4BO nebola jedna farba, ale skupina farieb. Najrozsirenejsia bola 4BO zelena na bojovu techniku.
Zelene farby nitrocelulozova AMT-4 (na platene/drevene povrchy lietadiel, nutny podklad ALG) a olejova A-24m (na kovove povrchy lietadiel) a 4BO na techniku mali rovnaky zeleny pigment, lisili sa nosnou latkou (nitro, olej...). Takze ked boli nove, mali (mat) velmi podobny zeleny odtien. Ale v dosledku rozneho sposobu/casu zvetravania nosnej latky sa po case mohli pomerne dost lisit.
Inac, tie farby kryli dobre, stacila 1-2 striekane vrstvy.
Tato zelena je typicka Lavocky, Jaky atd. v cierno-zelenej kombinacii z prvej polovice vojny.
Predvojnova nitrocelulozova zelena AIIz (zascitnaja=krycia) bola trochu tmavia, ako neskorsi zeleny trojboj AMT-4/A-24m/4BO:
Tento tmavsi odtien je typicky pre celozelene I-16 a MiG-3 v predvojnovej kamuflazi zo zaciatku vojny.
Zelena A-19f bol alkydovy email na kovove povrchy lietadiel, nieco ine ako zelena nitrofarba AMT-4, rozdiel nebol iba v pridani zmatnovacej latky.
Podla predpisu dana farba nemusela mat stale jeden a ten isty odtien (zrejme technicky nemozne), ale odtiem musel spadat do definovaneho intervalu,
http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1699.0Tu je priklad pre letecku svetlomodru nitro AMT-7, resp. jej olejovy ekvivalent A-28m:
Farba odchadzajuca z fabriky (este v konzerve, alebo uz na lietadle) musela byt niekde medzi tymi 4 moznostami.
Tu su napr. kombinacie modra, zelena, svetla hneda a tmava seda pouzivane napr. na Il-2:
Stale sa traduje, ze Rusi v tom mali chaos, ale ked to porovnam s farbami LW z konca vojny (RLM83 a pod.), kde pri viacerych farbach oficialna vzorka neexistovala..., no neviem.