Stránka 1 z 1

P-39 Suchov "50"

PříspěvekNapsal: 27 dub 2015, 16:03
od 66misos
Tu je odkaz na stranku, kde sumarizujem zname info a fotografie znamej Kobry P-39 "50" K.V. Suchova zo 16 giap http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.0 a zaroven je tam snaha o farebnu rekonstrukciu.
Obrázek Obrázek

Medzicasom som si vsimol, ze Suchovova "50" z dialnice ma na spodnom trupe medzi vrtulou a prednym podvozkom maly ventilacny otvor (vystupok)
Obrázek
aky som videl na produkcnych Kobrach az od neskorsich Q verzii:
Obrázek Obrázek
Na tejto Q5 to nie je:
Obrázek
Nevidel som to na ziadnej K,L,M a N verzii.
Navyse, tato znama Suchovova "50" nema kridlove gulomety. Doteraz som nenasiel info, resp. foto, dokazujuce, ze by niekto v 16GIAP vymontoval kridlove gulomety. Takze bud bol Suchov prvy, resp. jediny, alebo to bola verzia Q.
Tieto technicke detaily podporuju uvahu, ze Suchovova "50" z dialnice je verzia Q.
Kedze v case prichodu Suchova k 16 giap (maj 1943) sa dodavali verzie L, M a prve N, znamenalo byt to, ze tych Kobier “50” mal viac. Aj ked v memoaroch pise, ze na Kobre, ktoru dostal po prichode do 16GIAP, lietal az do konca vojny. Mozno to myslel tak, ze na tomto jednom type lietadla lietal do konca vojny a nie na jednej konkretnej masine, iba pisatelia jeho memoarov to zle pochopili.

Re: P-39 Suchov "biela 50"

PříspěvekNapsal: 27 dub 2015, 18:19
od 66misos
Suchov mal na Kobre/Kobrach 3 poskodenia:
1.) 20.7.1943 pri pristatii po treningovom lete zlomil nohu predneho podvozku, poskodil predny trup a vrtulu.
2.) 2.9.1943 z tesnej blizkosti zostrelil Fw-189, ktory vo vzduchu vybuchol a trosky zasiahli a poskodili jeho Kobru. Bola nutna oprava.
3.) 25.2.1945 bola jeho Kobra vo vzduchu zasiahnuta a zacalo horiet. Podarilo sa mu pristat, opat bola nutna oprava. V tomto case 16GIAP sidlil na zakladni Aslau, kde boli montazne a opravarenske haly na Fw-190A a bolo tam letisko http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.msg13200#msg13200. Rusi mali problem s dodavkou paliva a nieto este z nahradnymi farbami, s najvacsou pravdepodobnostou pri oprave pouzili dostupne nemecke letecke farby z miestnych skladov. Na obrazkoch z rozneho casu a rozneho uhla tvary premalovanych ploch vzdy rovnake, takze to nie je iba hra svetla a tiena, resp. matu a lesku.

Film z bombovych testov z dialnice je z marca 1945.
V septembri 1944 Luftwaffe schemou 75 Grauviolett /83 Dunkelgrün nahradila staru schemu 74/75 pre Fw-190. Prve Dory v novej scheme 75/83 boli dodane zaciatkom oktobra. Zaciatkom roka 1945 bola schema 75/83 zmenena na 81 Braunviolett /82 Hellgrün. Podla datumov by pravdepodobnejsia bola RLM 82. V tom case vsak zakladna Aslau uz bola, resp. mohla byt obsadena Rusmi a dodavky novych farieb RLM 81 a 82 tam uz nemuseli dorazit. Ohladom dostupnych nemeckych leteckych fareb by mohli pomoct “Luftwaffelogovia”.

Otazkou je, ktora z tych farieb je povodna Olive Drab - ci ta svetlejsia, alebo ta tmavsia a ktora z nich je premalovanie po opravovanom zasahu/poziari.

Tu su napr. rozpracovane alternativy s ruskymi farbami na povodnej OD:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Re: P-39 Suchov "biela 50"

PříspěvekNapsal: 27 dub 2015, 19:08
od Jacque
tuto sa suchov mihne.....ved aj tie screeny su z tohto filmu

https://www.youtube.com/watch?v=mRiVJaNkuqE

Re: P-39 Suchov "biela 50"

PříspěvekNapsal: 27 dub 2015, 21:07
od Jozeff66
Paci sa mi ako sa s tym hrajes =D> ,klobuk dolu,vyuzijem ale temu.Nema niekto viac fotiek na tuto masinu alebo info,rad by som vedel(aj) napr.seriove číslo?Z fotiek sa mi vidi,ze číslo na trupe,21 je lemovane červenou.Prvy x to urobili v decaloch Authentic decals,no kuzel sa mi oproti navodu na fotkách vidi dvoj farebny,nie biely.Co Vy na to rusofili,dost ma to zaujima? Dik za kazdt názor.

Re: P-39 Suchov "biela 50"

PříspěvekNapsal: 28 dub 2015, 17:50
od 66misos
Jozeff66 píše:...Co Vy na to rusofili,dost ma to zaujima? Dik za kazdt názor.

Neviem, ci spadam do oslovenej skupiny, ale snad nasledovne info Ti pomoze.

Tu najdes kratku diskusiu k tejto Kobre http://sovietwarplanes.com/board/index.php?PHPSESSID=r5kg8soh7nlvmfr5684k2fsn70&topic=1714.msg15310#msg15310
Ide o P-39 F.I. Sikunova zo 69 giap, o nom viac info (v rustine) na http://www.airaces.narod.ru/all0/shikunov.htm
Obrázek
Fotky by mali byt z 1944 a rad A.Nevskeho bol Sikunovov osobny emblem.
Tu je dalsia interpretacia Kobry Sikunova:
Obrázek

Z rovnakej jednotky je aj tato foto P-39 Prosenkova:
Obrázek
Kazdy z nich velil inej letke v ramci 69 giap. Je mozne, ze farba vrtuloveho kuzela bolo takticke oznacenie pluku (cervena) a druha farba oznacovala letku. Sikunovova P-39 by mohla mat cerveny kuzel s bielym pasom, zatial co Prosenkovova cerveny so zltym alebo svetlo modrym pasom.

Inac, tieto Kobry su tak pekne oznacene, ze je skoda, aby sa stratili vo vlakne o Suchovovej Kobre. Mal by si nieco proti, keby som tomu urobil separatne vlakno?
Vedel by si na oplatku poradit s nasledovnym?
66misos píše:...25.2.1945 bola Suchovova Kobra vo vzduchu zasiahnuta a zacala horiet. Podarilo sa mu pristat, opat bola nutna oprava. V tomto case 16GIAP sidlil na zakladni Aslau, kde boli montazne a opravarenske haly na Fw-190A a bolo tam letisko http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.msg13200#msg13200. Rusi mali problem s dodavkou paliva a nieto este z nahradnymi farbami, s najvacsou pravdepodobnostou pri oprave pouzili dostupne nemecke letecke farby z miestnych skladov. Na obrazkoch z rozneho casu a rozneho uhla tvary premalovanych ploch vzdy rovnake, takze to nie je iba hra svetla a tiena, resp. matu a lesku.

Film z bombovych testov z dialnice je z marca 1945.
V septembri 1944 Luftwaffe schemou 75 Grauviolett /83 Dunkelgrün nahradila staru schemu 74/75 pre Fw-190. Prve Dory v novej scheme 75/83 boli dodane zaciatkom oktobra. Zaciatkom roka 1945 bola schema 75/83 zmenena na 81 Braunviolett /82 Hellgrün. Podla datumov by pravdepodobnejsia bola RLM 82. V tom case vsak zakladna Aslau uz bola, resp. mohla byt obsadena Rusmi a dodavky novych farieb RLM 81 a 82 tam uz nemuseli dorazit. Ohladom dostupnych nemeckych leteckych fareb by mohli pomoct “Luftwaffelogovia”.

Vopred dakujem.

Re: P-39 Suchov "50"

PříspěvekNapsal: 01 srp 2015, 09:39
od 66misos
Caute,
tu je hotovy profil Kobry P-39Q Suchova z obdobia "dialnicnych testov", tj. zaciatkom roka 1945:
150731_Pict06b.jpg


Profil vychadza z nasledovnych screenshotov:
Obrázek Obrázek

a informacie, ze 25.2.1945 bola Suchovova Kobra vo vzduchu zasiahnuta a zacala horiet. Podarilo sa mu pristat, bola nutna oprava. V tomto case 16GIAP sidlil na zakladni Aslau, kde boli montazne a opravarenske haly na Fw-190A a bolo tam letisko:
Obrázek
Rusi mali problem s dodavkou paliva a nieto este z nahradnymi farbami, s najvacsou pravdepodobnostou pri oprave pouzili dostupne nemecke letecke farby z miestnych skladov.
Trochu viac na viewtopic.php?f=647&t=83643
Kompletna diskusia s preberanim vsetkych moznych farieb a okolnosti je na http://sovietwarplanes.com/board/index. ... pic=1515.0

Re: P-39 Suchov "50"

PříspěvekNapsal: 11 pro 2016, 18:15
od 66misos
Screenshot z dokumentu o Pokryskinovi - vidno celu Suchovou Kobru, ked na nej lietal Pokryskin na Breslawskej dialnici:
011.png