Inspirován Lonestarem a jeho stroji, sáhl jsem do kitníku a pustil se do Velikonoční stavby S-97 (je třeba využít čtyř dnů volna). Obtisky budou z Horova aršíku pro S-95 a S-97 Leteckých hlídek SNB. Stavbu spáchám jako čistou "krabičku", pouze na sedačku doplním leptané pásy AML.
Přílohy
Bude to jen "krabička" pro potěchu a vitrínku.
Na pedály ještě přidám řemínky.
Nýtů je na kompozitovém draku Lavočky minimum, tak jsem výlisky onýtoval.
Lehce ušmudlaný bok cockpitu.
Lehce ušmudlaný bok cockpitu.
Sedačka s pásy AML. Pro vitrínku bohatě stačí.
Chladič ze stavebnice je vyhovující.
Navrtané hlavně.
Nedalo mi to a hlavně kanónů jsem podlepil kousky trubičky z lízátka Chupa-chups.
Naposledy upravil komisař dne 06 dub 2015, 08:18, celkově upraveno 1
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Trošku popojedeme ... Trup je slepený, Gavii se La-7 povedla. Jen kryt nad ŠVAKy moc nelícuje, je potřeba jej podložit proužky plastu. Slepený trup nechám proschnout. Zítra bych chtěl nabarvit přístrojovku, vlepit ji do trupu a donýtovat motorový kryt. Pokud se podaří slepit trup s křídlem, budu nadmíru spokojený! Foto je podlampičkové a nic moc.
Přílohy
Chladič nalepen, lícuje bez problémů.
Slepený trup.
Kryt nad kanóny trochu nelícuje.
Pomalu se bude slepovat drak.
Cockpit "vitrinkáče" snad neurazí.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Lavočka se snad stane nejstavěnějším modelem v klubu I když eduardí spit ji asi překoná... každopádně parádní postup, je super k tomu občas tak pořádně sednout a řádně něco polepit Jen se to povede málokdy.
tvořím: marinovenetský Albatros hotovo: Wildcat ve stylu školy Marina Veneta
Já si myslím Martine, že nestane. Lavoček bylo málo vyrobených, i v čs.letectvu je to okrajový typ. Takový Spit Mk.IX je něco úplně jiného - stovky kusů u mnohonárodnostních perutí RAF, poválečná služba u různých letectev včetně našeho ... a hlavně špičková stavebnice Eduard. Tahle Gavia je moc pěkný shortrun, ale kromě mne a Lonestara ji u nás v klubu nikdo víckrát stavět nebude. To Spitfira zrejmě ano.
Velikonoční dovolená naprosto splnila svůj účel. Lavočka má přilepené VOP a spáru mezi trupem a křídlem jsem zatmelil plastikovou nití vytaženou z rámečku. Teď vše nechám důkladně proschnout a konce týdne se vrátím k lícování čelního krytu motoru.
Přílohy
VOP na svém místě. Spáru mezi VOP a jejím kořenem vyplním tenkým proužkem plastu a zahladím Surfacerem.
Tmelení plastikovou nití je dnes technologie z ravěku, ale je to jednoduché a účinné.
Veselé Velikonoce všem!!
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Malý Petřík a pracovní úkoly mne dokonale zaměstnávají, modelařina je na třetí koleji. Přesto se podařilo napasovat čelní kapotu motoru a vyfrézovat sání v kořenech křídel.
Přílohy
Začíná to mít tvary Lavočky.
Připravuje se na nástřik Surfacer.
Frézovaný nasávací otvor v kořeni křídla.
Frézovaný nasávací otvor v kořeni křídla.
Malý Petřík.
Malý model nás dokonale zaměstnává.
Petr Koliba - KPM Apolo Kopřivnice "Nemo me impune lacessit."
Také ti stavbu a i kluka pochválím. Ať se ti daří s oběma.
Mám doma o trochu většího "malého pomocníka". Když mu byl asi rok (to bylo v únoru) a moje lavočka byla jen na hrubo slepená (křídla a trup), tak jsem mu ji i půjčoval ať se seznamuje s modely. Hezky si s ní hrál a dělal, že lítá. Pak s ní vzal o podlahu a vyrazil z kokpitu radiostanici či co to tam za pilotem je. Naštěstí se to dá snadno přilepit. Po přilepení drobných dílů a antén už sem synkovi Lavočku nepůjčil. Antény si ulámu sám. Dal sem mu tedy stavební návod, ať se trochu seznámí jak to má stavět. Okamžitě jej hodil do koše vedle stolu. Taky názor, k čemu je návod a kam patří.
V monografii MBI pro La-7 se píše, že byly čs. Lavočky zhora tmavě zelené a zespodu světle modrá. To je dost mlhavé. Takže jsem z knihovny vyhrabal MBI pro La-5 a tady je odstín specifikován lépe. Spodní plochy Lavoček generálkovaných v Kunovicích byly světle modré Smalt Avion 2036.65 (to by měla být RLM65, což odpovídá lihové Agamě N5M). Horní plochy S-97 byly Smalt Avion 2036 khaki MNO - tento dostín Agama v lihové řadě nenabízí, takže jsem vzal základ francouzskou khaki a dotónoval jsem ji německou olivově zelenou. Výsledek se mi celkem líbí, nechám to tak. Šarlatové doplňky ztvárním lihovkou Agama odstín tmavá červená 42M.
Petře, ten kužel má stejný odstín jako ostatní SNB stroje z té doby? Bo já si pořídil doporučený odstín AGAMY 42M na toho svého Mezka esenbáka a příjde mi trochu víc jako do fialova Ten tvůj se mi zdá spíš taková "pastelová" červená- ale možná je to nasvícením při fotu? Lepič a ještě rejpal ,co?
Petr Schickl, prostý lepič... člen štětečkové galaxie č.50