Stránka 1 z 2

Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostějov

PříspěvekNapsal: 24 led 2016, 19:22
od Kubouš
Můj příspěvek do sporťáků, ne sice až tak nostalgický. Trenér dokončen před rokem, Bohatýr teď o víkendu. Během roku přidám ještě Z-226MS, ten zatím čeká v krabici.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 24 led 2016, 23:30
od ujík
Fajnový, Kubo. =D>

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 25 led 2016, 13:10
od Jarek S.
Šikovnej.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 27 led 2016, 10:05
od Samosseto
Moc pěkná práce !

Až teď jsem zjistil, že na boxartu je vrtulový kužel na OK-IGF bílý, v návodu je však červený.

Podle fotografií je správně bílý, já jsem však udělal samozřejmě červený... :)

Ještě bych si dovolil poznamenat, že Kubouš správně obrousil "bouli" na spodní straně levého křídla, což je kryt vypouštěcího kohoutu olejové nádrže, ale nezatmelil vstup vzduchu v náběžce k olejové nádrži, která tam samozřejmě u OK-IGF nebyla...

Ještě bych dodělal červené kryty disků kol, které byly v padesátých létech montovány a případně anténu mezi kabinou a kýlovkou. Podvozková kola s průměrem 7 mm jsou slabinou stavebnice KP, nemusel by se za ně stydět ani Čmelák nebo Brigadýr. Na všechny verze Trenérů byly montovány pneumatiky s rozměrem 420 x 150, což je ve dvaasedmdesátince průměr 5,83 mm a šířka 2,08 mm.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 27 led 2016, 10:28
od romanmig
Veľmi pekné. :)

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 27 led 2016, 15:47
od Kubouš
Samosseto píše:Moc pěkná práce !

Až teď jsem zjistil, že na boxartu je vrtulový kužel na OK-IGF bílý, v návodu je však červený.

Podle fotografií je správně bílý, já jsem však udělal samozřejmě červený... :)

Ještě bych si dovolil poznamenat, že Kubouš správně obrousil "bouli" na spodní straně levého křídla, což je kryt vypouštěcího kohoutu olejové nádrže, ale nezatmelil vstup vzduchu v náběžce k olejové nádrži, která tam samozřejmě u OK-IGF nebyla...

Ještě bych dodělal červené kryty disků kol, které byly v padesátých létech montovány a případně anténu mezi kabinou a kýlovkou. Podvozková kola s průměrem 7 mm jsou slabinou stavebnice KP, nemusel by se za ně stydět ani Čmelák nebo Brigadýr. Na všechny verze Trenérů byly montovány pneumatiky s rozměrem 420 x 150, což je ve dvaasedmdesátince průměr 5,83 mm a šířka 2,08 mm.


Ona ta IGF je takový barevný kočkopes, o tom červenym spodku i barvě registraček se dost spekulovalo, že dle zvyklostí takové nebyly. Plus že ten spodek je občas vidět na kolorované fotce a ta není průkazná, mě se ale takhle líbil tak jsem to tak i udělal. Ten chladič jsem tam původně měl, už z hotového modelu jsem bouli odřezával, vstup už jsem ale kvůli většímu rozsahu oprav netmelil.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 28 led 2016, 20:04
od DUNDR
Máš to pěkné, trochu mě ruší ty "světlé" barvy polohovek. Taky se s ní teď peru. Stavím C-105 UC-124 a překvapilo mne, že je tam lanková anténa. Retro je fajn, foceno na Aviatické pouti 2015.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 08:48
od Samosseto
DUNDR píše:Nekonečný příběh zda RLM02 či tmavě zelená...


tmavě zelená určitě ne, pravděpodobně ta RLM02, ale budu ještě muset zkoušet. Tady je jeden "pokusnej králík", nastříkán Agamou B10 - leteckou šedozelenou a na přiloženém kousku plátna, vystřiženého z výškovky původního Zlínu Z-26 je jasné, že je to moc zelený... :(

DSC_6283.JPG

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 10:29
od DUNDR
To vypadá jak nenastříkané. Po tom "vzorku" také už dlouho pasu. Mají ho prý ve Zbraslavicích, ale nedaří se mi získat ani fotku.
Nevím, kde jsem udělal chybu, ale po slepení mám konec jednoho křídlo 10 mm a druhé 15 mm od podložky. Tobě to sedlo??

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 11:07
od Kubouš
Z těch 4 co jsem zatim stavěl mi to myslim jednou nechtělo sedět, že jedno bylo výš. Řešil jsem hrubou silou a lehkym dotmelenim, i kouskama plastu. Ale občas stačí i trochu víc prolejt lepidlem a pohrát si s usazením.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 11:54
od Samosseto
Ty odstřižky původních pláten jsou od bohužel již zesnulého pana Sýkory přímo z muzea ve Kbelích.

Při sestavování je ta geometrie modelu trošku horší, je potřeba si s tím pohrát.

Stejně tak je ve stavebnici jedna podvozková noha kratší než druhá, ale to je již známá skutečnost, proto jsem použil resinové od Pavla Models, jsou doplněné o spoustu detailů a rozměrově správné.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 13:10
od DUNDR
No tak to závidím.Možná je to z té UC-38, podle níž je nastříkána příbramská OK-DVG. Tak jsem koukal, že mladý Sýkora / pokud je to syn Vašeho "dárce"/ létá právě ve Zbraslavicích. Zkusím ho zkontaktovat. Ty dvě C-5 ve Kbelích - každá úplně jiná - ta zavěšená " pseudovojenská " šedozelená má plechové křídlo a dole stojí aeroklubácká tmavě hnědá s vedle položenými plátěnými křídly.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 16:45
od Samosseto
Tyto výstřižky plátna skutečně sloužily jako vzory při lakování OK-DVG v létě 1997 u Zlin-Avion Servisu...

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 31 led 2016, 20:15
od DUNDR
No moc by mě to zajímalo, ale nemohu se dobrat žádného kloudného výsledku. Martin Decarli mi tvrdil, že viděl to plátno a že je to jasná Humbrol 30 - tak to má i nové KP. Někdo tvrdí, že C-105 byly už tmavě zelené, ale na spoustě fotek se jeví jako světlá. Neznám ten problém s druhem filmu, že se vše může jevit jinak.

Re: Z-126 Trenér 2 & Z-226B Bohatýr, 1/72 Kovozávody Prostěj

PříspěvekNapsal: 01 úno 2016, 20:26
od Samosseto
DUNDR píše:No moc by mě to zajímalo, ale nemohu se dobrat žádného kloudného výsledku. Martin Decarli mi tvrdil, že viděl to plátno a že je to jasná Humbrol 30 - tak to má i nové KP. Někdo tvrdí, že C-105 byly už tmavě zelené, ale na spoustě fotek se jeví jako světlá. Neznám ten problém s druhem filmu, že se vše může jevit jinak.


Humbrol 30 je však tmavě zelená, tak jak je uvedeno na přebalu Z-226T, tam to odpovídá.

Stopětka OK-DVG je však původně "pětka" vyrobená v létě 1950 a zjistit, které byly šedozelené a které zelené je asi nadlidský čin. Každopádně jsem dnes otevřel Revellku 45, což je RLM02, rozmíchal a ten odstín velmi odpovídá vzorku plátna z oné původní C-5.

Minulý rok v květnu proběhla oprava laku OK-DVG, byla použita barva RAL 7033 "ZEMENTGRAU" a dopadlo to na jedničku...

RLM02.jpg


Fotografie0249.jpg


DUNDR píše:Moje předloha, zajímavost je ta anténa.


Tuto anténu měly původně z výroby všechny C-5 a C-105.