Díky za super shrnutí. V podstatě bych všechno podepsal - o 90% toho se snažíme i v Jihlavě a snad se to daří. A věřte, že to je docela makačka to zorganizovat (vím to z vlastní zkušenosti) a máme za to jenom dobrý pocit. Ale pro ten to děláme
1.
Termín - jednoznačně souhlasím s tím, že je potřeba dát ho vědět minimálně půl roku dopředu a zafixovat ho. Všechny dobrý a velký soutěže to tak mají.
2.
Prostory - jsem toho názoru, že soutěž je v prvé řadě o modelech a modelářích. Takže je potřeba míst dost místa mezi stoly, světlo a hlavně prostorově oddělené prodejce, doprovodný program, workshopy apod. Vím, že to všude nejde, ale je to rozhodně lepší. Máme kliku, že takové prostory máme. A snad ještě dlouho budou.
3.
Kategorie, Trophy - naprostý souhlas. Kategorie musí být srozumitelné, jasné a dané dlouho dopředu. U speciálek není marné mít dlouhodobě na soutěži stále stejné. Někteří "pomalejší" modeláři (jako třeba já
) mají i několik let času něco nachystat.
4.
Vyhlašování - to je kategorie sama pro sebe. Skutečně na 90% akcí je někdy až ostuda. Stěžovat si na nevychované modeláře je sice hezké (někteří také takoví jsou), ale pokud není rozumět a někdy ani slyšet jediné slovo, kdy vůbec nevíme, který model byl oceněn (a stolech zhusta jména nebývají a i kdyby, tak si to nikdo nepamatuje), pak se jim ani nedivím, že vyrušují.
Jednu dobu byl velmi hezký trend vyhlašovat spolu s prezentací fotek oceněných modelů, názvem kategorie a jménem autora. Poslední dobou jsem to viděl pouze na Panthers Cupu a v Mariánkách (pokud jsem na někoho zapoměl, pak se omlouvám
). Já jsem to okoukal v Pardubicích na Kitsalónu asi před 7-8 lety. U nás to děláme a je to pro mě osobně věcí cti to dobře připravit - ta šílené honička všechno nafotit a správně seřadit za to stojí.
Podle mé zkušenosti se to vyplatí, protože na vyhlašování máme plný dům a nikdo nevyrušuje.
5.
Ceny - souhlas s jedinečnou cenou a modely jenom pro žáky. Co se týče diplomu, tak osobně považuji za nejlepší (a nejpracnější) krásně ručně psaný diplom, který má v sobě kus osobního kouzla - ne ten z tiskárny. Tenhle diplom si klidně vystavím a bude mi jedno, že jich mám na tapetování. Ještě jeden nápad mě zaujal - jednou jsem v Mladé Boleslavi vyhrál diplom sice tištěný, ale ve fotografické podobě s fotkou oceněného modelu - to bylo taky super.
6.
Propagace - vše platí a poslední dobou mám pocit, že nic jiného nedělám. Plakát snad máme hezký - ale nebýt jedné šikovné přítelkyně, která to dělá skoro zadarmo, tak jsme v pytli.
Mám jeden postřeh - nám se osvědčilo rozávání letáčků (pozvánek) na soutěž v den akce na jihlavském náměstí (to je asi 200 metrů od místa konání). A rozdávání probíhá u vystavené historické techniky nebo i u makety Spitfira 1:1. Po zavedení této "maličkosti" se minimálně 3x zvedl počet návštěvníků na soutěži. Je na to sice potřeba pár lidí navrch, ale evidentně se to vyplatí, stejně jako reklama v místním rádiu (samozřejmě formou mediálního partnertsví, jinak by se to nezaplatilo).
7.
Startovné a vstupné - rádi bychom měli startovné a vstupné pro děti do 15 let zdarma, ale ekonomicky by to nevyšlo. Aspoň ho už 5 let neměníme. Samozřejmě věc může podstatně změnit podpora města. Ta je alespoň u nás velmi nejistá. Každý rok žádáme o finance a město nám něco dá tak jednou za dva roky a někdy to je až zpětně, takže se s tím absolutně nedá kalkulovat.
Pro mě osobně, když jedu na soutěž, je startovné za kategorii na líbí-nelíbí úplně OK.
Tak to je snad všechno, co jsem chtěl k tomu dodat.
Petr Šourek, KPM Jihlava
P.S. Díky za tip na CRo dvojku.