Aktuálne je síce v kurze La-5, ale táto fotografia veľmi pekne ukazuje uchytenie koľajnice posuvného prekrytu kabíny (teraz vlastne foto 2) ... EDIT: no a tu máme ešte jednu peknú fotku tej 15 ...
Přílohy
Naposledy upravil dmoravan dne 02 čer 2020, 17:41, celkově upraveno 2
960 истребительный авиационный полк ПВО 960 IAP PVO
Typy lietadiel vo výzbroji pluku: 08.09.1942 960 IAP začalbojový kariéru proti nacistickému nemecku a jeho satelitom na stíhačkách La-5 a MiG-3. 03.07.1943 1-vá a 2-há letka (na La-5) prevedené do stavu 495 IAP, súčasne z 495 IAP pribudli dve letky na stíhačkách Jak-7B a I-16.
«Эскадрилья им. Героя Советского Союза Александра Чекалина». Ceremonál predania nových stíhačiek La-5 pre 960 IAP, fotka z 23. februára/února 1943. Letka Hrdinu ZSSR Alexandra Čekalina («Эскадрилья им. Героя Советского Союза Александра Чекалина»).
Rekonštrukcia vzhľadu La-5 № 43.
09.01.1945 V stave pluku sa nachádzalo 12 ks Jak-7B (z 12 ks bol 1 ks neletuschopný) a 13 ks Jak-9 (4 ks neletuschopné).
Velitelia pluku: August 1942 – (deň a mesiac neznámy)1943 mjr. Alexander Ivanovič Chalutin (DD. ? MM. ?) 1943 – (DD.? MM.?)1945 pplk. Alexander Alexejevič Kiselev Киселев Александр Алексеевич
Dobrých detailov nie je nikdy dosť a sporných partií na Lavočkách (modeloch) vždy až-až ... Dovolil by som si pridať obrázok chladiča OP-293 s jeho pozíciou pod kapotážou (Viď strana 9). Ak si dobre spomínate ide o ten chladič, ktorý pracovníci OKB Lavočkina napriek jeho nesúhlasu ukradli z jedného z motorov M-107 budúceho Jaku-7, keďže pôvodný chladič z LaGG-3 nestíhal chladiť M-82. Cesty vývoja niektorých lietadiel sú zvláštne, v tomto prípade táto krádež v závode č.21 (ak sa nemýlim) zachránila Lavočkinovu konštrukčnú kanceláriu ...
Možno La-5 a La-5F sú trocha dosť nepresné v niektorých partiách, ale každý model je len tak dobrý koľko času ste mu ochotný venovať a s akými podkladmi pracujete. Tak sa nám na trh dostali La-5 označené ako "early" a "late", aby to bolo trocha jasnejšie v čom je vlastne rozdieľ dovolil by som si vložiť tento veľmi poučný obrázok. Ako vidno okrem kabíny je potrebné upraviť/opraviť ešte zopár detailov ...