SCHMITT type 7
Paul Schmitt představil svůj typ 7 na Pařížském salonu v r. 1913.
Inzeroval tam, že jeho aparát je schopný létat rychlostí 30-120 km/h.
Letoun měl celokovový rám bez drátěných výztuh.
Zajímavý byl profil trupu po jeho délce: začínal jako obdélník, přecházel téměř do čtverce, aby se v zadní části změnil v trojúhelník. Nakonec se u výškovky snížil do plocha.
Křídla byla na otočném čepu, takže se mohla naklápět až o 12 stupňů. To právě umožňovalo ten rozsah mezi minimální a maximální rychlostí.

- Princip naklápění křídel
- image.jpg (24.44 KiB) Zobrazeno 501 krát

- Křídla v "normální poloze"

- Naklopená křídla pro dosažení minimální rychlosti
- image.jpg (17.59 KiB) Zobrazeno 501 krát
Od února do července 1914 Schmittův zkušební pilot Victor Garaix překonal na tomto letadle 43(!) světových rekordů
Typ získal druhé místo na Concours de Securite v r. 1914 a Schmitt ho mohl konečně prodat armádě.
Letoun sloužil u 13.eskadry i s pilotem Garaixem do 23. srpna 1914, kdy byl převedený k 16.eskadře.
Bohužel už dva dny nato se letoun zřítil během průzkumného letu a bombardování nepřítele u Tucquegnieux a Victor Garaix zahynul.
Technická data:
rozpětí 17,5 m
celková váha 1500 kg
Rychlost. 40-116 km/h
Ještě doplním, že další Schmittův letoun, který našel uplatnění v armádě, byl typ 7B.
Ale to bylo až počátkem roku 1917....