typ první kusy byly adaptované Mk.V)


k tomu textu co jsi výše uvaděl.... na většině fotek které jsouodstavené stojící stroje je spitfire se zasunutými vztlakovými klapkami, což je v souladu s manuálem jen VOP je mírně potlačeno (dolů) např viz fotka výše...tedy knipl mírně dopředu) ergo se lepši nastupuje
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod Vasek » 29 dub 2016, 07:56

Kdyz uz chceme jit do dusledku, tak Spitfire ma jedno kridlo, ktere ma pravou a levou polovinu.
Vasek
 
Příspěvky: 2082
Registrován: 25 kvě 2007, 08:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod jarda malý » 29 dub 2016, 08:26

slavomirsk: možná by si to chtělo (bez urážky) dostudovat základní terminologii konstrukce letadel, protože až se budeme bavit třeba o ostruhovým kole, mohl bys argumentovat tím, že ostruhy se používají u koní, ne u letadel 8-)
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.
Uživatelský avatar
jarda malý
 
Příspěvky: 2420
Registrován: 25 říj 2009, 13:33
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk. IIa, Revell 1/32

Příspěvekod slavomirsk » 29 dub 2016, 10:06

jarda malý píše:slavomirsk: možná by si to chtělo (bez urážky) dostudovat základní terminologii konstrukce letadel, protože až se budeme bavit třeba o ostruhovým kole, mohl bys argumentovat tím, že ostruhy se používají u koní, ne u letadel 8-)


Vdaka za usmernenie, zaklady si mozno prejdem, ale studovat to urcite nebudem, pretoze mam ine zameranie a nabuduce by sme mohli skoncit tym, ze stupanie nie je do nebies ale stupanie zavitu ... alebo este skorej tym co je to zavit :?:
Uživatelský avatar
slavomirsk
 
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2015, 10:47
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 36 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Spitfire - 80 let

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY