Předem se omlouvám, že píši v tomto tématu, ale ona svým způsobem sem tak trochu patří. Diskutovalo se to i na foru „kořistní letouny“.
Luftwaffe, podle vzpomínek Hans Werner Lercheho (viz kniha „Na cizích křídlech“) testovalo a zkoušelo jednu kořistní P-39. Fotky na ní (v německé kamufláži) jsem nikdy neviděl, pouze fota z výstavy kořistních strojů v Rechlinu, kde je ovšem P-39 v ruské kamufláži.
Podle vzpomínek Hanse Lercheho, převzal opravenou P-39 dne 12.6. 1943 v dílnách Espeulauben v Dusseldorfu a poté jí přeletěl ke zkouškám do Rechlinu. Letoun měl trupový kod GE+DV, takže byl již v německém zbarvení. Odtud přiložená kamufláž, která je ale pouze rekonstrukce. Stroj prodělal v Rechlinu řadu zkoušek, ale k „Cirkusu Rossarius“ předán nebyl (Lerche se domnívá, že byl – asi – zničen při nepřátelském náletu).
V diskuzi na
http://forum.12oclockhigh.net/ padlo, že by se mohlo jednat o varianta P-39 P-400. Má mít 12 výfuků a dlouhou 20mm hlaveň kanonu v ose vrtule.
Moje otázka zní, je znám seznam ztrát P-39 P-400 na východní frontě od prvního bojového nasazení tohoto cca do května 1943? Není tam nějaká ztráta ve smyslu „nouzového přistání na německé straně“? Jde mi o to, kde Luftwaffe tuto P-39 získala.
Podle všech známek, byl tento letoun ukořistěn na východě (i proto byl v Rechlinu asi vystaven v ruské kamufláži) RAF v této době P-39 již nepoužívala a dohledané ztráty u USAF nevykazují žádnou možnost, že by tento typ mohl padnou Němcům do ruky na západní frontě u Kanálu.