Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Velká válka v datech
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

29.1.1917 – Přilétá první "ocelový" pták Junkers Ju.I

Přehled událostí Velké války v datech
Odeslat odpověď
Příspěvek: 1 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

29.1.1917 – Přilétá první "ocelový" pták Junkers Ju.I

Příspěvekod Hellboy » 29 led 2017, 11:03

Na základně Gareloch na západním pobřeží Skotska se při zkušební plavbě potápí britská HMSub K-13 Capt. Herberta. Při nehodě zahyne 32 z 80 osob na palubě. Godfrey Herbert byl v roce 1915 velitelem Q-lodi Baralong a při tzv. Baralong Incidentu nechal postřílet trosečníky z ponorky U-27; při této nehodě opustil ponorku ležící na dně i s posádkou a vyplaval sám na hladinu. Člun se po 57(!) hodinách podařilo nakrátko vyzvednout do menší hloubky a zachránit žijící námořníky. Ponorka byla později vyzvednuta a opětovně uvedena do služby pod jménem K 22. Gareloch je dodnes základnou britských ponorek s jaderným pohonem, čluny třídy K byly na hladině poháněny parním strojem. . .


Britský postup podél řeky Tigridu dále pokračuje.

Pokračují letové zkoušky letounu Junkers J.I. Ten poprvé vzlétl 28.1.1917, jako výsledek specifikace "obrněného pěchotního letadla pro průzkum z malých výšek". Firma Junkers na něm pracovala od léta 1916. Výsledkem byl revoluční letoun, jehož drak byl poprvé v historii letectví celokovový s integrovanou kovovou vanou z chromové oceli, která kryla motor letounu a prostor posádky včetně řízení a dalších nejdůležitějších konstrukčních prvků letounu. Zadní část trupu a konstrukce křídel a jejich potah (u pozdějších sérií i potah zadní části trupu) byly z duralu. Dalším revolučním prvkem bylo samonosné horní křídlo s vysokým profilem, nepotřebující přídavné výztuhy. Jedinými dřevěnými částmi letounu bylo motorové lože, ostruha a vrtule. Letoun byl vyzbrojen dvěma synchronizovanými kulomety Spandau a jedním pohyblivým Parabellum na oběžném kruhu pozorovatele a ručními granáty. Na sériovou produkci neměla firma Junkers potřebné kapacity, takže jí Idfliegem "doporučeno" spojení s firmou Fokker a založení společného podniku Junkers-Fokker Werke AG (jen tak mimochodem, Anthonyho Fokkera prý velmi zaujala koncepce samonosného křídla s vysokým aerodynamickým profilem....). První letadla vyrobena v nové továrně byla předána útvarům na konci července 1917 a dne 1. srpna 1917 proběhl první bojový let. Celkově bylo leteckým útvarům do konce války předáno 189 z celkově objednaných 300 kusů letounů.


Za pomoc děkujeme Ing. Josefu Žákovi.
Přílohy
29.1.a-K13_memoral.jpg
29.1.a-k_5.jpg
29.1.a-Message_capsule_from_hms_k13.JPG
29.1.aaa-K-Boat_Launch.JPG
29.1.b-British-Troops-march-through-Kut.jpg
29.1.bb-Indian-troops-in-Kut.jpg
29.1.d ju1 prototype.jpg
29.1.dd ju1-4.jpg
29.1.ddd ju1-6.jpg
29.1.dddd cavm-17055.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

Odeslat odpověď
Příspěvek: 1 • Stránka 1 z 1

Zpět na Velká válka v datech

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY