23. 6. 1916 – První padlý americký pilot

U Verdunu Němci dobývají kóty Hill 321 a 320 a daří se jim vytlačit Francouze z pevnosti Thiaumont (boje v pevnosti probíhaly celý měsíc od 23. května). Ve stejný den Němci obsazují i Fleury, ale pod náporem francouzského protiútoku jsou nuceni se stáhnout. Útoky u Les Eparges a na levém břehu řeky Meuse jsou odraženy.
Rusové v Bukovině obsazují Kimpolung, u Pinska probíhají těžké boje. O začátku ofenzivy zajali rusové už 144 000 nepřátelských vojáků (z toho přes 4000 důstojníků) a 219 děl.
V Turecku drží Rusové pozice u Trebizondu a odrážejí sérii tureckých útoků.
R.-u. ponorka U15 Linienschiffsleutnanta Fähndricha potápí v Otrantském průlivu it. transportní parník Città di Messina a fr. torpédoborec Fourche. Zahynulo 33 vojáků převážených na transportu a 19 členů posádky fr. lodi.
Z Kielu vyplouvá německá obchodní (neozbrojená) ponorka DEUTSCHLAND pod velením kapitána Paula Königa s nákladem chemikálií a drahokamů do Baltimoru v USA, kam dopluje 9. 7., i přes snahu Britů zastavit ji.
V boji nad Thiaumontem padl Sergeant Victor Chapman od Esc.N124, Escadrille Américaine. Chapman byl prvním americkým pilotem, padlým v boji.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.
Rusové v Bukovině obsazují Kimpolung, u Pinska probíhají těžké boje. O začátku ofenzivy zajali rusové už 144 000 nepřátelských vojáků (z toho přes 4000 důstojníků) a 219 děl.
V Turecku drží Rusové pozice u Trebizondu a odrážejí sérii tureckých útoků.
R.-u. ponorka U15 Linienschiffsleutnanta Fähndricha potápí v Otrantském průlivu it. transportní parník Città di Messina a fr. torpédoborec Fourche. Zahynulo 33 vojáků převážených na transportu a 19 členů posádky fr. lodi.
Z Kielu vyplouvá německá obchodní (neozbrojená) ponorka DEUTSCHLAND pod velením kapitána Paula Königa s nákladem chemikálií a drahokamů do Baltimoru v USA, kam dopluje 9. 7., i přes snahu Britů zastavit ji.
V boji nad Thiaumontem padl Sergeant Victor Chapman od Esc.N124, Escadrille Américaine. Chapman byl prvním americkým pilotem, padlým v boji.
Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.