Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ Méně známá letectva
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 60 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 05 kvě 2015, 10:45

Tak sa mi konečne dostala do rúk stavebnica, ktorú som sa rozhodol zlepiť v rámci tejto skupinovky. Dekály ešte meškajú, ale to počká.
V rámci konverzie plánujem akurát prerobiť nábežku krídel na zubatú.
Plán je: žáves. A navyše, po siedmych rokoch pauzy v stavbe plastikáčov aj tak niet dôvodu mať nejaké vysoké kvalitatívne očakávania
8-)
2015-05-05 001.JPG

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 05 kvě 2015, 21:28

Tak som do toho zarezal :)

Hlavné podvozkové šachty sú PU dielec a ich napasovanie nie je nijako presne definované. Ale nejako som to uložil a zalial sekunďákom po obvode.
IMG_5810.JPG

IMG_5809.JPG

IMG_5811.JPG

Nevyzerá to zle a navyše to nakoniec nebude vidieť takmer vôbec.

Skúšal som zlepiť aj niečo z cockpitu, ale myslím, že si musím najskôr naštudovať fotky predlohy.
IMG_5815.JPG


Zvnútra trupu som odstránil stopy po vyhadzovačoch, ktoré sú presne na mieste, kam ide podlaha cockpitu.
IMG_5813.JPG


A na záver dneška som zlepil polovice krídel k sebe. Opäť výstupky po vyhadzovačoch na miestach, kde vadia a teda ich bolo treba odstrániť. Tiež som sa pokúsil stenčiť odtokovú hranu krídel, ale asi sa mi to až tak moc nepodarilo. Uvidíme, či sa s tým bude dať niečo urobiť neskôr, alebo, či to nebude moc kričať.
IMG_5816.JPG

IMG_5818.JPG

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 06 kvě 2015, 20:44

Dnes len malý krok dopredu - odrezal som vonkajšie nábežné hrany krídel, kam pôjdu nalepiť nové kúsky plastiku a niečo vymýšľam s cockpitom, aby sa mi to samému trochu viac páčilo. Bočný panel som nalepil pod iným uhlom, než ponúkala stavebnica a tak som z neho trocha musel zbrúsiť a prístrojovku som stenčil na nejakých 0,1 - 0,2mm pretože plánujem odvŕtať prístroje a dať tam nejaké budíky zo zadu.
Na sedačku plánujem nalepiť nejaké pásy z leptov z môjho príručného vrakoviska.

IMG_5841.JPG

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod TomCZ » 06 kvě 2015, 20:57

Robo, a budeš nějak řešit větší motor u Fka nebo na to dlabeš ?
Budu koukat, mám doma čtyři Taranguse a čtyři Hellery :D
Freiwaldauer Flugzeugfabrik
Ich bin ein Freiwaldauer....since 2009 8-)

Lepší BANán na foru, než ananas v řiti
Uživatelský avatar
TomCZ
 
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 kvě 2005, 20:19
Bydliště: Freiwaldau-Altvatergebirge (Hohes Gesenke)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 06 kvě 2015, 21:15

A ten väčší motor sa nejako prejavil aj na tvare trupu? Nič som o takom niečom nikde nečítal.
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod TomCZ » 07 kvě 2015, 06:43

měly by mít větší ten panel kolem trysky - víc vyboulený
Freiwaldauer Flugzeugfabrik
Ich bin ein Freiwaldauer....since 2009 8-)

Lepší BANán na foru, než ananas v řiti
Uživatelský avatar
TomCZ
 
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 kvě 2005, 20:19
Bydliště: Freiwaldau-Altvatergebirge (Hohes Gesenke)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 07 kvě 2015, 09:21

Tak s tým panelom sa určite nebudem patlať. Ten nechám ako je.
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod David Lengyel » 07 kvě 2015, 10:53

Hurá, další pán na holení :) Zatím to vypadá dobře!
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 07 kvě 2015, 21:02

Pomaly krok za krokom hľadám rovnováhu medzi stavebnicou a vlastnými predstavami :-k
Dnes som odvŕtal prístoje na prístrojovke a pripravujem sa na výrobu protikusu.
IMG_5896.JPG

A ešte som na krídla nalepil plastové kúsky, z ktorých vybrúsim nové vonkajšie nábežky.
IMG_5897.JPG

Vrátil som sa tiež k otázke iného krytu motora pri verzii F. Položil som si model na výkres a vyšlo mi, že by to predsa len malo byť trochu iné a tak predpokladám, že ten posledný panel vyrobím predsa len nový. Ale zatiaľ som do trupu ešte nezarezal... :x
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod TomCZ » 07 kvě 2015, 21:47

Já mám v plánu kuchnout Matchboxa a pak to naroubovat, ale zatím jsem to nějak detailně nerozebíral...
Freiwaldauer Flugzeugfabrik
Ich bin ein Freiwaldauer....since 2009 8-)

Lepší BANán na foru, než ananas v řiti
Uživatelský avatar
TomCZ
 
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 kvě 2005, 20:19
Bydliště: Freiwaldau-Altvatergebirge (Hohes Gesenke)
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod allex » 08 kvě 2015, 11:36

Já jsem si ve Vídni letos koupil na stánku IPMS Austria decály s leptem na rakouského Tunana. Doma jsem se chtěl hned pustit do stavby ale čekalo mě zklamání že všechny rakouské stroje byly jiné verze než nabízí stavebnice. Ty náběžky jsou celkem v pohodě ale úprava trupu u trysky je docela pracná. Na tom jsem zatím skončil. Je třeba to hned za šachtama namatlat tmelem až k výstupu trysky a brousit a brousit a brousit...
allex
 
Příspěvky: 819
Registrován: 22 bře 2008, 12:24
Bydliště: Havířov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 08 kvě 2015, 14:03

Hovoríš, že máš lepty? Čo je na nich?

Prešiel som si ešte raz internet: Tuná jeden skombinoval Heller a Matchbox:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Ja zrejme využijem moje papierácke konštrukčné schopnosti ...:arrow:

Ešte jedna pekná ilustračná fotka z Airplane-Pictures:
kryt motora.jpg

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod allex » 09 kvě 2015, 06:06

V tom leptu jsou docela užitečné věci. Palubka, pásy, ale taky křidélka k přídavným nádržím nebo břity na křídlo. Ta tryska verze F je nejen objemově větší ale podle výkresů taky o trochu delší. Mám na tunnana jednu švédskou knihu kde jsou slušné výkresy. Přidávám dvě fotky kde jde dobře vidět rozdíl.
Přílohy
2.jpg
1.jpg
allex
 
Příspěvky: 819
Registrován: 22 bře 2008, 12:24
Bydliště: Havířov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 09 kvě 2015, 12:22

allex píše:....Palubka, pásy, ale taky křidélka k přídavným nádržím nebo břity na křídlo...


Hm, hm, hm.... to už teda hej. Ale nič to, zvládnem to nejako aj bez nich.

Čo sa týka zadnej časti brucha, už som v tom polovičný odborník :)
Tunnan drawings comparison.jpg

File0108-zdola.jpg

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: RAKÚSKO: Saab J-29F Tunnan 1/72, Tarangus, konverzia

Příspěvekod Robert Blaschke » 10 kvě 2015, 14:50

Keď nič iného, tak aspoň prístrojovka dnes.

IMG_5905.JPG

A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2766
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 60 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na Méně známá letectva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY