29.1.1917 – Přilétá první "ocelový" pták Junkers Ju.I

Na základně Gareloch na západním pobřeží Skotska se při zkušební plavbě potápí britská HMSub K-13 Capt. Herberta. Při nehodě zahyne 32 z 80 osob na palubě. Godfrey Herbert byl v roce 1915 velitelem Q-lodi Baralong a při tzv. Baralong Incidentu nechal postřílet trosečníky z ponorky U-27; při této nehodě opustil ponorku ležící na dně i s posádkou a vyplaval sám na hladinu. Člun se po 57(!) hodinách podařilo nakrátko vyzvednout do menší hloubky a zachránit žijící námořníky. Ponorka byla později vyzvednuta a opětovně uvedena do služby pod jménem K 22. Gareloch je dodnes základnou britských ponorek s jaderným pohonem, čluny třídy K byly na hladině poháněny parním strojem. . .
Britský postup podél řeky Tigridu dále pokračuje.
Pokračují letové zkoušky letounu Junkers J.I. Ten poprvé vzlétl 28.1.1917, jako výsledek specifikace "obrněného pěchotního letadla pro průzkum z malých výšek". Firma Junkers na něm pracovala od léta 1916. Výsledkem byl revoluční letoun, jehož drak byl poprvé v historii letectví celokovový s integrovanou kovovou vanou z chromové oceli, která kryla motor letounu a prostor posádky včetně řízení a dalších nejdůležitějších konstrukčních prvků letounu. Zadní část trupu a konstrukce křídel a jejich potah (u pozdějších sérií i potah zadní části trupu) byly z duralu. Dalším revolučním prvkem bylo samonosné horní křídlo s vysokým profilem, nepotřebující přídavné výztuhy. Jedinými dřevěnými částmi letounu bylo motorové lože, ostruha a vrtule. Letoun byl vyzbrojen dvěma synchronizovanými kulomety Spandau a jedním pohyblivým Parabellum na oběžném kruhu pozorovatele a ručními granáty. Na sériovou produkci neměla firma Junkers potřebné kapacity, takže jí Idfliegem "doporučeno" spojení s firmou Fokker a založení společného podniku Junkers-Fokker Werke AG (jen tak mimochodem, Anthonyho Fokkera prý velmi zaujala koncepce samonosného křídla s vysokým aerodynamickým profilem....). První letadla vyrobena v nové továrně byla předána útvarům na konci července 1917 a dne 1. srpna 1917 proběhl první bojový let. Celkově bylo leteckým útvarům do konce války předáno 189 z celkově objednaných 300 kusů letounů.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.
Britský postup podél řeky Tigridu dále pokračuje.
Pokračují letové zkoušky letounu Junkers J.I. Ten poprvé vzlétl 28.1.1917, jako výsledek specifikace "obrněného pěchotního letadla pro průzkum z malých výšek". Firma Junkers na něm pracovala od léta 1916. Výsledkem byl revoluční letoun, jehož drak byl poprvé v historii letectví celokovový s integrovanou kovovou vanou z chromové oceli, která kryla motor letounu a prostor posádky včetně řízení a dalších nejdůležitějších konstrukčních prvků letounu. Zadní část trupu a konstrukce křídel a jejich potah (u pozdějších sérií i potah zadní části trupu) byly z duralu. Dalším revolučním prvkem bylo samonosné horní křídlo s vysokým profilem, nepotřebující přídavné výztuhy. Jedinými dřevěnými částmi letounu bylo motorové lože, ostruha a vrtule. Letoun byl vyzbrojen dvěma synchronizovanými kulomety Spandau a jedním pohyblivým Parabellum na oběžném kruhu pozorovatele a ručními granáty. Na sériovou produkci neměla firma Junkers potřebné kapacity, takže jí Idfliegem "doporučeno" spojení s firmou Fokker a založení společného podniku Junkers-Fokker Werke AG (jen tak mimochodem, Anthonyho Fokkera prý velmi zaujala koncepce samonosného křídla s vysokým aerodynamickým profilem....). První letadla vyrobena v nové továrně byla předána útvarům na konci července 1917 a dne 1. srpna 1917 proběhl první bojový let. Celkově bylo leteckým útvarům do konce války předáno 189 z celkově objednaných 300 kusů letounů.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.